Witam. Pytanie takie jak w tytule...
1. Jaki wchodzi olej do automatycznej skrzyni biegów w BMW E32 750 91r.
2. Czy kupię go gdzieś w normalnym sklepie motoryzacyjnym czy na stacji paliw?
Pozdrawiam, i z góry dziękuję za odpowiedź.
Wersja do druku
Witam. Pytanie takie jak w tytule...
1. Jaki wchodzi olej do automatycznej skrzyni biegów w BMW E32 750 91r.
2. Czy kupię go gdzieś w normalnym sklepie motoryzacyjnym czy na stacji paliw?
Pozdrawiam, i z góry dziękuję za odpowiedź.
Będzie to Dexron II albo III, zależy jaką masz skrzynię. Chyba po VINie powinieneś sprawdzić.
A kupisz go tam gdzie sprzedają produkty Castrola.
Mam rozkodowany VIN, więc w którym momencie o tym pisze? Nic takiego nie widzę... Kiedyś słyszałem, ze po kolorze blaszki na skrzyni można to rozpoznać, tak?!
Wydaje mi się, że powinieneś mieć podany któryś z tych dwóch kodów po rozkodowaniu vinu 4HP-22/EH lub 4HP-24. O kolorze blaszki nic mi nie wiadomo.
Ja słyszałam, że do 4HP-24 polecają DIII, a do 4HP-22/EH DII więc nie jestem zdania, że taki sam.
Jeden i ten sam olej tak jak mówi kolega sz4l0ny.
OK dziękuję za informację! Pozdrawiam :)
Przede wszystkim różnice takie, że 4HP-24 jest wytrzymalsza i ma lepszy moment, detale w płycie sterowniczej, sprzęgło forwardu itp. ale wątpię, że ktoś to tu zrozumie dla kogo bez różnicy jest jaki olej wlewa do skrzyni. A różnica jest zasadnicza jeśli chodzi o specyfikację DIII i DII.
A zasłyszaną informację mam od swojego mechanika. Aczkolwiek nie mam zamairu wypowiadać się w tym temacie. Lejcie DII - tańszy.
sz4l0ny weź sobie przejrzyj swoje posty i zastanów się nad sobą.
Różnica jest zasadnicza - ale doradzając wypadałoby mieć troche lepsze oparcie niż rozległe doświadczenia z wyszukiwarką Google.
Parametr "wytrzymałości skrzyni" - też poproszę o rozwinięcie, najlepiej w jednostkach przypisanych do wartości mierzalnych.
O "momencie skrzyni" też się z chęcią czegoś dowiem.
Manual ZF mam przed sobą, także ide po drugą herbate i zabieram się do lektury, bo widze że wraz z producentem zaliczam się do grona tych "którym jest obojętne jaki olej".
A ja mam przed sobą Twoje posty i po prostu widzę że lubisz cwaniaczyć, pozdrawiam
Coś ci sie argumentacja przycina.
Powiedz swojemu mechanikowi że każdy ma prawo być zbawiony we własnej wierze.
Nie masz zamiaru wypowiadać się w temacie - po co było pisać od samego początku?
Rozczaruję cię i nie wezme sobie swoich postów, natomiast odeśle cie z twoimi prawdami objawionymi w objęcia twojego mechanika.
Odrobinę pokory życzę, kariera budowana na forum wszczynaniem bezsensownych dyskusji bez poparcia w naturze stoi przed tobą otworem.
http://images39.fotosik.pl/756/b7194ccdcce1631bgen.jpg
Czytajac ten temat odczulem jakąś taką antypatię do ciebie "Lelena". Twoje BMW "będzie E32" ? Szkoda wozu.
Eee szalony mozesz dac dokladniejsze zdjecie tych danych? Czy ja widze, ze u mnie ma byc Dextron 3?
http://7er.pl/showthread.php/3219-me...l=1#post230035
Bo tuaj mnie nakierowano na ATF 220 = Dextron 2. Wyplata tuz tuz wiec czekam na Wasze zdanie cobym zlego nie zalal.
Mam 4HP22/EH.
Wogole dziwne to jest e31 5.0 ma miec dextron 3, natomiast e32 5.0 ma miec dextron 2? przeciez obydwie maja 4hp24 skrzynie.
Aru89, a jeszcze jedno podstawowe pytanie:
Skrzynia jest na aucie czy masz ją zrzuconą i rozebraną?
Według tabeli:
4HP22 - Dextron III
4HP24 - Dextron III
5HP30 (A5S 560Z) - ESSO ATF LT 71141 zgodnie z #BMW 83 22 9 407 807
5HP30 (A5S 560Z) - SHELL LA 2634 zgodnie z #BMW 83 22 9 407 765
^ zastosowanie powyższych przy 5HP różnicuje tabliczka, przypisywana wedle dat produkcji
Napełnianie:
4HP22 - 7.5 L z konwerterem, 3 L bez konwertera
4HP24 - 8.1 L z konwerterem , 3.1 L bez konwertera
5HP18 (A5S 310Z) 7.8 L z konwerterem, 3.2 L bez konwertera
5HP24 (A5S 440Z) 8.1 L z konwerterem, 3.3 L bez konwertera
5HP30 (A5S 560Z) 13.1 z konwerterem, 5.5 L bez konwertera
W normy spełniane przez "uniwersalny ATF" itp. nie wnikam, to co w tabeli mi wystarcza.
A tu jest jasno napisane ze do 4hp lejemy dex 2 :
http://img715.imageshack.us/i/oleje4hp22strona1.jpg/
Jak wczesniej nie byl wymieniany olej to zalej dex2 bo taki byl zalany przez fabryke.
Jak zalejesz dex 3 nie powinno odrazu sie nic stac ale skutki moga pojawic sie po dluzszym uzytkowaniu. Dodam jeszcze ze 20 lat temu nikt nieslyszal o specyfikacji dex.3, GM wprowadzilo ta specyfikacje w 1994 albo 1995r.
Ale wybor nalezy zawsze do uzytkownika, zalejesz to co zechcesz.
Tuczi nie potrafie sciagnac skrzyni :( mam na aucie aktualnie. No to dziwne, ze te dwa zrodla mowia co innego, mimo to Tom masz racje. Przeciez 20 lat temu nie bylo Dextron 3, a Dextron 2 jest gesciejszy wiec nie ma sensu wogole u mnie lac Dextrona 3. Dobra juz nie drąze tematu. Dzieki ;) A dzisiaj w sklepie bylem komplet uszczelka filter 60zl powiedzial gosc. 8x 20zl za olej to = 220zl za caly interes. Wcale nie tak duzo.
Aru89, dex.3 mozna by zalac ale jak bys mial sciagnieta skrzynie ew. jakis remont robil, a tak zalejesz dex.2 i po klopocie. tylko niewiem po co zes 8l kupil ? Jak bez sciagniecia skrzyni zejdzie 3 max 4l. chyba ze od razu we wspomaganiu wymieniasz to spox. ale i tak ci zostanie :)
Mozesz po spuszczeniu oleju i zdjetej misce i filtrze odkrecic przewod od chlodzenia oleju przy wyjsciu ze skrzyni i za pomoca kompresora podmuchac w niego.Wogole ja przedmuchaj kompresorem tak zeby powstalo cisnienie powietrza w niej. Tym sposobem bez zdejmowania skrzyni mozesz pozbyc sie o naprawde wiele wiecej starego oleju niz przy tradycyjnej wymianie.
........................
Jeszcze odnośnie specyfikacji do 5HP:
model skrzyni, kolor tabliczki, oznaczenie kodowe skrzyni, oznaczenie kodowe oleju:
5HP18 czarna tabliczka 1056-000-092/093 & 088 i niższe OLEJ M465YD (Dextron)
5HP18 zielona tabliczka 1056-000-090/091 & 094 i wyższe OLEJ M465ZF5
5HP18A czarna tabliczka 1056-020 OLEJ M465YD (Dextron)
5HP30 czarna tabliczka 1050-000-007/010/011/015/029/030 OLEJ M465ZFB
5HP30 zielona tabliczka 1055-000-016/017/019/026/&031 i wyższe OLEJ M465ZF5
Do 5HP18 z czarną tabliczką przypisany jest M465YD (DEXTRON).
Do 5HP18 z zieloną tabliczką przypisany jest M465ZF5.
Do 5HP30 z czarną tabliczką przypisany jest M465ZFB.
ZF zanzacza że M465ZF5 i M465ZFB nie są ze sobą mieszalne.
Tabliczkę z oznaczeniami skrzyń czyta się według schematu:
- pierwszy od góry numer seryjny - zawiera informacje odnośnie zmian i modyfikacji wprowadzanych przez producenta
- drugi numer to numer części - Stucklisten - pierwsze 4 cyfry identyfikują model skrzyni (kod), który odpowiada oznaczeniom modelowym, np. 1050 to 5HP30, 1043 to 4HP24, 1056 to 5HP18
Cały numer jest używany do zamawiania części, gdyż zawiera informacje odnośnie wersji skrzyni, ostatni rząd informuje o przeznaczeniu skrzyni do danego pojazdu (BMW, RR, Jaguar).
To powinno wyjaśnić kwestię identyfikacji.
Odnośnie tabeli zastosowań, nie wywnętrzniam się dalej, skoro serwisówka z '92 jak widać jest w niełasce, gdyby komuś był potrzebny darmowy spis do zamawiania zestawów naprawczych do skrzyni z tytułu wątku, to proszszszsz:
http://www.shinseiauto.com/japanese/...tzf4hp2204.pdf
http://www.jpat.co.uk/4HP24.pdf
Mam jeszcze jedno zasadnicze pytanie :) Jak sie sprawdza poziom oleju bo slyszalem juz tyle histori, ze moglbym ksiazke napisac "Wybierz swoj sposob na sprawdzenie automata." :D
Panowie i Panie?
Odkrecajac srube wlewu oleju przy idealnym stanie powinien sie lekko przelac i byc na rowni z tym otworem.
Ale ja mam bagnet przez ktory sie olej wlewa. Nie mam zadnej sruby. 4HP-22/EH to moja skrzynia.
Dobra dzieki, na innym forum bmw goscie sie klucili, ze ma byc 30 stopni a drugi, ze 60 stad moje pytanie.
Daj namiar na to forum...:)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=15907
Naprzyklad tutaj, cytat
"1 sprawa- olej w skrzynce musi miec ok 30 'C i absolutnie nie wiecej niz 50'C - im blizej 30 tym lepiej."
To akurat do skrzyni z V8, ale na tym samym forum ( albo bmw-klub ) pisali rowniez o mojej to samo, a ktos inny pisal, ze ma byc 60 a nie 30. Potem ktos napisal, ze ma byc rozgrzana i nie trzeba biegow zmieniac. I tak powstalo kilka wersji :D reszty tematow nie mam hehe nie moge ich znalezc.. pamietam, ze wychaczylem te teamty jak szukalem jaki olej do mojej skrzyni - zreszta niewazne. Dzieki za pomoc.
Czytam te wszystkie tematy na temat Skrzyni 5HP30 z czarną tabliczką i wiem że mam zalać oleje shell la 2634 , wszystko fajnie tylko gdzie znaleźć taki olej bo dzwoniłem już chyba po wszystkich hurtowniach w Krakowie i żadna z nich nie mam takiego oleju , ewentualnie powiedzcie mi jaki zamiennik tego oleju zastosować ?
Proszę o pomoc bo już głupieje :)
Tutaj masz olej do Twojej skrzyni:
http://7er.pl/showthread.php/16796-O...bieg%C3%B3w-ZF.
Moge go tylko polecic, tak jak i olej tego samego producenta do 6 biegowych przekladni ZF, oferta nalezy do mnie.
Łatwiej znajdziesz olej jaki ma być w takiej skrzynce orginalnie czyli żółty ESSO ATF LT71141 TERAZ TO MOBIL1 ATF LT71141 do 5HP-30 z czarną i zieloną tabliczką. Dodam iż czasami ludzie zalewają skrzynki 5HP-30 czerwonym olejem Dextron a to po tym zabiegu tylko kwestia czasu jak skrzynia zacznie wyrzucać getribeprgramm i zaczną wysiadać biegi. Olej bez problemu kupisz u BOSSa.
a ja polecam taki olej http://www.valvoline.pl/pr,56,maxlife_atf.html spełnia norme LT71141 skrzynia duzo lepiej pracuje po takiej wymianie,