Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 45

W±tek: 745D nierówna praca silnika na biegu ja³owym

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Apr 2017
    Posty
    41
    BMW
    745D 06'
    Sk±d
    Bochnia

    Post 745D nierówna praca silnika na biegu ja³owym

    Witam, pacjentem jest 745D 2006 i temat wygl±da nastêpuj±co. Po ca³kowitym zatrzymaniu samochodu bez wzglêdu na to na jakim biegu jest skrzynia mo¿na odczuæ nierówn± prace silnika przez wibracje przez kilka sekund, potem silnik znowu wraca do normalnego rytmu i znowu wpada w delikatne wibracje. Wskazówka obrotomierza, gdy silnik wpada w wibracje podskakuje o 100-200 obr/min i opada. Gdy ruszam samochodem niby jedzie normalnie ale czuæ bardzo delikatne przyd³awianie siê motoru. Nie ma b³êdów silnika po podpiêciu komputera. Zdarza siê to sporadycznie ale mam wra¿enie, ¿e coraz czê¶ciej i nigdy na zimnym silniku. Ja wiem, ¿e tylko dobry jasnowidz bez podpiêcia b±d¼ obejrzenia wozu co¶ wywnioskuje, ale piszê bo mo¿e kto¶ mia³ ju¿ podobn± sytuacjê. Dziêki :)
    "Nie wiem co to jest ale to podniosê :D"

  2. #2
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Sprawd¼ jakie ma parametry przep³ywomierz. Odepnij go ewentualnie na próbê.
    No,chyba ,¿e konwerter daje o sobie znaæ.

  3. #3
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jun 2015
    Posty
    44
    BMW
    BMW E65 745i 2002
    Sk±d
    Sandomierz
    Pod³±czam sie do pytania autora, poniewa¿ mam identyczny problem tylko 745i

  4. #4
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Apr 2017
    Posty
    41
    BMW
    745D 06'
    Sk±d
    Bochnia
    Jak tylko co¶ siê dowiem to siê podziele :)
    "Nie wiem co to jest ale to podniosê :D"

  5. #5
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar HTN
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Sk±d
    okolice Frankfurtu / Wroc³aw / Kotlina K³odzka
    Tak, jak miro pisze - najpierw od³±czaæ przeplywki i EGR. Wtedy sprawdzaæ, czy bez korektorów silnik normalnie pracuje.

    Przyczyn ogólnie mo¿e byæ du¿o. Wed³ug mnie najprêdzej mog± to byæ wytarte wa³ki rozrz±du, ale tutaj najprêdzej Ci Zbichu pomo¿e, bo On tak± maszynê mia³ ³adnie rozpracowan±.

    Ja bym sprawdzi³ jeszcze wtryski - w dziale instrukcje Twin7 wrzuci³ filmiki jak to zrobiæ.

    Wys³ane z mojego Redmi Note 4 przy u¿yciu Tapatalka

  6. #6
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar HTN
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Sk±d
    okolice Frankfurtu / Wroc³aw / Kotlina K³odzka
    Jak tam sytuacja? Wyja¶ni³o siê?

    Czyta³em co nieco na necie, ¿e czasami za takie hocki-klocki odpowiada zaworek podci¶nieñ przy kolektorze. Nie chodzi ten od klapek, tylko ten, który jest przy rozdzielniku na samym dole.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 03-01-2018 o 13:34

  7. #7
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Apr 2017
    Posty
    41
    BMW
    745D 06'
    Sk±d
    Bochnia
    narazie by³em mocno zajêty i nie je¼dzi³o auto za bardzo, ale miêdzyczasie jak by³a chwila na podjechanie do mechanika okaza³o siê, ¿e filtr paliwa jest mocno zmêczony. Na przyk³adzie zupe³nie innego samochodu, innej marki ale podobnych objawów zaczynam nabieraæ podejrzeñ co do zasilania wtrysków, mo¿e gdzie¶ jaki¶ kabelek co¶ jest utarty. Generalnie zauwa¿y³em, ¿e jak s± temperatury powy¿ej zera, silnik siê przyd³awia znacznie rzadziej ni¿ przy ma³ym chocia¿ mrozie. Koniec koñców auto jedzie w pi±tek do mechanika, zobaczymy co powie. Je¶li po wymianie filtra dalej bêdzie problem spróbujemy uderzyæ w listwê zasilaj±c± wtryski.
    "Nie wiem co to jest ale to podniosê :D"

  8. #8
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    A jakie korekcje pokazuje INPA ?
    Zrób mo¿e test przelewowy samych wtrysków.

  9. #9
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar HTN
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Sk±d
    okolice Frankfurtu / Wroc³aw / Kotlina K³odzka
    miro dobrze kombinuje - korekcje na biegu ja³owym powinny pokazaæ co nieco. Jak wyjd± dobre, to bardziej ja bym szuka³ jednak w lewym powietrzu.

    Mia³em ju¿ jedno auto z zapchanym filtrem. Nic nie wykazywa³o na postoju i przy je¼dzie ze sta³± prêdko¶ci±, ale krztusi³o siê przy przyspieszaniu.

    Jest jeszcze kilka innych opcji na sprawdzenie:
    - ko³o pasowe (na YouTube znajdziesz czym siê objawia), ale potrafi powodowaæ uczucie nierównej pracy silnika; niby powinno siê je wymieniaæ co 100.000km niezale¿nie od stanu, ale takie ma³e gówniane kó³ko kosztuje tyle, co dwumasa do VW
    - która¶ poduszka (przy mocnym dodawaniu gazu powinno byæ widaæ po tym, ¿e silnik chce wyskoczyæ z ramy)
    - wtryski mo¿na pojedynczo od³±czaæ podczas pracy; trzeba obserwowaæ, czy dalej motor dziwnie chodzi
    - odpiêcie wszystkich wtyczek przep³ywek i EGR
    - sprawdzenie IST¡ jaki pomiar daj± przep³ywki
    - czujniki na listwie Common Rail te¿ czasami lubi± odwalaæ manianê
    - wspomniany zaworek od podci¶nieñ
    - wa³ki rozrz±du powycierane (oby nie ;/... ), ale to by powodowa³o pernamentne przerwy

    Na moje oko to jednak najprêdzej bêd± to wtryskiwacze lub co¶ z powietrzem. Jak siê motor nagrzeje, to jest lepiej (objaw przy wtryskiwaczach)? Jak auto siê tak jakby po chwili przerywania "opamiêtuje", to najprêdzej podci¶nienia lub przep³ywki.

    Spróbuj dodaæ do paliwa dodatek do diesla. Jak silnik bêdzie lepiej chodzi³, to bêdzie 100% wina wtryskiwaczy. To akurat mam sprawdzone kilka razy.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 04-01-2018 o 12:59

  10. #10
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Apr 2017
    Posty
    41
    BMW
    745D 06'
    Sk±d
    Bochnia
    Otó¿ w³a¶nie jak jak motor siê nagrzeje, to jest gorzej. Im wiêksza ró¿nica pomiêdzy temperatur± motoru a otoczenia tym gorzej wychodzi. Czyli jak motor ma temp pracy optymaln±, a na dworze jest mróz to wtedy jak siê zatrzymam to zaczyna siê d³awiæ, potem chwile podczas jazdy a¿ do nastêpnego zatrzymania. Potem znowu pracuje dobrze, ale tak jakby skrzynia zaczê³a przeci±gaæ biegi. A potem jest dobrze. Tak jak mówiê je¿eli temp na dworze s± dodatnie to jest to sporadyczne. Je¶li ujemne znacznie czêstsze. Gdy motor jest zimny to pracuje bardzo g³adko. Jak siê d³awi to obroty skacz± o 100-200 i opadaj±. My¶la³em o konwerterze, ale skoro to siê zaczyna na postoju, jak uk³ad jest rozsprzêglony... sam ju¿ jestem g³upi a do tego nie mam specjalnej wiedzy na temat mechaniki.
    Ostatnio edytowane przez Pavulon1 ; 04-01-2018 o 18:21
    "Nie wiem co to jest ale to podniosê :D"

Podobne w±tki

  1. Problem z m60b40 e34 Nierówna Praca na biegu Ja³owym
    Przez cartonik w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 27-02-2015, 19:07
  2. [silnik] Nierówna praca silnika na biegu ja³owym
    Przez daber w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 02-04-2012, 15:22
  3. Nierówna praca silnika
    Przez Kuki w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 22:38
  4. Nierówna praca silnika m60 e32
    Przez artur_diag w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-09-2009, 20:03
  5. Nierówna praca silnika 3,0 V8
    Przez Rymar w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-07-2008, 07:57

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •