Od około roku moje F01 740xd traci moc po mocniejszym przegonieniu. W trakcie jazdy autostradą , po kilku przyspieszeniach w zakresie pomiędzy 180-220 auto nagle traci moc, leniwie przyspiesza, kręci do okoĹło 3 tys. i nie jedzie powyżej 180 km/h. Zatrzymanie, wyłączenie i włą czenie silnika rozwią zuje problem na pewien czas.
Auto było już naprawiane w Inchcape Wrocław (wymieniono kolektor ssący i wyczyszczono układ dolotowy, wymieniono małą turbosprężarkę, chłodniczkę egr, wężyki od turbo, elektrozawory, wyczyszczono dpf, sprawdzono duĹźe turbo (wyszło, źe jest ok)), co pomogło na jakieś 4-5 tys. km., po czym objawy wróciły, reklamacja w Inchcape raczej nie przynosi skutków.
Następnie w aucie wyskakiwał błą d sterownika podciśnienia turbo, błą d sterownika świec, oraz błąd świecy na 3 i 6 cylindrze. WYmieniłem sterownik podciśnienia, wymieniłem wszystkie świece na nowe bosch i sterownik świec na oryginalny BMW. Efekt tylko taki, źe po wymianie świec auto przez jakiś czas nierówno pracuje po odpaleniu silnika przy niskich temperaturach, po czym się stabilizuje, czyli raczej sytuacja się pogorszyła, niż poprawiła. Niestety objaw utraty mocy po szybkiej jeździe w trasie wcia z wystepuje.
Auto ma około 200k przebiegu, mam je ponad 4 lata.
Czy spotkał sie ktos z podobnymi objawami, moze jakies sugestie, gdzie zglosic sie do naprawy w okolicach Wrocławia? Byłem w inchcape i u Bębenka na przedmiejskiej we Wro, ale tam pomysły się skończyły.
Obecnie pojawia się hipoteza, że auto po mocniejszym przegonieniu nie może wypalic dpf z powodu błędów i przechodzi w tryb awaryjny, trudno mi jednak ocenić, czy błąd świec lub sterownika może powodować aż takie konsekwencje...