Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Błędy sond lambda + dziwnie wskazania przepływomierza. Czuć paliwo z wydechu

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2020
    Posty
    6
    BMW
    E38 735ia
    Skąd
    Wolbrom

    Post Błędy sond lambda + dziwnie wskazania przepływomierza. Czuć paliwo z wydechu

    Witajcie, mam nadzieję że pomożecie rozwiązać problemy z moim silnikiem.
    Silnik to M62B35, rok 1997.
    Błędy:



    Ostatnio był problem z falującymi obrotami tocząc się na drive, zamieniłem czujniki przepustnic silnika i ASC, po czym ustało.
    Problemy które tu opisuję występowały wcześniej i występują nadal:
    Czasem po odpaleniu zgaśnie, chyba że przytrzymam nieco gaz - tylko na ciepłym silniku.
    Czuć benzynę z wydechu.
    Spalanie trochę dziwne, 600km to były jakieś dwa baki.

    Wiem że muszę wymienić odmę, ponieważ jak przekraczam 4 tysiące obrotów to znika olej), jednak jeżeli nie przekraczam 3 tysięcy to przejadę tysiąc kilometrów i nie ma żadnego ubytku. Przy wyjętym bagnecie słychać ciche siorbanie, a po odkręceniu korka nie słuchać zmiany w pracy silnika.

    Dalej dołączam zrzuty z inpy:




    Na moje rozumienie z tym zrzutów to przepływomierz każe zalewać cylindry paliwem, a sondy próbują zdejmować paliwo. Ale specjalistą nie jestem.
    Liczę na waszą pomoc.

  2. #2
    użytkownik Awatar ADASIO
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    9,182
    BMW
    BMW 750 LIX G12 FROZEN GREY MAT
    Skąd
    SILESIA City

    Post

    Przepływkę sprawdzałeś?
    świece jak?
    Sonda?
    https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH !!!

    ____________________________________________
    ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
    ex - BMW E66 745 Li black metallic
    ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    jak wiesz ze musisz wymienić odmę to nie marudź tylko najpierw ją wymień, bo to przecież może mega wpływać na mieszankę... choć wątpię żeby to była jedyna przyczyna problemu, ale może

    z opisu objawow mi to wygląda na lewe powietrze - poszperaj w moich starych postach - duzo o tym pisalem (kilka razy) jak to porzadnie diagonzowac czego szukac jak i gdzie i co wymieniac
    objawy mi na to pasują, ale to co widze w INPIE raczej wyglada odwrotnie (ale nie korzystam z inpy i ona jakoś tam innaczej niż w OBD korekty benzyny pokazuje, wiec może nie jest odwotnie) - korekty powinny być na +

    spalanie ~27l? może czujniki położenia wałków rozrządu - wplywa na mieszankę, a komputer nie zawsze potrafi zgłosić ich awarię - nawet używkę można wrzucić za grosze i sprawdzić. Jak to pomorze to i tak potestuj to lewe powietrze - bo w zime probłemy pewnie wrócą.

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2020
    Posty
    6
    BMW
    E38 735ia
    Skąd
    Wolbrom

    Post

    Przyjrzałem się przepływce - żadnych naklejek ani numerów... do tego dziwne pięciokątne śruby imitujące torxa, ale z pinem na środku...
    Jak mam sprawdzić przepływomierz? Albo sondy lambda?
    Świec na razie nie ruszałem, mam samochód pół roku.
    Brake cleanerem psikałem po całym dolocie i nie ma zmiany w pracy silnika

  5. #5
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez HoeronixHD Zobacz posta
    Przyjrzałem się przepływce - żadnych naklejek ani numerów... do tego dziwne pięciokątne śruby imitujące torxa, ale z pinem na środku...
    Jak mam sprawdzić przepływomierz? Albo sondy lambda?
    Świec na razie nie ruszałem, mam samochód pół roku.
    Brake cleanerem psikałem po całym dolocie i nie ma zmiany w pracy silnika
    Jeśli na przepływomierzu nie ma kompletnie żadnych oznaczeń to zacznij od jego wymiany na używany, ale oryginalny.

    W M62 bez vanosów, wkład przepływomierza jest przykręcany na śrubach zrywalnych, ze tego co pamiętam. A dopiero w M62TU pojawiły się wkręty torx z bolcem w wewnątrz.

    Co do sond, to sprawdź przede wszystkim w jakim zakresie napięć pracują sondy przed katalizatorem. Nawet na biegu jałowym powinny pracować dosyć szybko w zakresie 0,1-0,9V. W inpie jak wejdziesz w zakładkę odczytu z sond, powinno dać się zawęzić odczyty(po klawiszem F8 powinien być wybór) do odczytów, które nas interesują. Im mniej wybierzesz tym szybsze będą odczyty
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    zmian w pracy silnika na ucho to nie zobaczysz psikając - musisz obserwowac komputer (chyba adaptation w INPA - to co sie w miare szybko zmienia)

    to co pokazują sondy to tylko efekt tego co się dzieje z mieszanką...
    ...sondy poza oczywistym błędem np grzałki albo zlego podlaczenia to sprawdzisz tylko patrzac na kształt ich wykresu w czasie.

    przepływka - a być może - trzeba podmienić , bo komputer tez tego nie sprawdzi, nie zawsze wywali błąd - szczegolnie jak masz problem na obu bankach (a tak wlasnie jest) ...sprawdz tez cala wiazke bo po tylu latach moze byc gdzies przetarta....

    czujniki wałków - też być może - trzeba podmienić , bo komputer tez tego nie sprawdzi, nie zawsze wywali błąd - jak masz problem na tylko jednym banku to mozesz zamienic stronami - raczej 2 na raz nie padły

    lewe pow. - tez być może

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2020
    Posty
    6
    BMW
    E38 735ia
    Skąd
    Wolbrom

    Post

    W przyszłym tygodniu będę miał oryginalny przepływomierz, zobaczymy

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2020
    Posty
    6
    BMW
    E38 735ia
    Skąd
    Wolbrom
    Kupiłem używany przepływomierz boscha. Jego wskazania na jałowych to 19.25kg/h. Zrobiłem 30km żeby się zaadaptował na nowo i na razie na ciepłym nie chce gasnąć. Teraz korekty sond to:
    Sonda 1: additiv: -1.0, multiplikativ +4.0
    Sonda 2: additiv: 0.0, multiplikativ +1.0
    Na obu sondach napięcia latają od 0.1 do 0.9V, ale rzadko widzę te wartości bo zmieniają się naprawdę szybko

Podobne wątki

  1. [silnik] E65 735i Błędy sond lambda
    Przez zy_to w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2017, 11:15
  2. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-03-2013, 08:03
  3. [elektryka] Praca sond lambda a szczelność wydechu
    Przez 525d w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 11:17
  4. m62b44 praca sond oraz przepływomierza - INPA
    Przez julsan w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 07:32
  5. Wymiana sond lambda
    Przez Seba665 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-09-2012, 22:44

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •