Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 74

Wątek: Pomocy!!!getriebenotprogramm

  1. #41
    Vip Vip Awatar Adus81
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    938
    BMW
    e38 740i V8
    Skąd
    Śląskie/Racibórz
    mnie też wyświetlał sie ten komunikat+MOTOR NOT PROGRAM ale problem tkwił w kostce stacyjki,po wymianie kostki komunikaty już się nie pojawiają.

  2. #42
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    2
    BMW
    Audi A8
    Skąd
    Małopolskie
    Witam, sprawdź stan złącza przy sterowniku skrzyni, oraz sam sterownik w środku czy nie jest zielony od wilgoci.

  3. #43
    Doświadczony Użytkownik Awatar charzun
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    1,182
    BMW
    E38
    Skąd
    Wrocław
    Blog
    1
    Panowie!
    Mi również od 3 dni dokucza ten problem.
    Ze wszystkim w aucie było 100% ok. Pewnego dnia rano idę do auta odpalam a tu zaczyna wariować kontrolka od ASC (tak jakbym cały czas w poślizgu był, auto stało w miejscu a lewarek od skrzyni był w pozycji "P") za chwile wywaliło błąd ABS a za następną chwilę wyskoczył błąd skrzyni i przeszła w tryb awaryjny.. Gdy zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie to od razu kontrolka od ASC i ABS się paliły a skrzynia działała normalnie... po przejechaniu kilkunastu metrów błąd skrzyni również się pojawił..
    Czasem jak zgaszę silnik i odpalę ponownie to błąd skrzyni się nie pojawia i zmienia biegi normalnie a czasem wszystkie 3 rzeczy się palą...

    Wiem że powinienem już sporo km temu wymienić klocki hamulcowe bo zaczęły piszczeć.. czy to może mieć coś wspólnego? mógł się zepsuć np. czujnik ABS przy kole i przez to są błędy ABS ASC i tryb awaryjny?

  4. #44
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Dziwna sprawa. Nie pasują żadne problemy skrzyni, które znam...

    Bez odczytania błędów ze skrzyni i ABS/ASC niewiele można wydumać.
    Będzie od razu wiadomo, czy czujniki ABS są sprawne i czy są jakieś błędy skrzyni.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  5. #45
    Początkujący Użytkownik Awatar doman
    Dołączył
    Aug 2012
    Posty
    81
    BMW
    730 V8
    Skąd
    Lublin
    Cytat Zamieszczone przez charzun Zobacz posta
    Panowie!
    Mi również od 3 dni dokucza ten problem.
    Ze wszystkim w aucie było 100% ok. Pewnego dnia rano idę do auta odpalam a tu zaczyna wariować kontrolka od ASC (tak jakbym cały czas w poślizgu był, auto stało w miejscu a lewarek od skrzyni był w pozycji "P") za chwile wywaliło błąd ABS a za następną chwilę wyskoczył błąd skrzyni i przeszła w tryb awaryjny.. Gdy zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie to od razu kontrolka od ASC i ABS się paliły a skrzynia działała normalnie... po przejechaniu kilkunastu metrów błąd skrzyni również się pojawił..
    Czasem jak zgaszę silnik i odpalę ponownie to błąd skrzyni się nie pojawia i zmienia biegi normalnie a czasem wszystkie 3 rzeczy się palą...

    Wiem że powinienem już sporo km temu wymienić klocki hamulcowe bo zaczęły piszczeć.. czy to może mieć coś wspólnego? mógł się zepsuć np. czujnik ABS przy kole i przez to są błędy ABS ASC i tryb awaryjny?
    A przypadkiem prędkościomierz Ci nie warjuje ? Odłącz wtyczkę od czujnika abs na lewym tylnym nadkolu i zobacz czy bedzie występował problem ze skrzynia. Jeśli nie to czujnik do wymiany, jeśli tak to będziemy dalej myśleć.
    ps: a olej w skrzyni kiedy zmieniany ? :)

  6. #46
    Doświadczony Użytkownik Awatar charzun
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    1,182
    BMW
    E38
    Skąd
    Wrocław
    Blog
    1
    Prędkościomierz ok. Wczoraj znalazłem taki patent że przy odpalaniu silnika w jak najszybszym czasie wyłączę ASC to skrzynia pracuje normalnie natomiast po paru przejechanych metrach wywala błąd ABS.
    Samochód kupiłem rok temu i nie wymieniałem oleju.. poprzedni właściciel tez nie i nie wie kiedy był wymieniany.. Możliwe ze od starego oleju minimalnie się śliska przy zmianie z 4 na 5?

    ps. po pracy odłączę czujnik..

  7. #47
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    137
    BMW
    E38 M60 3.0 + LPG
    Skąd
    Zamość
    No tak czy inaczej olej teraz powinieneś wymienić (filtr itp)
    Do tego przy wymianie rozpruj filtr żeby sprawdzić czy są opiłki. Najlepiej zrobić wymianę dynamiczną w zakładzie w którym wiedzą jak to się robi.
    Instrukcje żebyś i Ty widział znajdziesz bez problemu. Sam będę w maju-czerwcu przerabiał temat bo już na zimnym silniku auto ewidentnie "ciągnie" skrzynią.

    Inna sprawa, że powinieneś podpiąć go pod komputer i sprawdzić co w trawie piszczy.


    zdravim P.

  8. #48
    Doświadczony Użytkownik Awatar charzun
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    1,182
    BMW
    E38
    Skąd
    Wrocław
    Blog
    1
    Tzn jak ciągnie na zimnym silniku? Na luzie ciągnie czy jak?
    Ile mniej więcej może kosztować dynamiczna wymiana?

  9. #49
    Początkujący Użytkownik Awatar doman
    Dołączył
    Aug 2012
    Posty
    81
    BMW
    730 V8
    Skąd
    Lublin
    W moim przypadku tez tak było, ze poprzedni właściciel nie wiedział czy olej był wymieniany i będąc przy okazji w ASO zapytałem o rozkodowanie vin ( była promocja, ze jest to za free) i okazało sie ze w 2004 roku olej był wymieniany. Czy może sie slizgac na starym oleju - nie wiem.
    Znajomy jakieś pól roku temu zmieniał olej dynamicznie w Krakowie chyba to zapłacił 900 zł razem z olejem ( olej po około 70 zł za litr). Ja wymienialem olej statycznie i wyszło mi ok 250 zł ( 6l oleju po ok 30 zł + uszczelka) w tym ze po 40 tyś mam wymienić znowu sam olej juz bez uszczelki.

  10. #50
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    137
    BMW
    E38 M60 3.0 + LPG
    Skąd
    Zamość
    Zaraz po odpaleniu auta na zimnym silniku, kóry stoi w nieogrzewanym garażu gdzie temp jest w nocy -10 st C auto jak by ciągnęło obroty a nie chciało przy tym aż tak dobrze jechać.
    Mozna to nazwać ślizganiem się ale mam w zwyczaju jazde dieslem gdzie zanim ruszę w miejsca po nocy grzeje auto 5 minut i wtedy tego nie ma.

    Każde niedomagania skrzyni zaczyna się od diagnostyki komputerowej + zmiane oleju, filtra i uszczelki ew. silikon. Olej nie inny niż poleca fabryka (klasa oleju)
    900 zł to jakoś dużo ale ja mieszkam w innej części kraju. Na upartego można zrobić samemu dynamiczną wtedy koszt jest zupełnie inny albo poprostu statyczną choć to nigdy nie będzie tak dokładne.

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •