Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 90

Wątek: Koło wpadło w nadkole

  1. #71
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    358
    BMW
    ex e38 750 [m73n] 2000r.
    Skąd
    Hessen/DE
    Cytat Zamieszczone przez Individual23
    Posłuchaj.....Nie szkoda tylko po prostu nie ma rozumiesz? Gdybym miał to bym się nie szczypał tylko wymienił cały zawias a gdybym miał jeszcze więcej to bym wymienił cała Betę i kupił E65. Straciłem prace i nie mam siana. Mam do swojego auta ogromny sentyment i nie chce go sprzedawać. Wole jeździć zestruclowanym 7er niż zaje*istym polonezem. Jeśli tego nie rozumiesz to Twoja sprawa. Ja Ci się nie muszę tłumaczyć. To moje 7er i mogę z nim robić co zechcę. Również pozdrawiam.
    Rozumiem. Przykro mi że masz problemy. Tłumaczyć się rzeczywiście nie musisz i masz rację że to Twoje auto. Powinieneś jednak mieć świadomość tego, że od takiego drutowania możesz zginąć Ty lub osoby postronne. Sam widzisz co się stało gdy ta sprężyna pękła. Pisałeś że auto spadło na glebę, ciekawe co by się stało gdyby ta usterka miała miejsce przy 200km/h? Dlatego moim zdaniem jeżeli nie masz aktualnie funduszy, to przynajmniej obie strony trzeba było wymienić na sprężyny używane z tego samego auta. I ustawić zbieżność. I zadaj sobie pytanie czy chciałbyś kupić od kogoś samochód z praktycznie niewykrywalną usterką, taką tykającą bombą. To zawieszenie może wytrzymać 200tyś km, a równie dobrze może rozpaść się za tydzień, czego nie życzę, bo będą kolejne wydatki, a jak pisałeś, ostatnio trzeba oszczędzać. Ja również czasami kupuję używane części, ale są to czasami jakieś czujniki czy elementy elektroniki, które praktycznie nie mają wpływu na bezpieczeństwo jazdy. Najwyżej padnie czujnik i do domu dojadę na 6-u cylindrach lub bez abs-u. Natomiast uważam za niewłaściwe stosowanie używanych części do zawieszenia, hamulców bądź używanych opon. Mam nadzieję, że Twoja sytuacja ulegnie poprawie i będzie Cię stać ponownie na utrzymanie Twojej 7-emki we właściwej formie.
    Zgodnie z tradycją:
    Pozdrawiam.
    monster_pl

  2. #72
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Individual23 - rozumiem Cię w 100%.


    ALe weź pod uwagę, że jeżeli jedna pękła tzn., że była już zużyta - a to znaczy, że druga też nie jest nowa i może pęknąć niebawem w najmniej oczekiwanym momencie. O charakterystyce już nie wspomnę bo to wiadomo - ale to mniejszy problem. Dlatego powinno wymieniać się parami.

  3. #73
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    300
    BMW
    740i
    Skąd
    Kraków
    Ja to wszystko rozumiem i wszystko wiem. Cieszę się pomimo wszystko że upilacie i macie na uwadze względy bezpieczeństwa. Żeby na mnie nie wieszano psów pragnę tylko dodać że gdy miałem pieniążki a przyszło wymieniać hamulce nie bawiłem się w jakieś przetaczanie tarcz tylko wyłożyłem tysiaka i tarcze oraz klocki zakupiłem nówki sztuki i to całkiem dobrej firmy. Bardzo lubię dbać o swoje auto i powiem szczerze że sprawia mi przyjemność gdy kupię coś nowego do swojej Buńki i dzięki temu coś się w niej zmieni na +. Jednak nie samym autem żyje człowiek, kończę studia a chwilowo pracy brak więc muszę zacisnąć pasa.

    Cursor- przykład Szajbusa jaki przytoczyłeś uważam za fatalnego pecha. Sprężyna która jest w pełni sprawna nie siada po 1 dniu. Albo była wadliwa albo źle ją dobrał do swojego auta.
    Bardziej przemawia do mnie to co napisał Xsilver skoro poszła mi sprężyna z prawej to ta z lewej również może być nadwyrężona. Mam kontakt z człowiekiem od którego kupiłem tą sprężynę i wiem że ma cały czas tą drugą pochodzącą z demontażu tego samego auta. Jak tylko będę miał przypływ gotówki wymienię drugą. Nie mniej jednak dziękuję za wskazówki i wypersfadowanie problemu.
    Nigdy się nie poddawaj-NIGDY!

  4. #74
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Skąd
    Warszawa
    To ja może z innej beczki, siedzi mi trochę tył, były już przycierki spodem co mobilizuje mnie do wykonania jakiegoś ruchu. Może ma któryś z Kolegów dobre(pewne)sprężyny, jak sprawdzić czy nie są "udeptane" jak moje? kiedyś w Oplu Senatorze dobierałem je na podstawie wysokości rozprężonej i to się sprawdziło, czy może są jakieś inne metody oceny?
    pzdr

  5. #75
    paweł_wawa, mam springi od mojego auta po wymianie na niższe.... jak coś, to PW.

  6. #76
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Cytat Zamieszczone przez monster_pl
    Dla mnie koledzy ręce opadają. Jeden z drugim kupuje 7-emkę a później szkoda kilka złotych wydać żeby auto było dobrze naprawione. Sprężyna może i dobra chociaż ze śmietnika, ale wymieniać jedną stronę? Gdy następnym razem będziesz jeden z drugim kupował auto to życzę takiej właśnie "igły" dopieszczonej jak wasze samochody.
    Kolego, przynajmniej zbieżność ustaw po tej wymianie, bo prawdopodobnie zmieniła się geometria.
    Pozdrawiam
    > Geometria nie ma nic wspólnego z tą wymianą ,jeśli wymiana była przeprowadzona prawidłowo :)

  7. #77
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez szajboos
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    FSO-FAN
    Wierz mi że niejedno FSO jest zadbane bardziej niż Twoje 7er :]
    Co Ty do mnie żygłeś? Akurat ja o swoje BMW dbam raczej powyżej przeciętnej forumowej :P


    Cytat Zamieszczone przez ELVIS
    > Geometria nie ma nic wspólnego z tą wymianą ,jeśli wymiana była przeprowadzona prawidłowo :)
    Czyli jak? Każda zmiana o pół cm w wysokości zmienia kompletnie geometrię auta, może być na tyle słaba, że mało wyczuwalna ale po jakimś czasie opony i tak opowiedzą całą historię...
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  8. #78
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    Panowie nie chodzi kto o co jak bardzo dba ...

    Wrzućcie na luz :)I bez OT proszę.

  9. #79
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Cytat Zamieszczone przez coboss

    Czyli jak? Każda zmiana o pół cm w wysokości zmienia kompletnie geometrię auta, może być na tyle słaba, że mało wyczuwalna ale po jakimś czasie opony i tak opowiedzą całą historię...

    Nie zmienia kompletnie ,a na pewno nie na tyle żeby ustawiać zbieżność ,bo to nie ma nic do rzeczy(jest to stały wymiar), druga sprawa ,że zaczynamy zawsze ustawianie od tyłu ,a tam nic nie robimy :)

    p.s. Gdyby ustawiało sie kąty kól przednich to może tak ,ale w e 38 sa stałe z przodu :)
    Idąc tym torem myślenia trzeba by ustawiać geometrię po każdym róznym obciążeniu samochodu :)

  10. #80
    Cytat Zamieszczone przez ELVIS
    Nie zmienia kompletnie ,a na pewno nie na tyle żeby ustawiać zbieżność
    I tu, drogi Elvisie lekko się mylisz. Wprawdzie geometrii osi przedniej się nie reguluje, ale wraz ze zmianą wysokości auta lekkiej (podkreślam to słowo) zmianie ulega zbieżność. Przerabiałem niedawno wymianę sprężyn na lekko obniżające i od razu po zmianie dało się zauważyć, że auto stało się lekko nerwowe podczas jazdy nawet po równym jak stół. Wcześniej wszystko było idealnie a geometrię robiłem dosłownie 3 miesiące temu. Przeanalizuj sobie "patyki". Drążek kierowniczy jest osadzony na ciut innej wysokości niż wahacze, a to powoduje delikatny obrót koła wokół osi obrotu podczas zmiany wysokości całej kolumny. Nie są to oczywiście olbrzymie zmiany, ale nie da się ich pominąć dokonując modyfikacji zawieszenia w samochodzie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •