Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 58

Wątek: STOP oill drucken ... kontrolka smarowania

  1. #41
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Cytat Zamieszczone przez Leon740i
    Ja bym nie czekal 8 tys ten olej to naprawde SYF jakich malo a pamietaj ty masz do tego wszystkiego turbine. kto mial do czynienia z olejem GM wie o czym mowie

    ps.Lepiej zapobiegac niz pozniej leczyc... olej: 100-150zl a np. turbina ??
    W sumie racja jeśli ten GM to ten sam syf co kiedyś zalałem ojcu do daewoo to lepiej nie ryzykować.
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  2. #42
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,273
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Aha przestrzegaj jednej zasady! Po odpaleniu poczekaj aż wskazówka temperatury przejdzie za niebieskie pole, tak zapobiegawczo
    No to nie dziwię się, że silniki są zarzynane, jak ludzie korzystają z takich rad.
    Zasada jest taka, silnik powinien możliwie najszybciej uzyskać temperaturę roboczą, a najbardziej szkodliwe dla silnika jest czekanie aż się zagrzeje na postoju, silnik pod obciążeniem znacznie szybciej łapie temperaturę.
    Oczywiście, należy wtedy nie przeginać z deptaniem w gaz, ale to nie znaczy, że nie można jechać autem, świeżo odpalonym.
    Zasada jest taka. Odpalasz auto, czekasz chwilę aż olej wszędzie dojdzie i ruszasz.


    Olej GM to ten sam olej co ELF, Castrol czy Mobil. GM nie robi sam oleju, co roku jest przetarg, kto ma robić olej dla GM.
    Dwa lata temu był to ELF, obecnie nie wiem.

  3. #43
    Zaawansowany Użytkownik Awatar max
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    666
    BMW
    E38 730D
    Skąd
    pomorze
    specyfikacja B4 to niby najwyższa jakość oleju.
    Polatam chwile a potem wleje tego motula od Neufa syntetyka

    Co do nagrzania i chłodzenia diesla z turbiną to nie można tak samo patrzeć jak na benzynę !!! Z tego co wiem to turbina powinna się rozgrzać trochę a przed wył silnika lepiej jak chwile popracuje na wolnych obrotach i się schłodzi. Tak słyszałem :/

  4. #44
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,141
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez max
    Czyli mogę teraz zlać pólsyntetk i wlać syntetyk? podobno tak się nie robi ?
    Zaś zbędne koszta ....

    Generalnie silnik chodzi ok na tym GM. Nie odczuwam zmian na gorsze.
    Max nie na darmo mowia za chytry 2x traci... :D
    Turbinka do Ciebie w uzywce zaczyna sie od 1100zl w gore wiec przekalkuluj sobie co lepiej zrobic- pilowac na polsyncie? czy jednak zalac to co trzeba... ;)

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  5. #45
    Zaawansowany Użytkownik Awatar max
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    666
    BMW
    E38 730D
    Skąd
    pomorze
    dobra dobra ... już pisałem do Neufa . Złapie oddech finansowy i zmienię ten olej, przez chwile się chyba nic nie stanie ???

    Ostatnio sporo w auto wpakowałem więc muszę wysupłać te ok 3 stówki z wymianą .

  6. #46
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez cursor
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Aha przestrzegaj jednej zasady! Po odpaleniu poczekaj aż wskazówka temperatury przejdzie za niebieskie pole, tak zapobiegawczo
    No to nie dziwię się, że silniki są zarzynane, jak ludzie korzystają z takich rad.
    Zasada jest taka, silnik powinien możliwie najszybciej uzyskać temperaturę roboczą, a najbardziej szkodliwe dla silnika jest czekanie aż się zagrzeje na postoju, silnik pod obciążeniem znacznie szybciej łapie temperaturę.
    Oczywiście, należy wtedy nie przeginać z deptaniem w gaz, ale to nie znaczy, że nie można jechać autem, świeżo odpalonym.
    Zasada jest taka. Odpalasz auto, czekasz chwilę aż olej wszędzie dojdzie i ruszasz.


    Olej GM to ten sam olej co ELF, Castrol czy Mobil. GM nie robi sam oleju, co roku jest przetarg, kto ma robić olej dla GM.
    Dwa lata temu był to ELF, obecnie nie wiem.
    cursor proszę Cię! Nie mieszaj PB z Dieslem to 2 inne światy. Ja od dziecka mam prawie same diesle i będzie to kilkanaście aut z tymi silnikami. Wiem doskonale co dla Diesla jest dobre a co nie. To tak jak ja bym miał Tobie mówić co jest lepsze dla benzyny...
    Gdzie w życiu miałem 3 takie auta każde max rok i ja nimi praktycznie nie jeździłem.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  7. #47
    Panowie, znów odchodzicie od tematu. Temat dotyczy kontrolki a nie zasad eksploatacji pojazdów.

  8. #48
    Zaawansowany Użytkownik Awatar max
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    666
    BMW
    E38 730D
    Skąd
    pomorze
    Dzisiaj znowu jak latałem dłużej po mieście i stanąłem na parkingu , no niby nie równym ale też nie stromym... znowu mrugała mi kontrola smarowania od oleju :( komunikatu już nie wyświetlało . Oleju mam aż nad to bo "mechanik" ... przelał i nie powiedział . Jak sprawdzałem na tym postoju to mam ponad stan.
    Postałem na zgaszonym odpaliłem i jest ok ale czemu mrugała ???
    Silnik chodzi normalnie, nie kopci, zimą palił bez problemów. Jak czeka mnie remont to dostane szału !
    Nie dawno jak już pisałem wymieniałem czujnik oleju na zamiennik , kupić oryg ? czy to bez sensu ?
    Już zaczynam mieć dość pakowania w auto

  9. #49
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,273
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    W pierwszej kolejności podjechałbym sprawdzić ciśnienie oleju. Jeśli będzie w normie, to możliwe, że kolejny czujnik świruje.

    Cytat Zamieszczone przez coboss
    ursor proszę Cię! Nie mieszaj PB z Dieslem to 2 inne światy.
    To nie są 2 inne światy. Niezależnie czy PB czy diesel każdy z nich pod obciążeniem złapie znacznie szybciej temperaturę niż na postoju i to jest fakt, a nic nie uszkodzisz, jak będziesz kręcić silnik do 2,5tys na zimnym, delikatnie operując gazem.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  10. #50
    a jak uzytkować samochód jest napisane w instrukcji....

    Na pewno w E65 jest, E38 nie przestudiowałem.

    Zadajcie sobie nieco trudu i poczytajcie :)
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •