Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 58

Wątek: STOP oill drucken ... kontrolka smarowania

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Mam propozycję żeby temat zamknąć Max zrobi jak uważa, my już powiedzieliśmy mu jaki olej ma wlać, mówi mu to też jego książka BMW.
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  2. #2
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez cursor
    Cytat Zamieszczone przez bitek-bitek
    Też pisałem że 230 tysięcy to jeszcze nie dotarty silnik, wlewaj tam syntetyk i sie nie zastanawiaj chłopie chyba że chcesz dorżnąć swój motor!!!
    Weź no mnie wytłumacz co złego miałoby się stać silnikowi, jakby przesiadł się się na dobry półsyntetyk? Poproszę konkrety, a nie brednie, że silnik zarżnie.

    Na jednym i drugim rodzaju oleju silnik będzie bez problemu działać i prawidłowo użytkowany nie ma powodu, żeby zarżnąć go z powodu przesiadki z pełnego na pół syntetyk.

    Jeśli silnik nie wykazuje żadnego łaknienia na olej, to nie ma przeciwwskazań, żeby nadal używać oleju syntetycznego.
    Jeśli zauważyłeś, że silnik zaczął palić olej(1l na 15tys. to dopuszczalna norma) to możesz się przesiąść na półsyntetyk, łaknienie na olej powinno się nieco zmniejszyć.



    Jeśli silnik do tej pory jeździł na syntetyku, nic się silnikowi nie dzieje(chociażby nie przepala oleju) to jak najbardziej warto nalać olej syntetyczny.


    Do 2.0 16V oplowskiego(150KM), producent także zaleca pełen syntetyk. Niejeden silnik jeździ na półsyntetyku i nic tym silnikom się nie dzieje, a są często kręcone wyżej niż silnik z tematu.
    No niestety ale jest różnica między dieslem a benzyną.
    1- TURBINA! I to fantastyczna turbina BMW o którą należy dbać jak o własne dziecko.
    2- Zdrowy silnik Diesla nie zjada więcej jak 100ml oleju na 15 tys km! Ba a nawet często nie zjada go w ogóle.
    3- Silniki diesla są strasznie czułe na jakość oleju. Do swojego nigdy w życiu nie wlałbym nic po za bardzo dobrym syntetykiem.
    Kiedyś wlałem oryginalny olej Opla do 2,5TDS i nawet nie wiem czy to był syntetyk czy półsyntetyk, po 2k km go wymieniłem bo auto czuło się jak by ktoś smaru mu nalał a nie oleju ;D

    Jednym z największych problemów diesla jest jego zużycie jak i zużycie paliwa na wysokim poziomie gdy silnik jest zimny! Dla tego BMW ładuje w diesle webasto do silnika, dla tego leje się tam doskonałe oleje aby silnik błyskawicznie wchodził na właściwą temperaturę pracy.
    Pamiętać też trzeba, że turbo potrafi się rozkręcać do setek tysięcy obrotów na minutę!
    Smarowanie i chłodzenie turbo to najistotniejsza rzecz jeżeli właściciel diesla chce zrobić pół miliona km bez żadnych przygód musi pamiętać o 3 najważniejszych rzeczach:
    1- dobre filtry
    2- dobre paliwo
    3- dobry olej

    A w tedy przebieg 270tys km to jak dla człowieka obchodzić 18 urodziny :D

    Cytat Zamieszczone przez ciah
    Rozumiem że powyższa fotka przedstawia Twój silnik użytkowany od nowości (0 - km) do obecnego xxx przebiegu na oleju półsyntetycznym, że tak Twierdzisz? Bo jeśli nie to jest to kolejna teoria-mit oparta na ,,dwóch tanich winach'' i powtarzana w kółko.. P.S.Bez obrazy oczywiście i przepraszam autora za OFF-TOP.
    Kolego jak by ten silnik jeździł od nowości na pół syntetyku (testowo) to nie doczekałby tych xxx km ;D
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar max
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    666
    BMW
    E38 730D
    Skąd
    pomorze
    Zmartwiliście mnie z tym olejem , zalałem półsyntetyk bo jak już pisałem taki na szybko kupiłem , kupiłem GM olej oznaczony jakością B4 (niby olej jaki fabrycznie leją do opla )
    Chciałem od Neufa kupić ale przez tek komunikat i dolewke kupiłem zaraz dwie bańki na wymiane .

    Czujnik nie dawno wymieniałem na jakiś tani fakt. Ale kiedyś jak miałem oryg czujnik , stałem z górki i też mi sie to zapaliło .

    Na razie pow wymianie oleju wszystko jest ok. Żałuje tylko że nie wlałem pełnego syntetyku ale już po ptakach .

    Dzieki Panowie za rady i pomoc.

    Pozdrawiam

  4. #4
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Od razu nie zgwałcisz silnika. Siki wymień za 8k km albo szybciej jak Cię będzie wkurzać i zalej normalnie Motul 8100 X-CESS 5w-40 świetna cena za jakość.
    Filtr oleju jest tani więc nie zbańczysz jak szybciej o połowę go wywalisz.
    Aha przestrzegaj jednej zasady! Po odpaleniu poczekaj aż wskazówka temperatury przejdzie za niebieskie pole, tak zapobiegawczo :)

    Powiedz szczerze, nie wydaje Ci się, że silnik się męczy?
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  5. #5
    Ciekawe punkty w wyliczance :/

    Nie do końca sie zgodzę, ale cóż mogę powiedzieć. Nie mam diesla ;D więc nie znam sie :hihi:
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Leon740i
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    605
    BMW
    740iA m62b44
    Skąd
    Ząbki
    MAX wymien ten olej jak najszybciej zalalem kiedys taki GM do swojego opla i stwierdzam z cala stanowczoscia ze to najgorszy szit jaki na oczy widzialem, silnik zaczol sie naprawde meczyc i brac olej! najtansze lotosy są juz od niego leprze chyba
    Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to kim jest.

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Co do tego GM-a to chyba wiele osób się na nim "przejechało". Mój tatko kiedyś wlał to do Daewoo Leganzy 2.0 która ma przecież ( podobno ) silnik oplowski. Po zalaniu samochód nie chciał dobrze chodzić na tym oleju, zapalała się kontrolka i dziwnie głośno chodził. Zlaliśmy olej i zalaliśmy Castrola, nie ten silnik, a przecież to tylko Daewoo i odczuło zły olej.
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar max
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    666
    BMW
    E38 730D
    Skąd
    pomorze
    Czyli mogę teraz zlać pólsyntetk i wlać syntetyk? podobno tak się nie robi ?
    Zaś zbędne koszta ....

    Generalnie silnik chodzi ok na tym GM. Nie odczuwam zmian na gorsze.

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Cytat Zamieszczone przez max
    Czyli mogę teraz zlać pólsyntetk i wlać syntetyk? podobno tak się nie robi ?
    Zaś zbędne koszta ....

    Generalnie silnik chodzi ok na tym GM. Nie odczuwam zmian na gorsze.
    Max oczywiście że nie odczujesz zmian od razu to proces wielogodzinny - wielodniowy, Kolega wyżej napisał Ci żebyś wymienił olej za 8 tys i tak zrób, jeździj ale ostrożniej i nic się nie stanie. A " podobno tak się nie robi " to bajki. Mój motor przechodził z półsyntetyka a nawet minerala na pełen syntetyk. Teraz na kolejną zmianę zakupiłem Motula od Kolegi Neufa. :-)
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Leon740i
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    605
    BMW
    740iA m62b44
    Skąd
    Ząbki
    Ja bym nie czekal 8 tys ten olej to naprawde SYF jakich malo a pamietaj ty masz do tego wszystkiego turbine. kto mial do czynienia z olejem GM wie o czym mowie

    ps.Lepiej zapobiegac niz pozniej leczyc... olej: 100-150zl a np. turbina ??

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •