Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Wątek: pływa strasznie, po wymianie koł z 16" na 17"

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    692
    BMW
    e38 m52 + LPG
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Cytat Zamieszczone przez ciah
    Cytat Zamieszczone przez bialydaro
    czyli co mam panowie sprawdzic.. ? dokłądnie bo zamieszanie niezłe.. Zawieszenie czy nie ma luzow.. ale co ma zawieszenie skoro na 16" samochod jezdzil dobrze.. tylko na 17'' sa problemy..?
    osadzenie et? osadzenie ej wynosi ET20 czyli tak jak moje ory 16stki
    rozmiar nie zmienil sie z bytnio mialem na 16" 220/60/16
    teraz mam 225/50/17 fakt, że balon niższy i opony maja wzmacniane boki, ale żeby to było przyczyną.. ? pozdrawiam i dziekuje za opdowiedzi
    CIEKAWOSTKA:
    Koledzy zmieniłem pierw sam przód na 17" a tył został dalej 16" i tak samo jezdziło zucało masakrycznie jak na komplecie 17"
    Jak już koledzy wielokrotnie wyżej napisali...kontrola zawieszenia przód , tył , pod kątem luzów, ewentualna wymiana zużytych elementów, następnie geometria podwozia - najlepiej komplet. Często dzieje się tak ( wiem z własnego doświadczenia) , że np. sworznie nie wykazujące luzów na samochodzie, po demontażu nadawały się na recykling.Powodzonka.
    Tak też zrobię.. ale zapytałem czy jest to możliwe, że na 16" jest okej a na 17" nie ?
    Biały

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    258
    BMW
    E34,E60,E92 :)
    Skąd
    RZ/DW
    Cytat Zamieszczone przez bialydaro
    Cytat Zamieszczone przez ciah
    Cytat Zamieszczone przez bialydaro
    czyli co mam panowie sprawdzic.. ? dokłądnie bo zamieszanie niezłe.. Zawieszenie czy nie ma luzow.. ale co ma zawieszenie skoro na 16" samochod jezdzil dobrze.. tylko na 17'' sa problemy..?
    osadzenie et? osadzenie ej wynosi ET20 czyli tak jak moje ory 16stki
    rozmiar nie zmienil sie z bytnio mialem na 16" 220/60/16
    teraz mam 225/50/17 fakt, że balon niższy i opony maja wzmacniane boki, ale żeby to było przyczyną.. ? pozdrawiam i dziekuje za opdowiedzi
    CIEKAWOSTKA:
    Koledzy zmieniłem pierw sam przód na 17" a tył został dalej 16" i tak samo jezdziło zucało masakrycznie jak na komplecie 17"
    Jak już koledzy wielokrotnie wyżej napisali...kontrola zawieszenia przód , tył , pod kątem luzów, ewentualna wymiana zużytych elementów, następnie geometria podwozia - najlepiej komplet. Często dzieje się tak ( wiem z własnego doświadczenia) , że np. sworznie nie wykazujące luzów na samochodzie, po demontażu nadawały się na recykling.Powodzonka.
    Tak też zrobię.. ale zapytałem czy jest to możliwe, że na 16" jest okej a na 17" nie?
    Ze swojej strony napiszę tak : zdecydowanie łatwiej jeździ mi się po polskich drogach ( wszechobecne koleiny, nierówności itp) na węższej zimówce (205/65/15) niż na letniej (225/60/15). Być może jest tak i u Ciebie, ale ,,strzelam'' że to problem w zawieszeniu...
    E12 525 79' było....
    E32 735i manual 91' - ***** w crahstescie...
    E39 540i manual 96' było...

    E60 530iA 03'

    ...E34 S38B38 :)
    ...E92 S65B40 :)

  3. #23
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    Cytat Zamieszczone przez bialydaro
    ale zapytałem czy jest to możliwe, że na 16" jest okej a na 17" nie ?
    Tak, jest to możliwe !!!
    Gra muzyka

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    692
    BMW
    e38 m52 + LPG
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Cytat Zamieszczone przez WojtekD
    Cytat Zamieszczone przez bialydaro
    ale zapytałem czy jest to możliwe, że na 16" jest okej a na 17" nie ?
    Tak, jest to możliwe !!!
    wporządku.. :)) bede musiał powalczyć.. tylko pracuje na 12 w południe wiec nie za bardzo czasu mam.. :((
    Biały

  5. #25
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez WojtekD
    Cytat Zamieszczone przez bialydaro
    ale zapytałem czy jest to możliwe, że na 16" jest okej a na 17" nie ?
    Tak, jest to możliwe !!!
    To jak my jeździmy na 18,19 czy nawet 20" to co jeździmy po 40km/h?? Auto musi się bardzo dobrze prowadzić na każdym rozmiarze.
    Sam wyremontowałem zawieszenie, mam niemal w 100% nowe i markowe zawieszenie i wiem, że kiedyś auto latało po koleinach jak świnia w patyku a teraz możesz puścić kierę przy 120 nawet na koleinach i jedzie prosto, tam gdzie ma. Jedyna różnica może być w tym, że troszeczkę komfort jest mniejszy ale nie że założył o 1 cal większe koła i nagle lata w koleinach bo to nie jest normalne.
    Możesz mieć rację jeżeli chodzi Ci o to czy na 16 calach mógł nie czuć, że to czy owo jest wytrzaskane a na 17 już coś ciągnie. Ale to raczej brzmi jak koszmar nocny jak rzeczywistość :) takie symptomy rozumiałbym gdyby przeszedł z 16" na 19"

    Było by bardzo dobrze gdyby mógł podmienić z kimś koła nawet na większy rozmiar i się przejechać. Mi to wygląda na trefne felgi lub opony.

    O ile zawiecha na prawdę nie ma luzów. Ktoś pisał o problemach ze sworzniami, tak samo jest z tulejami wahliwymi na aucie niby ok a po rozebraniu rozlatują się w rękach.

    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Proszę Cię... Nie zabieraj głosu na temat, którego nie ogarniasz. Fakt uczestnictwa w regulacji zawieszenia to jedno, a zrozumienie idei działania to drugie. Regulacja zbieżności przedniej osi NIE WPŁYWA na przestawienie czegokolwiek z tyłu.
    Nie będę się kłócił i wnikał w szczegóły. Ważne aby dotrzeć do ludzi, że ustawianie zbieżności w 7er mija się z celem i jest zwykłą stratą czasu i pieniędzy.
    Może i teoretycznie nie powinien mieć wpływu przód ina tył i na odwrót ale wydruki po komputerowym ustawianiu mówią co innego.
    Jeżeli nie wierzysz to wymień kiedyś np wahacz z przodu i ustaw zbieżność, przejedź się a później jedź ustaw całą geometrię i zobaczysz różnicę. Mówię o wymianie przed którą geometria była ustawiana z tydzień wcześniej. Jak nie masz co robić z kasą to przeprowadź eksperyment. Ja byłem do tego zmuszony!
    Ustawiłem geometrię i po tygodniu czasu trafiłem do nich z powrotem po wymianie amorów i sprężyn, dotykana była tylko przednia oś i kolejne ustawianie wszystkiego...
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    692
    BMW
    e38 m52 + LPG
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Panowie, dziś przełożyłem tylko przód na ziemowki.
    Tzw: tył nowe 17"
    a przód dałem stare 16" (Zima)
    i auto nie pływa na drodze niekiedy coś stuka na dziurach w zawieszeniu z przodu.. hmmm tylko co? czyli wina, leży po stronie felg lub Opon.. jak sprawdzić? na wywazarce wyważone prwidłowo, wiec już sam nie wiem..
    koła zimowe maja 225/55/r16
    koła letnie maja 225.50/r17

    macie jakies propozycje co jak sprawdzić? Pozdrawiam :))
    Biały

  7. #27
    Skąd masz taki dziwny rozmiar? To chyba do e39....

    Skoro stuka to trzeba podnieść autko i popatrzeć.

  8. #28
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Skro stuka to masz luzy. Nie słyszę co puka ale jak puka to:
    Sworznie, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora.

    No i opony! Kontrola trakcji nie świrowała na tych rozmiarach zimą?
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  9. #29
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    692
    BMW
    e38 m52 + LPG
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Kolego swirowala i nie dziala swieci abs i asc..
    Pytanie brzmi czy jest opcja sprawdzic czy to opony czy felgi sa winne sciaganiu.. wiem nikt magikiem ani wróżka nie jest.. ale moze macie jakis domowy sposob.. :) pozdrawiam
    Biały

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •