Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: olej w skrzyni biegów 5hp30

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar dOOm_PL
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    455
    BMW
    740iA individual;) / e36 Coupe
    Skąd
    Przemyśl
    No wlasnie nie mialem jeszcze do czynienia z silnikami m60 i m62 i bylem sklonny kupic 5hp24, czy juz nawet sie wykosztowac i kupic skrzynie biegów manualna- gosc ktory ja zakladal stwierdzil ze musi byc 5hp30 ( sadze ze nie byl do konca pewien czy mozna wlozyc 5hp24 a manualem bylo by wiecej roboty)
    ktos z forumowiczów moze ma jakies doswiadczenie w próbach wlozenia skrzyni 5hp24 zamiast 5hp30 lub przerabianiu automatu na manual? tak szczerze to ja sie boje tej skrzyni- taki uraz psychiczny ze teraz mi sie stanie to samo co poprzedniemu wlascicielowi:)
    A ci co przerabiali temat wstecznego to wiedza o czym mowi;/ nie dosc ze znalezienie modelu 5hp30 jest dosc trudne to nawet robota starej to kosmos--> tak dla przykladu:
    -same czesci aby naprawic kosz wstecznego tj 2500zl + robocizna wiec srednio 3500zl (gwarancja obejmuje TYLKO wsteczny na 12 miesiecy) :shock:
    a dla przykladu kolega ktory ma model e32 w manualu piłuje wsteczny nawet zaraz po rozruchu :x ma 320 000 km przebiegu i nie widac zeby w skrzyni dzialo sie cos niepokojacego.
    Moze jestem staroświecki ale jak bym mial mozliwosc to zmienil bym skrzynie na manual bez wahania...
    A jaka jest wasza opinia na ten temat?
    Jade wolno ale ciagle przed toba:)

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Jurij
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    257
    BMW
    Ex. e32 740iL 92, jest e32 735iL 89
    Skąd
    Olsztyn, Geldermalsen NL
    Później wystawiane są takie auta z przeróbkami. Ktoś odkoduje sobie VIN i zobaczy, że kiedyś był automat a teraz jest manual i tyle.

    Poza tym. Jak kupiłem auto z automatem to chyba wiedziałem na co się piszę. To nie są tanie auta a przecież wychodziły też modele z manualną skrzynią i można było od razu taką kupić.

    Żeby była jasność - to jest tylko moje zdanie. :)

    Jak sobie nagotujesz bigosu to nie wykręcaj się, tylko spróbuj go zjeść z twarzą :)

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar dOOm_PL
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    455
    BMW
    740iA individual;) / e36 Coupe
    Skąd
    Przemyśl
    Nie boj sie;) nie przyjadę później samochodem żebyś mi posklejał wszystko z powrotem;)
    I szanuje twoja opinie bo masz racje- ale nie szukalem samochodu pod względem manualnej szkrzyni biegow tylko wyposazenia, stanu technicznego i przede wszystkim tego czy mi sie podoba bo w koncu to jest najważniejsze;D
    Dalej mnie nurtuje pytanie czy jest mozliwosc wsadzenia skrzyni typu 5hp24 do silnika m60...
    Jade wolno ale ciagle przed toba:)

  4. #14
    Początkujący Użytkownik Awatar tadeo750i
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    27
    BMW
    EX E38 750i :(
    Skąd
    Białystok
    Tak jak wielu z nas przerabiałem temat biegu wstecznego w E38 i to zaraz po zakupie (po miesiącu). Mam znajomych z B-stoku których to także nie omineło. Auto kupiłem i dostałem nawet fakture na naprawe skrzyni z przed 4 miesięcy ale z miała małą * -wymiana oleju po 2 tyś. km w tym serwisie albo utrata gwarancji. Jak się okazało nikt tego nie zrobił. Skończyło się że ponowną naprawą - ponieważ patenciarze z W-wy stoczyli jakoś koszyk i jakiś czas tak chodziło a w moich rękach się znowu zepsuło. Naprawa z wymianą koszyka na używany ale dobry zamknęła się w 2t zł i chodzi do dziś bez problemu. Tym razem zajął się tym zaufany fachowiec naprawiający automaty od około 20 lat i policzył mnie dość rozsądnie. A czy manual będzie taki tańszy - nie sądzę - sama skrzynia ceni się czasami 2x drożej...

  5. #15
    Vip Vip Awatar dealer25
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,610
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Wałcz
    mam pytanie ? jak sprawdzić stan oleju w skrzyni 5HP30?? trzeba jechać do mechanika czy potrzebny jest tylko kanał??
    Boje się o wsteczny bo coś skrzynia jęczy na zimnym jak włączam R :/ po paru minutach jak się nagrzeje to jest oki, nic nie słychac na R oraz D

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Cytat Zamieszczone przez dealer25
    mam pytanie ? jak sprawdzić stan oleju w skrzyni 5HP30?? trzeba jechać do mechanika czy potrzebny jest tylko kanał??
    Właśnie z tym jest lipton, bo ZF z sobie tylko znanych przyczyn nie zaprojektowało w naszych skrzyniach normalnego bagnetu do mierzenia oleju... Zresztą teraz widzę, że w nowszych samochodach to powszechne.
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  7. #17
    Vip Vip Awatar dealer25
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,610
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Wałcz
    wymiana oleju w serwisie w Pile BMW Fangroff to koszt 1200 zł wczoraj dzwoniłem. 75 zł za litr to lekka przesada +uszczelka, filtr robocizna. Znalazłem litr za 28 zł i sam olej wymienię z pomocą kumpla.

  8. #18
    Vip Vip Awatar dealer25
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,610
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Wałcz
    niedługo zabieram się za wymianę tego oleju na innym forum coś takiego znalazłem cytuje


    "Kilka porad jak samemu wymienic olej. Rozgrzac samochod do normalnej tempertury pracy, skrzynie zostawic w polozeniu N, zgasic motor, z prawej strony, z przodu skrzyni jest korek spustowy, spszuczamy olej, i odrazu czyscimy korek z opilkow zelaza( na jego czubku jest magnez). Potem odkrecamy pokrywe skrzyni (specjalny klucz TORX#27 jest potrzebny), powoli to robimy bo w niej bedzie jeszcze sporo oleju, zdejmujemy ja, i mozemy wtedy zaobserwoac jak olej wyglada. Na niej sa dwa elementy, czarny duzy element (fotka 1), zdjemuje go, wylewamy resztke oleju, czyscimy i pod nim jest okragly magnez, (zdjeice 2) tez go czyscimy. Potem odkrecamy filrt oleju ( element koloru zoltego po srodku skrzyni, ostroznie tam bedzie tez sporo oleju), w to miejsce zakldamy drugi, nowy filtr (fota 3), obudowe skrzyni z nowa uszczelka, wkrecamy korek spustowy i przystepujemy do napelniania skrzyni przez centralnie umieszczony duzy korek. Potrzebujemy do tego pompki i koncowki zakonczonej ksztaltem litery "L". Pompujemy olej do momentu az zacznie on wylewac sie przez korek wlewowy. Jak sie przeleje, odpalamy motor i powoli przesowamy skrzynie z N na R z R na P z P na R z R na N z N na D itd-wykonujemy dwie, trzy petle, zostawiamy na N i dopompowujemy oleju az sie nam znowu przeleje i gotowe. Zakrecymy korek wlewoy, podlaczymy skaner i sprawdzamy stan oleju, potem na mala, spokojna przejazdzke wykorzystujac w niej wszystkie biegi, jeszcze raz pod skaner i po robocie. "

    czy to jest prawidłowa instrukcja???

  9. #19
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    34
    Tak, dość prawidłowa, tylko dlaczego akurat zostawić na N, a nie na P podczas wymiany?
    wszystko co napiszę jest to tylko moje zdanie i nie każdy może się z nim zgadzać, co w pełni rozumiem.

  10. #20
    Vip Vip Awatar max mt
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,156
    BMW
    E38 735iA i E39 530d
    Skąd
    Koszalin
    Cytat Zamieszczone przez dealer25
    Rozgrzac samochod do normalnej tempertury pracy
    To chyba jest jednak zła porada, z tego co słyszałem powinna skrzynia być w temp. pokojowej czyli ok 30'C. Dopiero wtedy nalewamy nowy olej. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi :|
    ~~ черный бумер ~~
    Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
    EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •