
Zamieszczone przez
Honecker
Przy problemach z ABS-em powinieneś najpierw zacząć od wyeliminowania usterek związanych z czujnikami w kołach, a następnie przejść do sprawdzenia wiązki w prawym błotniku, tam często dochodzi do przerw w okablowaniu. Co do czujnika ciśnienia to domyślam się iż masz co najmniej DSC 5,7 wyposażone w pompę doładowującą, sprawdź ją również uruchamiając ją oprogramowaniem diagnostycznym lub podepnij ją na "krótko" i zobacz czy chodzi. Ewentualnie może też być uszkodzony sam czujnik, jak wykluczysz przerwy w obwodach elektrycznych to sprawdź za pomocą oprogramowania diagnostycznego czy są zmiany ciśnienia. Zapomniałbym również napisać co chyba najważniejsze, iż załączenie świateł "stop" jest zależne zarówno od sygnału czujnika przy pedale (masz czujnik indukcyjny, czy jest prawidłowo zamontowany, na pedale w górze odstęp czujnika od blaszki przy pedale około 0,6 do 0,7 mm) jak i od ciśnienia w układzie! Co oznacza że jeżeli masz uszkodzony czujnik ciśnienia to masz problem ze światłami stop. O ile dobrze pamiętam taki sam czujnik jest w systemach ABS niektórych aut koncernu VAG, co oznacza iż łatwiej będzie załatwić używkę, choć często sprzedawcy nie chcą sprzedawać go "luzem".