Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 62

W±tek: [mechanika] Wspomagane?

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    84

    [mechanika] Wspomagane?

    Witam.

    Jechalem ostatnio 728i z komisu i stwierdzilem ze duzo lzej chodzi kierownica w niej, niz w mojej. Czasem, jak wjezdzam po dluzszym skrecie (parking pietrowy) i odbijam na betonowej powierzchni, to tak, jakby zacinala mi sie kierownica, ciezko przekrecic. Pozatym, dosyc ciezko chodzi kierownica a mam przeciez opone 235 na 16 calach. Czy ktos wie co to moze byc?

  2. #2
    wstrz±¶niêty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Sk±d
    Warszawa
    Blog
    11
    Przede wszystkim kontroluj p³yn w uk³adzie wspomagania !!!
    Gra muzyka

  3. #3
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    84
    Plyn jest na bie¿±co zmieniany i dogl±dany ;) Dzieki za odpowiedz, jeszcze jutro dokladnie sprawdze czy wszystkie weze sa dobre, czy ktorys nie jest zacisniety no i czy plyn jest w dobrym stanie.

    P.S Jaki plyn poleciacie? ;)

  4. #4
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Jun 2007
    Posty
    3,884
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Sk±d
    Bielsk Podlaski
    jezeli masz wycieki, lub cos pompa niedomaga, jest taki plyn z dodatkiem uszlachetniajacym,

  5. #5
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2009
    Posty
    84
    A czy ten plyn dziala? Jakos ciezko mi wiezyc w wynalazki tego typu :) Wydaje mi sie ze plyn nie ucieka. Co jeszcze moze byc powodem takich objawow?

  6. #6

    Re: Wspomagane?

    Cytat Zamieszczone przez bigger
    Witam.

    Jechalem ostatnio 728i z komisu i stwierdzilem ze duzo lzej chodzi kierownica w niej, niz w mojej. Czasem, jak wjezdzam po dluzszym skrecie (parking pietrowy) i odbijam na betonowej powierzchni, to tak, jakby zacinala mi sie kierownica, ciezko przekrecic. Pozatym, dosyc ciezko chodzi kierownica a mam przeciez opone 235 na 16 calach. Czy ktos wie co to moze byc?
    Pytanie zasadnicze, jak± masz przek³adniê w swoim aucie. Servotronic dzia³a na postoju bardzo lekko. W takim przypadku zwyk³a przek³adnia wydaje siê, jakby nie by³o wspomagania.

  7. #7
    Napisa³e¶ ¿e p³yn jest zmieniany na bie¿±co. Czyli co ile go zmieniasz i na jaki?
    Ja jak wymienia³em to zala³em p³yn z ASO. Nie jest drogi wiêc nie wiem czy warto szukaæ czego¶ zastêpczego ;)
    [URL]http://7er.pl/showthread.php/9030-Damias[/URL]

  8. #8
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    1,068
    BMW
    E38- 740D 1999r.p.
    Sk±d
    62-872 Godziesze
    Temat opisywany ju¿ w kilku innych postach. Jak dot±d nierozwi±zany. Przeszukaj posty ;)

  9. #9
    Vip Vip Awatar coboss
    Do³±czy³
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Szlachta Rydzyñska ko³o wsi Leszno
    Nie wiem czy w E38 takie rzeczy by³y ale ogólnie s± 2 rodzaje wspomagania w autach czyli zwyk³e i aktywne. Zwyk³e zawsze chodzi jak chodzi. Aktywne w zale¿no¶ci od prêdko¶ci i wielu innych czynników sprawia, ¿e kierownic± krêci siê paluszkiem a za chwilê przy 200km/h trzeba u¿yæ si³y aby ni± skrêciæ...

    Cytat Zamieszczone przez Damias
    Napisa³e¶ ¿e p³yn jest zmieniany na bie¿±co. Czyli co ile go zmieniasz i na jaki?
    Ja jak wymienia³em to zala³em p³yn z ASO. Nie jest drogi wiêc nie wiem czy warto szukaæ czego¶ zastêpczego ;)
    Tak jak mówi Damian korzysta siê z oleju z ASO je¿eli masz servotronic (czy jak to siê tam zwie) czyli wspomaganie aktywne w instrukcji jest napisane aby wymieniaæ na p³yn tylko z (w) ASO bo s± to specjalnie przygotowane mieszanki olejów. Mamy przecie¿ jeszcze z NIVO itd jest tego trochê to nie stary VW gdzie wybór ogranicza³ siê tylko do p³ynu ¿ó³tego lub czerwonego w sklepie. Tutaj nawet gro¿± uszkodzeniem gdy bêdzie siê korzysta³o z oleju nie przeznaczonego do danego systemu
    ---===Bo rado¶æ to suma drobnych przyjemno¶ci===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze wzglêdu na ograniczony czas coraz rzadziej zagl±dam na forum :(
    W sprawach pilnych proszê o kontakt na maila coboss@op.pl pamiêtajcie o zaznaczeniu, ¿e jeste¶cie klubowiczami!

  10. #10
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jun 2008
    Posty
    165
    BMW
    E38 740i z 1999 r. i E39 528i z 1997 r. ma³¿onki
    Sk±d
    Bia³ystok
    Bez przesady z tym servotrnikiem, wystarczy dobry olej ATF. Problemem mo¿y byæ regulator ci¶nienia servotronica na przek³adni (dzia³a na zasadzie cewki podobnie jak zawory ogrzewania) lub pojawiaj±ce siê b³êdy w modu³ach. Ostatnio u siebie straci³em lekkie wspomagania i ju¿ gotowy by³em wymieniæ ten regulator ci¶nienia, ale INP¡ wszed³em w modu³y dotycz±ce "Wnêtrza" i tam wykasowa³em b³±d predko¶ciomierza i jeszcze kilka innych i po tej operacji wspomaganie dzia³a prawid³owo. Wcze¶niej s±dzi³em, ¿e servotronic pobiera dane o prêdko¶ci z modu³u DSC ABS, ale tam nie by³o ¿adnych b³êdów. Tylko to wszystko dotyczy sytuacji, gdy pompa wspomagania pracuje prawid³owo.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •