Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Wątek: [mechanika] Filtr Cząstek Stałych - wie ktoś coś o tym?

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Czy jest ktoś w stanie podać jak orientacyjnie zwiększa się spalanie podczas procedury wypalania?

    Pytanie zwłaszcza do osób użytkujących na codzień auta z DPF spełniające norme Euro 5.

    Samooczyszczanie aktywuje się przynajmniej raz w miesiącu (poprzednio rzadziej), zaznaczam od razu że auto przez cały czas użytkowania jeździ w bardzo ciężkim ruchu miejskim, non-stop korki, przez kilka godzin dzień w dzień. Wiadomo co za tym idzie, osadzanie się sadzy w filtrze w takich warunkach jest największe z możliwych.
    Jak wygląda częstotliwość samooczyszczania filtra w przypadku innych aut użytkowanych w ten sposób na codzień?
    Czarne e32 w benzynie!


  2. #12
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Po połączeniu się kompem z różnymi autami widziałem średnie odstępy między regeneracjami około 400 km.
    Im więcej miasta tym częściej.

    Można go programowo usunąć małym kosztem. Mechanik wycina a elektronik przeprogramowuje kompa lub montuje emulator zamiast czujnika ciśnienia.
    Filtr od jazdy na krótkich odcinkach mocno się zapycha, a w skrajnych przypadkach doprowadza do całkowitego zaślepienia wydechu. W ciągu ostatniego tygodnia miałem 3 auta z zapchanymi filtrami. Zimne silniki i krótkie odcinki sprzyjają.
    Jak jest mocno zabity filtr to komp go nie wypali. To samo jazda. Trzeba go patentem potraktować po wyjęciu. Jak ktoś ma filtr to zalecane aby raz na tydzień robił wycieczkę poza miasto gdzie będzie można jednostajnie jechać przez jakieś 10 minut bez zwalniania. Obroty koło 2,5 tyś. Częste zwalnianie i przyśpieszanie uniemożliwia wykonanie wypalania. Mam klienta z e61 co ma nalatane 350 tyś i filtr dalej ok tylko dużo trasy. Dopóki w jeździ się tylko w Polsce to nie warto inwestować w nowy filtr. Wycięcie filtra to koszt od 800 zł a koszt filtra znacznie większy. Wymiana filtra nie oznacza że się znowu szybko nie uszkodzi. Da się zapchać filtr na 100 kilometrach. Jak ma się dpf to w silniku wszystko musi grać jak w zegarku. Uszkodzenie przepływki, dolotu czy wtrysków mocno go dobijają.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez seban123 Zobacz posta
    średnie odstępy między regeneracjami około 400 km. Im więcej miasta tym częściej.
    Brzmi znajomo, mimo iż auto nowe i książkowo sprawne.

    Procedura przy wypalaniu o której piszesz koresponduje z tym co zaleca producent, trwa 15 minut, optymalne warunki do jej zakończenia - powyżej 60 km/h i obroty ponad 2 tys rpm.

    Szkoda że przy zatłoczonym mieście małe szanse na wypełnienie zaleceń producenta.
    Czarne e32 w benzynie!


  4. #14
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    To co napisałem to jest moje doświadczenie z tymi układami. Nie załapałem się na szkolenie z tego. Część wyczytałem z instrukcji serwisowych. Kompy mają zapisane odstępy między regeneracjami i przeważnie było koło 400 km. Miałem auta gdzie były co 100 km.

    Takie wypalanie jest bardzo niebezpieczne czasami.
    Z rury wylatują spaliny o temp 600 stopni. Były przypadki zapalenia się trawy podczas regeneracji.

    Inne niebezpieczne tematy to przedostawanie się paliwa do oleju i rozwalanie się silników z powodu za dużego poziomu oleju. Tłoki nie miały się gdzie cofnąć i buuum. To występowało w przypadkach uszkodzonych czujników ciśnienia lub zapchanych przewodach. To jest dowód na to że do wypalania odzie duża ilość paliwa. Były też przypadki zassania za dużej ilości oleju z paliwem przez turbo. Korbowody pogięte. Ten system jest do ......... .
    Jest dwa sposoby wypalania tych filtrów.
    Jeden opisany jak wyżej a drugi to wstrzykiwanie do paliwa lub do wydechu chemii co znacznie obniża temp wypalania i czas. Ale jak zwykle trzeba dolewać tego dodatku. Dochodzi kilka elementów do psucia.
    Ten system lepiej się sprawdza w mieście. Stosowany głownie w grupie PSA ( peugeot, citroen, fiat ulysses)
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  5. #15
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    Dokladnie jak pisal Seban. Dodam do od siebie, iz lepiej jest wywalic dpf i dac emulator lub wyprogramowac z ECU.
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •