Co do tematu właściwego. Ostatnio widziałem na żywo F02 i D4, fakt, że przez chwile. BMW to olbrzym, wielki masywny potwór, lepiej wygląda niż Audi na żywo :) Mi przynajmniej przypomina nowoczesne E38.
Co do tematu właściwego. Ostatnio widziałem na żywo F02 i D4, fakt, że przez chwile. BMW to olbrzym, wielki masywny potwór, lepiej wygląda niż Audi na żywo :) Mi przynajmniej przypomina nowoczesne E38.
wszystko co napiszę jest to tylko moje zdanie i nie każdy może się z nim zgadzać, co w pełni rozumiem.
jak dla mnie nowe a8 to pomyłka
stare było znacznie ładniejsze
zmian wewnątrz nie zrobili prawie żadnych a jak tak to na minus ;/
mi niestety ostatnio chodzi po głowie poprzednia A8 w silniku 4,0 lub 4,2 TDi więc to auto mi się podoba
pomiędzy F01 a A8 (poprzedniej generacji) można się było wahać tylko dla tego że Audi miało napęd na 4 łapy
ale Teraz stylistycznie f01 bije na głowę Audi i podobno też jeżeli chodzi o trakcje
ale jak na razie nie było oficjalnych porównań
Mercedes jak wypuści nowe S to znów weźmie wyposażenie serii 7, wklei do siebie do cennika i zrobi ceny x2, wezmą rysunki 7 i znów będą siedzieć i kombinować co tu skopiować :)
tak jak było z e65 i obecną S klasą
Audi przynajmniej robi coś nowego, ale jak widać tym razem coś im nie wyszło
samochód tej klasy powinien wyznaczać nowy trend w stylistyce marki tak jak powstało 7 potem 5
a nie że wzięli A4, powiększyli i mówią no to macie nowe A8... żenada :(
było e38 730d 1999r, e38 750i 2000r, e53 4.4i 2001r, e46 330Ci 2001r
dobrze mówi kolega Saillupus. Poprzednie A8 bardziej podobało mi się niż E65. Miało styl i klasę. Teraz to nowe jest faktycznie jak powiększone a4. Zbyt zachowawczo zrobili w nim budę. W BMW czy mercedesie odkąd pamiętam to właśnie flagowe modele nadawały kształt pozostałym. W audi jest odwrotnie i to jest chyba niefortunne. Kto kupując nową limuzynę świeżo po premierze chciałby, żeby już na starcie wyglądała jak jej mniejszy braciszek. Widać, że Audi brakło pomysłu. Mimo całego szacunku do tej marki, którą zresztą bardzo lubię (szczególnie poprzednie modele A8 no i RS6 i RS4 ofc) nowe A8 dla mnie wygląda fatalnie :p
Nowe A8 to jest większe A4, F-01 jak dla mnie przebija wyglądem zewnętrznym, jednak środek wnętrze bardziej podoba mi się w A8
pozdrawiam
BMW - Bo Moderator Widzi :D
Ostatnio w AUTO SWIECIE bylo porównanie A8 do 7er.
Audi oczywiscie wygrało.
Zaciekawily mnie 2 rzeczy:
- 7demka nie posiada tylnych bocznych poduszek powietrznych nawet w opcji
- nie posiada zawieszenia pneumatycznego nawet w opcji
Dotyczy to 750i .
X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12
Co do tych poduszek to jakoś nie chce mi się wierzyć. Bardziej bym tu upatrywał błędu w gazecie. Tym bardziej że poziom artykułów w tego typu "gazetach" motoryzacyjnych jest żenująco niski i takie błędy są na porządku dziennym. Aczkolwiek zadałem sobie trud i zadzwoniłem do kilku salonów BMW aby uzyskać informacje w tej sprawie i okazało się że rzeczywiście tych poduszek nie ma. BMW tłumaczy to w ten sposób, że w zupełności wystarczą kurtyny. Coś w tym musi być, bo przecież nie zapomnieli by o takim szczególe. Może ta kurtyna jest na tyle szeroka że oprócz głowy obejmuje też ramiona i bok człowieka... Na koniec dodam tylko fakt, że standardowo pan z krakowskiego M-cars popisał się znajomością tematu i wmawiał mi, że w każdej F01/F02 jest 8 poduszek: 2 przednie, 2 kurtyny na całej długości, 2 boczne z przodu, 2 boczne z tyłu :]
Bardziej mnie zastanawia, dla czego opcje takie jak lodówka individual i klimatyzacja z tyłu o rozszerzonym zakresie wzajemnie się wykluczają. Możesz mieć albo jedno, albo drugie. Dla mnie to jest jakieś nieporozumienie. Skoro dało się w poprzednich 7er, to dla czego teraz się nie da. O ile brak poduszek z tyłu jest pewnie wynikiem badań testów itd i jest to zapewne jakoś logicznie uzasadnione, to wybór między lodówką a klimą to chyba jakieś grube niedopatrzenie konstruktorów, którego zwyczajnie nie chciało im się poprawić. Ciekawe czy jak by potencjalny klient powiedział, że mają być obydwie rzeczy a cena nie gra roli, to udało by im się to poprzerabiać.
Ex BMW: E34 525i '89, E38 740i '95, E38 750 iL '00, Jag X330
Też o poduszkach pomyślałem w ten sposob ze po prostu kurtyny sa tak duże ze nie ma potrzeby instalowania bocznych. Ale co z zawieszeniem pneumatycznym, czy chodzi tu o SEDC/ NIVO, czy nowe 7 tego nie posiada? W A8 pneumatyczne zawieszenie to standard.
X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12
Może w F01 zwykły zawias jest tak dobry, że nie potrzeba pneumatyki? Zobaczymy za kilka lat jak się w tych A8 zacznie sypać zawias i przywalą ceny po 20-30 tyś za naprawę. A od lat wiadomo że zawieszenie w Audi nie jest najmocniejszą stroną :]
Ex BMW: E34 525i '89, E38 740i '95, E38 750 iL '00, Jag X330
Ale o czym wy gadacie?? F01 ma zawieszenie hydrauliczne jak w Citroenie! Każda 7er ma przecież wybór w wysokościach zawieszenia pomiędzy komfort/neutral/sport, przełączenie tych opcji ma także wpływ na charakterystykę silnika, układu kierowniczego, hamulcowego itd
---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---
*** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!
A czy to nie jest związane z EDC ?Zamieszczone przez coboss