Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 25 z 25

Wątek: m30b30, benzyna w oleju

  1. #21
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    A odpalone juz to auto? Pomiar wykonany?
    Czarne e32 w benzynie!


  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    W mojej M30 jest zmieniony wałek rozrządu na ten ostrzejszy od starego BMW (272 st. chyba). Silnik też raczej jest po remoncie bo dość czysty. Zakładając że mój silnik nie stał się trupem od ostatniego remontu :) czy na podstawie kompresji można by jednoznacznie ustalić czy ktoś mu planował głowice i tym samym zmienił stopień sprężania na 9,2 (zamiast 9,0) i moc na 220 KM? :)
    Druga sprawa czy w E23 lub innym starym BMW był silnik M30B35 mający stopień kompresji 9,2 i automatyczną skrzynię biegów?


    Pozdrawiam

  3. #23
    Vip Vip Awatar Cichy
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    887
    BMW
    e38
    Skąd
    Poznan
    Cytat Zamieszczone przez lucasw
    czy mogła benzyna z zalanych cylindrów spłynąć do miski olejowej.
    mogła i to swiadczy o słabej kondycji silnika
    Impossible is nothing

    Żyć szybko, umierać młodo

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    258
    BMW
    E34,E60,E92 :)
    Skąd
    RZ/DW
    Cytat Zamieszczone przez Michael7
    W mojej M30 jest zmieniony wałek rozrządu na ten ostrzejszy od starego BMW (272 st. chyba). Silnik też raczej jest po remoncie bo dość czysty. Zakładając że mój silnik nie stał się trupem od ostatniego remontu :) czy na podstawie kompresji można by jednoznacznie ustalić czy ktoś mu planował głowice i tym samym zmienił stopień sprężania na 9,2 (zamiast 9,0) i moc na 220 KM? :)
    Druga sprawa czy w E23 lub innym starym BMW był silnik M30B35 mający stopień kompresji 9,2 i automatyczną skrzynię biegów?


    Pozdrawiam
    Ad 1. Nie do końca,bo kompresja jest wyznacznikiem stanu technicznego silnika, w szczególności szczelności gładź cylindra-pierścienie-tłok - zawory.Raczej na pewno ciśnienie sprężania będzie większe dla wersji 9,2 od 9,0 ale mówimy tu o fabrycznych parametrach silnika złożonego w fabryce na nominalnych częściach, a takowe rzadko które b35 teraz trzyma. Dużo zależy tez od skali wykonanego remontu...jeden drugiemu nie równy.
    Jest 100 procentowy sposób na sprawdzenie czy jest to 9,0 ;ub 9,2 - demontaż głowicy, pomiar komory spalania i obliczenia.... :]
    Chyba że ktoś posiada takowe dane ile wynosiła fabryczna kompresja dla obu stopni sprężania dla silnika b35, bo wg mnie te 10 bar to jest minimum..
    Ad.2. Poszukaj w necie stopni sprężania dla e23,e24, e28 (tam było jeszcze ciekawiej bo było odprężone b35 z mocą 185 km... )
    E12 525 79' było....
    E32 735i manual 91' - ***** w crahstescie...
    E39 540i manual 96' było...

    E60 530iA 03'

    ...E34 S38B38 :)
    ...E92 S65B40 :)

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Ciśnienie sprężania fabrycznie nowego silnika m30 wynosi 13 bar,dla wersji ze stopniem sprężania 10:1(stare m30),natomiast dla wersji ze stopniem sprężania 9:1 ciśnienie sprężania wynosi 12 bar.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •