Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 50

Wątek: Bmw e32 720?

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    250
    BMW
    e32 730i m30b30
    Skąd
    Skierniewice
    Ciekawe jaki cel przyświecał właścicielowi kiedy wkładał 2,0. Jestem gotów iść o zakład, że spalanie jest na poziomie 3litrówki. Żeby popchnąć taką e32 to 2,0 chyba poniżej
    4tys rpm/min nie schodzi. Ja tylko czekam aż ktoś 1,8 albo 1,6 zamontuje :D:D:D

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    250
    BMW
    e32 730i m30b30
    Skąd
    Skierniewice
    prosiłbym o usunięcie tego posta , jakiś chochlik mi się wdarł i 2x poszło:)

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    90
    BMW
    BMW e32
    Skąd
    Częstochowa
    Mnie też się wydaje że w ogóle nie ma na tym oszczędności :P

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez Przemik
    Ciekawe jaki cel przyświecał właścicielowi kiedy wkładał 2,0. Jestem gotów iść o zakład, że spalanie jest na poziomie 3litrówki. Żeby popchnąć taką e32 to 2,0 chyba poniżej
    4tys rpm/min nie schodzi. Ja tylko czekam aż ktoś 1,8 albo 1,6 zamontuje :D:D:D
    w mieście spali raczej zauważalnie mniej, oczywiście przy spokojnej jeździe i w korkach. Kwestia jakie to 1.8?

    W sumie dobre to auto dla ludzi co mówią że E32 nawet fajne tylko za duży silnik :)

    Mazda Xedos 9 to np też duże auto a silniki seryjnie miała małe.


    Pozdrawiam

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    250
    BMW
    e32 730i m30b30
    Skąd
    Skierniewice
    Byłbym daleki od porównywanie Xedosa do e32. Po 1sze i najważniejsze mazda ma napęd na przednią oś. e32 trzeba popchnąć a to dużo cięższe niż ciągnąć. Po drugie xedos jest co najmniej o 200kg lżejszy. Co do oszczędności 2,0 w mieście również do końca się nie zgodzę, jeżeli jakaś oszczędność jest to na prawdę minimalna. Do bujnięcia autka potrzebna jest nie tylko moc ale i moment obrotowy, to co 3,0 spokojnie pociągnie na 3 biegu 2,0 będzie musiał (przy tej masie) redukować do 2 biegu. Ostatnio porównywałem sobie e32 do Audi A6. Nie wiem jak jest w rzeczywistości ale katalogowo 3litrowa e32 pasuje osiągami do 2,4 A6. To pokazuje ile "mocy" traci się przez most. PS. i tak wolę BMW bo fun i przyjemność jazdy tylnonapędówką jest bezkonkurencyjna ;)

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez Przemik
    Byłbym daleki od porównywanie Xedosa do e32. Po 1sze i najważniejsze mazda ma napęd na przednią oś. e32 trzeba popchnąć a to dużo cięższe niż ciągnąć. Po drugie xedos jest co najmniej o 200kg lżejszy. Co do oszczędności 2,0 w mieście również do końca się nie zgodzę, jeżeli jakaś oszczędność jest to na prawdę minimalna. Do bujnięcia autka potrzebna jest nie tylko moc ale i moment obrotowy, to co 3,0 spokojnie pociągnie na 3 biegu 2,0 będzie musiał (przy tej masie) redukować do 2 biegu. Ostatnio porównywałem sobie e32 do Audi A6. Nie wiem jak jest w rzeczywistości ale katalogowo 3litrowa e32 pasuje osiągami do 2,4 A6. To pokazuje ile "mocy" traci się przez most. PS. i tak wolę BMW bo fun i przyjemność jazdy tylnonapędówką jest bezkonkurencyjna ;)
    E32 z silniczkiem 1.8 lub 2.0 byłoby z 50 kg lżejsze pewnie. Ile koni miało to 2.4?
    Różnice w oporach między tylnym i przednim napędem to jakieś 10%.

    Co do tematu spalania to sądzisz że które auto mniej by spaliło:

    E34 520i V24 z 4 ciężkimi osobami na pokładzie (razem 400 kg)

    czy

    E34 530i M30 R6 z 3 ciężkimi osobami i jedną lekka na pokładzie (razem 350 kg)

    po zakorkowanym mieście?

    wg mnie to pierwsze na pewno mniej.

    http://allegro.pl/item913988080_bmw_...kompletny.html

    takie 2.0 ociągnęłoby E32 a po mieście pewnie 10 litrów spali.


    Pozdrawiam

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    250
    BMW
    e32 730i m30b30
    Skąd
    Skierniewice
    1. Porównywałem A6(C5) 2,4 V6(165KM) z e32 3,0 R6 (188KM), oba w manualach , masa obu między 1400÷1500kg, A6 o 20 Nm mniejszy moment, osiągi (jeżeli katalogi nie kłamią) prawie identyczne,

    2. Ad ciężaru nie wiem czemu wrzucasz ciężkie , lekkie osoby itd... zasada jest prosta im cięższa będzie e32 tym 2,0 będzie miało ciężej ją popchnąć. Zakładając, że cały czas jedziesz w korkach i używasz tylko 1 i czasem 2 biegu albo stoisz i na luzie motor pracuje to ofc, że 2,0 spali mniej ale wychodząc z założenia że non stop jeździsz w korkach to zamiast robić swap na 2,0 lepiej kupić seicento. Kiedy masz możliwość wrzucenia 3 biegu sprawa spalania nie jest już taka oczywista. Kiedy 3,0 możesz od 30 w górę spokojnie się toczyć dzięki sporemu momentowi to 2,0 co chwila musisz szarpać i redukować , wchodzić na wyższe obroty przed zmianą biegu. Dlatego podtrzymuje moje zdanie, że 2,0 po paranoja w e32 i iluzoryczna oszczędność. PS, wątpię żeby ktoś z e87 do e32 taką 2,0 wkładał, swoje poglądy opieram na silnikach od e34. ;)

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    hmmm 2,0 w mieście spali w E-32 10 litrów człowieku miałem E-34 520i M50 i palił po mieście 10-13 litrów w mniejszej budzie w E-32 to 12 to będzie minimum 2,0 to w ogóle nie jest oszczędny silnik ma za mało pary z dołu.

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar MCGUMA
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    616
    BMW
    e32 735i, e46 318, ex(e30 325i touring, e30 325i coupe, e30 318 sedan, )
    Skąd
    Mielno/Koszalin
    Cytat Zamieszczone przez Przemik
    1. Porównywałem A6(C5) 2,4 V6(165KM) z e32 3,0 R6 (188KM), oba w manualach , masa obu między 1400÷1500kg, A6 o 20 Nm mniejszy moment, osiągi (jeżeli katalogi nie kłamią) prawie identyczne,

    ciekawe która e32 waży 1400-1500kg? :D
    Jest e32 7xx,E30 325i 24v swap na e30 335i :) i sprzedane :(

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Przemik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    250
    BMW
    e32 730i m30b30
    Skąd
    Skierniewice
    w tym punkcie MCGUMA masz rację , mój błąd, e32 od 1600 się zaczyna ( choć ta z tym 2,0 litra może mieć w okolicy 1500 :D :D :D :D

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •