Strona 13 z 14 PierwszyPierwszy ... 311121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 133

Wątek: [mechanika] M62 4.4 pytanie o olej silnikowy.

  1. #121
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    No właśnie o co chodzi :) na oleju średnio robię 12 tys km .
    U mnie było tak:

    Mobil 1 - szklanek nie słychać , od około 8tys km do 12 tys km dolewka około 0,5 litra
    Castrol 10 W 60 - szklanek nie słychać , od około 6 tys km dolewki łacznie dolałem do 12 tys km około 1,5 litra
    Castrol EDGE 5W40 Turbodiesel - szklanki przy rannym odpalaniu słychać ułamek sekundy , dolewki od około 6 tys km do teraz ,łacznie juz dolałem z 2 litry ,dodam jeszcze ,ze przy odpalaniu na zimnmym lekki biały dymek jaki na innych olejach nie występował.

    Dodam jeszcze , że szklanki mam nowe ,druga srawa przy odpalaniu ciśnienie oleju na Castrolu długo gaśnie ,a na Mobilu gasło juz na rozruszniku.

    Mój wniosek jest tylko jeden ,nigdy więcej Castrola ,oczywiście to co napisałem wcześniej o Mobilu 1 i Castrolu 10w60 jest poparte wieloma wymianami w moim TDSie :) Styl jazdy podobny :)

  2. #122
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    128
    BMW
    E38 750i 1995
    Skąd
    Piaseczno
    Cytat Zamieszczone przez ELVIS Zobacz posta
    No właśnie o co chodzi :) na oleju średnio robię 12 tys km .
    U mnie było tak:

    Mobil 1 - szklanek nie słychać , od około 8tys km do 12 tys km dolewka około 0,5 litra
    Castrol 10 W 60 - szklanek nie słychać , od około 6 tys km dolewki łacznie dolałem do 12 tys km około 1,5 litra
    Castrol EDGE 5W40 Turbodiesel - szklanki przy rannym odpalaniu słychać ułamek sekundy , dolewki od około 6 tys km do teraz ,łacznie juz dolałem z 2 litry ,dodam jeszcze ,ze przy odpalaniu na zimnmym lekki biały dymek jaki na innych olejach nie występował.

    Dodam jeszcze , że szklanki mam nowe ,druga srawa przy odpalaniu ciśnienie oleju na Castrolu długo gaśnie ,a na Mobilu gasło juz na rozruszniku.

    Mój wniosek jest tylko jeden ,nigdy więcej Castrola ,oczywiście to co napisałem wcześniej o Mobilu 1 i Castrolu 10w60 jest poparte wieloma wymianami w moim TDSie :) Styl jazdy podobny :)
    jeżeli chodzi o porównanie tych dwóch olejów to masz kolego rację. Rozbieraliliśmy z kumplem dwa silniki jeden po castrolu zapaskudzony nagarami i innym świństwem, drugi po mobilu bez porównania o niebo lepszy stan. Więc jeżeli chodzi o mnie to także bym polecał Mobil 1

    =// Bardzo Modny Wózek \\=

  3. #123
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Ja też polecam mobila.
    Na castrolu wytrąca się kawa z mlekiem w zimie. Syf jak nie wiem i zapaskudzona przepustnica. Mobil jest sporo tańszy i lepszy.

  4. #124
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    a ja nigdy mobila.... niewiem dlaczego ale prawie kazdemu kto jezdzil na mobilu i dolewal oleju po zalaniu valvoline problem z dolewką znika

  5. #125
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    136
    BMW
    e38
    Skąd
    wawa
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    a ja nigdy mobila.... niewiem dlaczego ale prawie kazdemu kto jezdzil na mobilu i dolewal oleju po zalaniu valvoline problem z dolewką znika

    zgadzam sie, tez mam valvo i zero dolewek od wymiany do wymiany co 8 tys km

  6. #126
    Początkujący Użytkownik Awatar rj_
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    30
    BMW
    e38 740
    Skąd
    pomorze
    Obecnie Mobil 5w50 od wymiany do wymiany co 10tyś bez najmniejszych dolewek ,praktycznie zero ubytku.W poprzednim aucie e39 2.8 wlałem Motul 5w40 myśląc że już nic lepszego wlać nie mogę i dupa,znikał w oczach ,a potem 5w50 mobil i bez dolewek co 10tyś.Nie wiem jak inne oleje Mobila ale na pełen syntetyk 5w50 złego słowa nie mogę powiedzieć.

  7. #127
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Ale czy to, że robimy dolewki oleju świadczy o jego włąsciwościach smarnych ?

    Bo ja bym wolał dolać ten 1 litr na 10 tyś, mieć lepsze smarowanie silnika, niż nic nie dolewać, cieszyć się, że silnik nie bierze, a niszczyć go słabym smarowaniem...


    Cytat Zamieszczone przez Pavlo_83 Zobacz posta
    jeżeli chodzi o porównanie tych dwóch olejów to masz kolego rację. Rozbieraliliśmy z kumplem dwa silniki jeden po castrolu zapaskudzony nagarami i innym świństwem, drugi po mobilu bez porównania o niebo lepszy stan. Więc jeżeli chodzi o mnie to także bym polecał Mobil 1
    Ja mam torochę inne doświadczenia - rozbierałem silniki po mobilu i castrolu, w których w środku był syf, ale były i takie, które były jak nowe.
    Ostatnio edytowane przez xsilver ; 08-07-2011 o 21:07

  8. #128
    Początkujący Użytkownik Awatar BenyMW
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    13
    BMW
    E38 740iA M62TU
    Skąd
    Silesia
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    ale chodzi mi o to co sprzedają w polsce, oleje sa rozlewane w polsce na bazie lotosu czy orlenu + dodatki i pozniej nazywa sie to Mobil 1 10w40, oj sorry.... w polsce to juz sie nazywa Mobil super 2000 10w40 (taki produkt z biedronki tyle ze na wschod)
    Dokładnie tak to się niestety dziś robi :(

    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    i teraz mi prosze powiedziec, O CO CHODZI ? a ja wam powiem ze chodzi od silnika, trzeba wyprobowac wiele oleji aby naprawde znalezc "odpowiedni",
    Zgadzam się: Niestety nie ma czegoś takiego, jak "olej najlepszy na świecie do wszystkich silników" Sztuka jego doboru to naprawdę dzieło sztuki.

    Cytat Zamieszczone przez xsilver Zobacz posta
    Bo ja bym wolał dolać ten 1 litr na 10 tyś, mieć lepsze smarowanie silnika, niż nic nie dolewać, cieszyć się, że silnik nie bierze, a niszczyć go słabym smarowaniem...
    Każdy silnik bierze olej - nie dajcie sobie wmówić nic innego! Albo bierze (spala) go tak mało, że w okresach miedzy wymianami tego nie zauważacie, albo jego miejsce zajmuje paliwo lub chłodziwo. Dobrze jest dolewać między wymianami -> każda dolewka "odświeża" parametry oleju i jest on z powrotem ciut mniej zużyty.

    Chłopaki wyjeżdżam na 3 miesiące i nie wiem czy będę miał dostęp do neta, więc takich kilka moich porad i wniosków ogólnych:
    1. Obecnie nie ma olejów "tragicznie złych" (poza podróbami) - nie martwcie się ekstremalnie nadmiernie.
    2. Wszystkie moje poprzednie opinie i rady dobierałem specjalnie do silników BMW. Są to silniki z gamy konstrukcyjnej tzw. luźnopasowanej (nie mylić z precyzją wykonania), które tolerują, lubią i wymagają wysokich lepkości (szczególnie HTHS powyżej 3,5). Inaczej zalecenia wyglądają do silników np. PSA, Ford, niektóre japońskie - te wymagają olejów lekkobieżnych i o niskiej lepkości kinematycznej.
    3. Wybierajcie oleje producentów posiadających tylko jedną fabrykę - Największe koncerny posiadają kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt blendowni i mają mega problem z utrzymaniem jakości i jednorodności produktów.
    4. Najwięksi gracze rynku olejowego żyją dziś siłą rozpędu swojej renomy, a nie z jakości. Wpadli kilka lat temu w błędne koło - karmią i podsycają swoją renomę reklamą i marketingiem, zamiast pracą nad coraz lepszymi technologiami.
    5. Mali producenci ("mali" tylko przy postawieniu ich obrotów przy potentatach) żyją dziś z jakości i innowacyjności - inaczej by nie przetrwali.
    Bardzo, bardzo generalne wskazanie "kto jest na jakiej półce" wg mnie można znaleźć w poprzednich postach.
    Narodziny | Okres nieistotny | Cenzura | Detox | E21 | E30 | E28 | E23 | E30x | E24 | E32 | E46x | E38 ...

  9. #129
    Początkujący Użytkownik Awatar Classic740
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    15
    BMW
    E32 740i
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez BenyMW Zobacz posta
    Ależ jest i są to bardzo często mylone i mieszane pojęcia:
    Gęstość np. wg ASTM D4052 podaje się ją w g/ml (gęstość silnikowego podaje się przy 15,6stC)
    Lepkość kinematyczna ASTM D445 podawana w cSt (centistokes = 1mm2/s)
    Lepkość dynamiczna ASTM D4683 podawana w cP (centipuaz = 1 milipaskalosekunda)
    Występują oczywiście ścisłe korelacje między gęstością i lepkością, ale to zupełnie co innego!


    Banialuki prawisz kolego, ale nie będę Ci tego tłumaczył - poczytaj sam trochę literatury fachowej.

    Tu masz przykład fenomenalnego oleju firmy Penrite, nie tylko SAE 15W-yy, ale nawet 20W-yy i to nie Full Synthetic, ale wręcz tzw Premium Full Synthetic!
    http://www.penriteoil.com.au/product..._engine_oil_20
    Robiłem dla tej firmy badania prototypu bardzo specjalistycznego oleju silnikowego o SAE 30W oraz 40W-yy Premium Full Synthetic.
    Nie wiem czy oleje Penrite są już dostępne w Polsce, bo słyszałem od ich przedstawicieli, że mają w tym roku już być, ale nie spotkałem na swojej drodze naukowej lepszych olejów.

    Nie obraź się, ale nie chce mi się już dłużej tego ciągnąć - wszystko co miałem do powiedzenia w tym temacie, a zrozumiałego dla wszystkich mogących z tej wiedzy skorzystać już napisałem.
    Panowie jeśli ktoś śledzi temat, oleje PENRITE są już dostępne w Polsce. Jeśli ktoś będzie zainteresowany ofertą serdecznie zapraszam a dla klubowiczów 7er zrobimy jakiś fajny rabacik.
    Ostatnio edytowane przez Classic740 ; 22-01-2014 o 11:30
    Dystrybutor produktów Penrite
    Classic Car Creations
    http://www.classiccarcreations.pl/strony/penrite.html


  10. #130
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chytrusek
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    889
    BMW
    e38 740 M62B44
    Skąd
    Krasnystaw
    Cytat Zamieszczone przez Classic740 Zobacz posta
    Panowie jeśli ktoś śledzi temat, oleje PENRITE są już dostępne w Polsce. Jeśli ktoś będzie zainteresowany ofertą serdecznie zapraszam a dla klubowiczów 7er zrobimy jakiś fajny rabacik.
    A możesz podać więcej info o tym oleju wraz z ceną ? Widziałem gdzieś porównanie olejów, gdzie Penrite wypadł rewelacyjnie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •