Strona 12 z 14 PierwszyPierwszy ... 21011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 133

Wątek: [mechanika] M62 4.4 pytanie o olej silnikowy.

  1. #111
    Początkujący Użytkownik Awatar BenyMW
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    13
    BMW
    E38 740iA M62TU
    Skąd
    Silesia
    Cytat Zamieszczone przez 525d Zobacz posta
    Więc jaki najlepszy ogólnodostępny olej polecałbyś do m60b40? Chodzi mi o olej który mogę kupić w jakiś sposób nie sprowadzając go z za granicy.
    Jeśli pytasz o te najlepiej dostępne to Motul, Valvoline, Liqui Moly. Konkretnie jaki nie jest łatwo odpowiedzieć, nie znając wielu czynników typu kondycja silnika, styl użytkowania, ale najczęściej do tego silnika raczej z wyższym SAE rzędu 40 - 50.

    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    neste city pro LL 5W40, petro canada supreme 5w30
    Te niestety kiepsko wypadają w testach 4ball i na stabilność filmu w wyższych temperaturach.

    Cytat Zamieszczone przez ELVIS Zobacz posta
    kilkadziesiat tys km moim TDSem ,moge powiedzieć ,że , naprawdę Castrol to jakas pomyłka
    Zatem moje testy laboratoryjne są potwierdzane przez Twoje testy drogowe :)

    Cytat Zamieszczone przez ELVIS Zobacz posta
    Natomiast Mobil 1 5W50 zachowuje sie najlepiej
    Z tej trójki co podałeś nie dziwi mnie to, ale.....poniżej.

    Cytat Zamieszczone przez ELVIS Zobacz posta
    Nawet nalałem tego samego Mobila 1 do mojej 20 letniej e 32 z silnikiem M30B30 z przebiegiem 350 tys km i po paru tys km jest go tyle samo i jest czysty jak po zalaniu
    Olej niestety, ale właśnie powinien być brudny (szary, brązowawy, nawet czarny). Im brudniejszy olej, tym czyściejszy silnik! Bierze się to stąd, że detergenty mają zbierać produkty uboczne spalania, a dyspersanty rozbijać molekularnie i zatrzymywać je w oleju. Jeśli tak się nie dzieje, to znaczy, że zostają one na mechanizmach i w kanałach olejowych. Mobil (szczególnie Mobil 1) był dobrym olejem jakieś 10 lat temu. Nie wspomnę o ilości podróbek obecnych dziś w Polsce...
    Narodziny | Okres nieistotny | Cenzura | Detox | E21 | E30 | E28 | E23 | E30x | E24 | E32 | E46x | E38 ...

  2. #112
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,130
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez BenyMW Zobacz posta
    Nie wspomnę o ilości podróbek obecnych dziś w Polsce...
    To jest niestety czesty powod defektow silnikow w PL (poza rzeczywistym przebiegiem oscylujacym z reguly na ponad 500tkm) dlatego radze kupowac olej na zachodzie tam jest przynajmniej 100% oleju w oleju :)
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  3. #113
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Kupuje oleje w hurtowni u znajomego od paru lat. Gdyby miał jakies podróby lub złej jakości ,to przy moich przebiegach by to chyba od razu wyszło.

    Zastanawia mnie to co napisałes o moim silniku M30 , powiem Ci ,że jest czysciutki w środku na maxa , w końcu to bezyna ,ale bede kolor oleju kontrolował bardziej teraz :)

    14 lat temu miałem e 28 z silnikiem M20 i tez lałem Mobila 1 syntetyka , po sciągnięciu pokrywy zaworów do regulacji , klawiatura była zawsze jak nowa:)

  4. #114
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,130
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez ELVIS Zobacz posta
    Kupuje oleje w hurtowni u znajomego od paru lat. Gdyby miał jakies podróby lub złej jakości ,to przy moich przebiegach by to chyba od razu wyszło.
    TDS pod tym wzgledem to jeden z najbardziej wytrzymalych silnikow i potrafi wiele zniesc, wiec mimo duzych przebiegow na kiepskim oleju nic mu sie nie dzieje :)
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  5. #115
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    TDS pod tym wzgledem to jeden z najbardziej wytrzymalych silnikow i potrafi wiele zniesc, wiec mimo duzych przebiegow na kiepskim oleju nic mu sie nie dzieje :)

    Całkiem możliwe BOSS :) ,ale chyba 250 tys km by nie wytrzymał :)

  6. #116
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez BenyMW Zobacz posta
    Jeśli pytasz o te najlepiej dostępne to Motul, Valvoline, Liqui Moly. Konkretnie jaki nie jest łatwo odpowiedzieć, nie znając wielu czynników typu kondycja silnika, styl użytkowania, ale najczęściej do tego silnika raczej z wyższym SAE rzędu 40 - 50.

    Te niestety kiepsko wypadają w testach 4ball i na stabilność filmu w wyższych temperaturach.

    Zatem moje testy laboratoryjne są potwierdzane przez Twoje testy drogowe :)

    Z tej trójki co podałeś nie dziwi mnie to, ale.....poniżej.

    Olej niestety, ale właśnie powinien być brudny (szary, brązowawy, nawet czarny). Im brudniejszy olej, tym czyściejszy silnik! Bierze się to stąd, że detergenty mają zbierać produkty uboczne spalania, a dyspersanty rozbijać molekularnie i zatrzymywać je w oleju. Jeśli tak się nie dzieje, to znaczy, że zostają one na mechanizmach i w kanałach olejowych. Mobil (szczególnie Mobil 1) był dobrym olejem jakieś 10 lat temu. Nie wspomnę o ilości podróbek obecnych dziś w Polsce...

    powiem ci ze malo mnie interesuje jak co wychadzi w laboratoryjnych restach, ja widze jak auto pracuje, co sie dzieje przy porannym odpalaniu itp, a ze cos tak ktos bada staklowymi kulkami??? co ma to do pracy w silniku? ile opon w testach wychodzi wysmienicie a ludzie niedaja rady na tym jezdzic? powiedz mi tez ile silnikow naprawileś, ile razy olej zmieniles? i ile razy cos rozbierales, masz swoje racje OK ale naprawde zwisa mi ze cos tam w jakims tescie slabo wyszlo....

  7. #117
    Początkujący Użytkownik Awatar BenyMW
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    13
    BMW
    E38 740iA M62TU
    Skąd
    Silesia
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    malo mnie interesuje jak co wychadzi w laboratoryjnych restach
    A powinno. W laborach wszystko się zaczyna, zanim trafi do Ciebie na warsztat celem zalania silnika Twojego klienta. Ewolucja i modyfikacje mają tę samą drogę.
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    ktos bada staklowymi kulkami??? co ma to do pracy w silniku?
    Gdyby nie te 4 małe kuleczki kolego, to dzisiejsze silniki nadal by robiły max 10 000 km przebiegu między remontami generalnymi. Zresztą to jest jeden z 80 różnych testów raptem.
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    powiedz mi tez ile silnikow naprawileś, ile razy olej zmieniles? i ile razy cos rozbierales
    Tak się akurat składa kolego, że właśnie nic innego nie robię, jak właśnie to, co wymieniłeś :) Nie wiem jakie jest twoje wyobrażenie o tego typu badaniach, ale połowa z nich to właśnie badania na "żywym organizmie".

    Wisi Ci to, wisi Ci tamto ... o co Ci chodzi? Czy ja Cię do czegoś próbuję przekonywać? Każdy tylko wyraża swoje opinie i przekazuje posiadaną wiedzę. Wnioski niech czytający wyciągają sami.

    Słuchaj Stary - ja nic do Ciebie nie mam i zapewniam Cię: Nie wymądrzam się żeby Ciebie gnoić, jeśli tak moje wypowiedzi odbierasz! W ogóle moim celem nie jest błyszczenie.

    Jest wiele rzeczy, którymi mógłbym Cię zawstydzić w Twoim własnym warsztacie oraz równie wiele takich, którymi mógłbyś zawstydzić Ty mnie u mnie.

    Myślałem, że jesteśmy tu po to, żeby się wiedzą wymieniać, uzupełniać, radzić, dyskutować, nawet sprzeczać i nie zgadzać, ale nie po to tylko, żeby komunikować sobie nawzajem, że coś kogoś mało interesuje. Zwisa Ci? Nie czytaj i nie oznajmiaj tego wszem i wobec. A może innym nie zwisa? To będą czytać.

    Wymieniłeś 4 oleje: 2 są super, a 2 mniej wg mnie i nic poza tym - wyluzuj. I tak postawie Ci piwo za lanie Valvoline (nie pracuję dla nich), bo rzadko się spotyka warsztat stawiający na jakość, a nie marże od dystrybutora oleju. :piwo_sok:
    Narodziny | Okres nieistotny | Cenzura | Detox | E21 | E30 | E28 | E23 | E30x | E24 | E32 | E46x | E38 ...

  8. #118
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    moze zle napisalem i odebrales jak jakis atak na ciebie. Nic z tych rzeczy, czytam twoje posty i naprawde wiem ze ty wiesz o co chodzi :-) moze zle powiedzialem ze zwisa, moze to zbyt wulgarne słowo, powinienem napisas ze bardziej stosuje sie do praktyki niz do testow laboratoryjnych. Wiem ze czasem cos co pieknie wygląd na papierze wcale nie jest takie w praktyce.

    aha jezeli chodzi o podrobki oleju w polsce, jak kupujesz na allegro... mozesz trafic, ale chodzi mi o to co sprzedają w polsce, oleje sa rozlewane w polsce na bazie lotosu czy orlenu + dodatki i pozniej nazywa sie to Mobil 1 10w40, oj sorry.... w polsce to juz sie nazywa Mobil super 2000 10w40 (taki produkt z biedronki tyle ze na wschod)
    Ostatnio edytowane przez krzywy191 ; 06-07-2011 o 15:17

  9. #119
    Vip Vip Awatar max mt
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,156
    BMW
    E38 735iA i E39 530d
    Skąd
    Koszalin
    Myślę, że to bardzo potrzebny temat i warto wysłuchać osoby, która się na tym zna i przekazuje nam wiedzę za darmo na naszym forum. Czytałem wiele artykułów, informacji na forach na temat olejów, ale nie takich konkretnych. Dzięki kolego @BenyMW wiele mi wyjaśniłeś swoim elaboratem, dla Ciebie :kufel::thank_you2:
    ~~ черный бумер ~~
    Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
    EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A

  10. #120
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    pewnie ze kazdego trzeba wysluchac, forum to skladnica wiedzy. Cos jeszcze dodam:

    brat mial honde accord coupe 2001r 2.0i, wymiany co 10tys km,
    1 wymiana- comma 10w40, silnik bierze olej 1.5L na 10tys km, dymi przy odpaleniu
    2 wymiana- valvoline dura blend 10w40, niedymi bierze olej 1l
    3 wymiana -valvoline max life 10w40, dolewka 1.l
    4 wymiana- petro canada 10w40 supreme, dolewka 0.2 litra, nic niedymi, mega igla
    5 wymian - petro canada 10w40 supreem, po 2 tys km auto sprzedane, nic niedolewane

    klient/ kolega kupiel mazde 6 2004 2.0D nie wiadomo jaki olej byl zalany, zalewamy Motul X-clean C3 5w40, tragedia, bierze olej z 1L tygodniowo, czyscimy EGR, intercooler, diagnostyki silnika, nie wiadomo co, mysli ze kupil złoma i tak poprostu jest, zmienil na Shell 5w40 (nie wiem dokladnie jaki bo to nie w moim zakladzie) i skonczyly sie problemy, nic nie dymi, nic nie bierze, tak jak ma byc

    mercedes c180 kompresor (lpg) 2005 (auto mojego kolegi)
    castrol 0w40, dolewka 2L po 13 tys km
    valvoline syn power 0w40 1L po 10tys km
    motul specyfic LPG 5w40 1l po 10tys km
    valvoline max life 5w40 po 8tys km bez dolewki (dokladnie nie wiem ile tego oleju mialo byc dolane, auto niema miarki oleju a kompoter mowiacy jaka ilosc nalezy dolac, i tyle przepisalem ile komputer "mowil")

    sharan 2001 2.6 V6 LPG
    castrol 5w40 stukaja szklanki na zimnym, oleju nie bierze
    mobil 5w50 jeszcze bardziej stukaja szklanki
    shell 0w40 ultec, szklanki nie stukaja (auto nigdy nie bralo oleju)

    Alfa romeo 147 1.6TS 2001r (mojej zony)
    5w40 valvoline max life 1L na 10 tys km
    5w40 neste city standard po 7tys km stan taki jaki byl, auto sprzedane, nie wiem jak teraz

    728 96r LPG

    kupione na mobilu 10w40
    wymiana na 5w30 valvoline syn power, tylko stuki przy odpalaniu (popychacze)
    wymiana na petro canada 10w40, cisza


    i teraz mi prosze powiedziec, O CO CHODZI ? :-) a ja wam powiem ze chodzi od silnika, trzeba wyprobowac wiele oleji aby naprawde znalezc "odpowiedni",
    Ostatnio edytowane przez krzywy191 ; 07-07-2011 o 19:07

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •