Strona 2 z 14 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 133

Wątek: [mechanika] M62 4.4 pytanie o olej silnikowy.

  1. #11
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I
    nie 10W-60 bo to pół syntetyk tylko 0W-40 ma być, żeby silnik był najszybciej smarowany potrzebne to choćby do hydrauliki czy vanosa :) 10W-60 to półsyntetyk niestety :)
    10W60 to pełny syntetyk, np. Castrol Edge Sport "(Castrol’s best sports performance fully synthetic oil)"
    Zalecany np. w M-kach, a wątpię, żeby je półsyntetykiem kazali zalewać ;)

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Edge 10W60 to olej półsyntetyczny ! Castrol wygrał sprawę w sądzie, że może nazywać oleje na bazie mineralnej, po specjalnej obróbce chemicznej olejami syntetycznymi.

    Co więcej - olej półsyntetyczny jest taki tylko z z nazwy - w rzeczywistości jest ćwierć syntetyczny - bo taki jest często stosunek bazy mineralnej do syntetycznej i dodatków...


    Silniki M to zupełnie co innego - one są z założenie przeznaczone do ekstremalnego użytkowania i potrzebują gęstszego oleju (grubszego filmu olejowego), ale są do tego odpowiednie przygotowane.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    258
    BMW
    E34,E60,E92 :)
    Skąd
    RZ/DW
    Dobra , więc i ja wtrącę swoje trzy grosze.. zwykły m62B44 , poprzedni właściciel 40 kkm zrobił na 5W50 w PL, zalecane wg różnych źródeł (Fuchs,Castrol,Total) to:
    0W30, 0W40, 5W30, 5w40
    ...i tu rodzi się pytanie - który będzie najodpowiedniejszy w naszym klimacie (-20 - + 30 ,,pi razy drzwi'' ). Nadmieniam że jest to moje pierwsze M60 trochę wiedzy internetowej już ,,zaczerpnąłem'' ale chodzi mi stricte o konkretne odpowiedzi,różnice w zastosowaniu jeśli chodzi o w/w oleje i ich wpływ na eksploatację...Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam. ;)
    E12 525 79' było....
    E32 735i manual 91' - ***** w crahstescie...
    E39 540i manual 96' było...

    E60 530iA 03'

    ...E34 S38B38 :)
    ...E92 S65B40 :)

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Leon740i
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    605
    BMW
    740iA m62b44
    Skąd
    Ząbki
    hah panowie wszystkie oleje sa na bazie mineralnej a czy bedzie on syntetykiem czy pol syntetykiem zalezy od ilosci dodatkow itd itp

    moj silnik nie ma czegos takiego jak vanos :D wiec mysle ze 10w/60 jest dla niego idealny, spadlo mi spalanie i to naprawde sporo, zadnych wyciekow,silnik pracuje idealnie

    osobiscie bede upieral sie przy tym oleju bynajmniej do silnikow m62 bez vanosa z racji tego ze ten silnik pracuje przy wyzszych temp.

    ps. 5w/50 moze byc idealnym srodkiem :)

  5. #15
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    Poczekajcie na spokojnie - jutro wrzucę na forum propozycje cenowe olejów Motul - z nimi nie było tyle przypałów co z Castrolem który jedzie na popularności ...
    Mam 10w40 które jest pełnym syntetykiem :)

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    10W40 nie jest syntetykiem syntetyk wyróżnia się tym, że smaruje od niskich temperatur czyli z przodu mamy albo 0W albo 5W i w naszym klimacie najlepszy jest 0W-40 po kiego grzyba komuś tu 10W-60 żadnym S50 nie jeździ chyba, a do tego te oleje są dedykowane 7er na torze tez się zazwyczaj nie pałuje a co do podwyższonej pracy silnika M62 to skoro producent zaleca 0W-40 to chyba wie w końcu wyprodukował ten silnik :)

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Leon740i
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    605
    BMW
    740iA m62b44
    Skąd
    Ząbki
    po pierwsze sa juz oleje 10w/40 ktore sa syntetyczne
    po drugie to zauwazcie ze nasze samochody maja juz po kilkanascie lat i oleje jakie zalecal do nich producent kiedys a oleje produkowane i ich mozliwosci dzisiaj to dwie rozne bajki
    technologia poszla do przodu wiec czemu mieli bysmy z tego nie kozystac

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Czy tak technologia poszła do przodu - poszukaj np kiedy został wprowadzony na rynek castrol RS 0W40 ( teraz edge), to zobaczysz od ilu lat niewiele się zmieniło (poza nazwą).



    10W60 jest gęsty i nie nadaje się na polskie warunki jako olej wielosezonowy - na lato na upartego może, ale na pozostałe 3 pory roku - odpada (mowa oczywiście o zwykłych silnikach).

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    176
    BMW
    e38 750I Alpina mod
    Skąd
    Jelenia Góra
    Cytat Zamieszczone przez xsilver
    10W60 jest gęsty i nie nadaje się na polskie warunki jako olej wielosezonowy - na lato na upartego może, ale na pozostałe 3 pory roku - odpada (mowa oczywiście o zwykłych silnikach).
    jest to bzdurą zupełną.. nie wiem kto Ci takich bajek naopowiadał... zamuje się wymianą oliwy od 11 lat w samochodach...

    przeklejami mój temat z innego forum.

    Temat został przeniesiony na główny piedestał, więc go pozwoliłem sobie troszkę przeredagować… tak aby to miało ręce i nogi.


    [center:522c263433][/center:522c263433]
    Spis treści:
    1.Mity i fakty dotyczące samego oleju silnikowego.
    2. Parametry olejowe i ich klasyfikacja
    3. Czasy eksploatacji


    1.Mity i fakty dotyczące samego oleju silnikowego.

    MITY:

    1. Oleje się nie mieszają...
    BZDURA!! należy uważać tylko na parametry.. nie powinno się mieszać oleje o znacznie odbiegających parametrach fizycznych, takich jak lepkość i gęstość.

    2. Jakość oleju jesteśmy w stanie określić po jego kolorze. - Jeśli olej robi się czarny wówczas nie jest dobrej jakości…
    BZDURA!! każdy olej smarujący silnik spalinowy.. smaruje również pierścienie tłoka/cylindra, a więc miejsce, gdzie odbywa się spalanie. A jak spalanie to i sadza - w szczególności w dieslach.. a sadza jest czarna.. i brudzi olej... więc olej ciemnieje. przy mocno zabrudzonych silnikach- z dużym przebiegiem, olej po wlaniu od razu się robi czarny.

    3. Gęste oleje silnikowe są lepsze dla silników „biorących olej”, bo mniej go „biorą”. OLEJE pracują w temperaturze ok 90-100 'C .. często są jedynym elementem chłodzącym Blok silnika.
    OLEJ rozgrzany do takiej temperatury jest dużo rzadszy niż wlewany z bańki do silnika, WIĘC jak jest nieszczelność to i tak wycieknie. Prosto to można zweryfikować na oleju jadalnym na patelni :)

    4. Dodając do oleju dodatki uszlachetniające przedłużamy żywotność oleju w silniku.
    To tak jak, dodając do tłustego obiadu więcej przypraw przedłużamy sobie życie ;)

    5. Syntetyki wypłukują uszczelki…
    BZDURA!! one nie wypłukują uszczelek.. one myją silnik z nagaru, a jak mamy walniętą uszczelkę zatkaną nagarem... no to wiadomo.. umyje nagar i będzie ciekło... trzeba wymienić uszczelkę.. a nie lać gęsty olej.. to tak jak pudrowanie syfa na pupie podkładem do makijażu - a może nie będzie widać ??

    6. Każdy syntetyk jest lepszy od mineralnego... a nie.. bo się klasa oleju liczy.. wg API i SAE. są mineralne oleje co mają SAE 5w30.. np. fordowski olej i syntetyki co mają 10w60 – np. Castrol RS… a tak na marginesie.. Castrol rozlewa oleje dla Forda ;)

    7. Są mineralne oleje co mają API SL/CF i syntetyki o niższych parametrach np. SH/CD odp. klasa jakości spotykana dziś:
    dla benzyny od SC do SM i dla diesla od CC do CF.

    8. Jak mało jeżdżę to mogę rzadziej wymieniać.. Olej raz wlany do silnika.. nie mylić z odkręconym korkiem w bańce... zaczyna powolnie w miarę upływu czasu, pod wpływem temperatury tracić swoje własności smarne. nic na to nie poradzimy - jak zaczniemy gotować wodę w garze to w końcu wyparuje i gar się spali.

    9. OLEJE do benzyny nie nadają się do diesla itd...
    90% olei, nawet tych z napisem DIESEL CZY GAZ to oleje uniwersalne !!, a świadczy o tym parametr klasowy API oraz ACEA, a także normy producentów

    Fakty :

    1. Lepkość i gęstość oleju należy wybierać wg zaleceń do danego auta, no chyba ze mamy gdzieś nasze mechaniczne serducho, albo mamy je tak padnięte, że trzeba mu dolewać 1L/1000km.. wtedy zalecam olej najtańszy, i jak najszybszy remont silnika, albo jego SWAP

    2. Jakość oleju zależy od przebiegu i czasu. Zależnie od rodzaju oleju powolnie traci właściwości z biegiem tych 2 wartości fizycznych.

    3. Oleje dobre jakościowo zawierają uszlachetniacze i środki myjące, a to po to aby utrzymać w dobrej kondycji nie tylko silnik, ale przede wszystkim układ smarujący. To tak jak z cholesterolem w żyłach.. im więcej nagaru, tym słabsze ciśnienie, a nagar to sadza zgromadzona przez lata w procesie spalania.

    4. Nawet gdy używamy najlepszego oleju czasie jego żywotności dodatki uszlachetniające tracą swoje właściwości, a zanieczyszczenie oleju obniża jego zdolność smarną.

    5. Oleje syntetyczne to i tak oleje MINERALNE!!! są produkowane z tej samej ropy... ale ich % ilość domieszek syntetycznych powoduje że tak je nazwano, stąd też semi/pół syntetyki

    6. Za dużo oleju w silniku powoduje przedmuchiwanie uszczelek, uszczelniaczy, co może zaowocować nawet uszkodzeniem katalizatora

    7. Za mało... zatarcie

    8. Oleje z napisem Diesel, mają więcej środków nazwijmy to "wchłaniających" sadzę, bo takowe silniki jej więcej produkują... ALE nadają się do benzyny tak samo.. bo w większości przypadków, mają także klasę dla benzyny, tak samo wysoką jak bez tego napisu.. (dla danej marki oleju) I ODWRITNIE.... benzynowe do diesli

    9. OLEJE DO GAZU !!! wg mnie to lipa jakich mało... na zdrowy rozsądek, znając się na mechanice i fizyce…

    Gaz się spala na sucho..

    Tylko trzonki zaworów są smarowane olejem silnikowym.. czy on do GAZU DIESLA CZY BENZYNY ma za zadanie sparować zawór

    To benzyna i ropa.. smarują gniazda zaworowe i .. skoro gaz jest suchy.. to i tak i tak się nam gniazda zaworowe w końcu posypią...

    2. Parametry olejowe i ich klasyfikacja ..

    1. Można wyróżnić następujące klasyfikacje:

    Klasyfikacje lepkościowe dla olejów silnikowych -klasyfikacja SAE

    Klasyfikacje jakościowe dla olejów silnikowych
    klasyfikacja według ACEA- klasyfikacja europejska
    klasyfikacja według API - klasyfikacja amerykańska
    klasyfikacje według producentów silników, np. Mercedes-Benz (MB), Volkswagen (VW), BMW

    rozłóżmy np. na czynniki pierwsze klasę oleju jaką ja zalewam swoje autko np : [shadow=red:522c263433]SAE 10 W 60 API SL/CF[/shadow:522c263433]

    SAE

    10W- gęstość oleju .... im niższa.. 0W, 5W, 10W , 15W, 20W tym niższa temperatura „krzepnięcia” – bo tu bardziej chodzi o lepkość dynamiczną, ale to nie ważne dla zwykłego użytkownika.. chodzi o to do jakiej ujemnej temperatury da się na oleju jeździć i bezproblemowo uruchamiać silnik.
    60- to jego lepkość kinematyczna przy temperaturze 100'C. im wyższa.. 30, 40, 50 , 60, tym wyższa temperatura utrzymania smarności,
    W MIEJSCU SMAROWANIA PIERŚCIENIA TŁOKA I CYLINDRA TEMPERATURA DOCHODZI DO 150'C
    Literka W..
    między dwoma liczbami.. SAE 15W40&.. olej wielosezonowy
    sama po jednej liczbie.. SAE 20W .. olej zimowy.

    [center:522c263433]tutaj dokładna statystyka co do SAE - temperatury w których można używać oleju[/center:522c263433]
    [center:522c263433][/center:522c263433]

    API:

    SC do SM klasa oleju dla benzyny.. im wyższa tym lepiej

    CC do CG klasa oleju dla diesla.. im wyższa tym lepiej


    jeszcze jest kalsyfikacja europejska ACEA

    dla silników benzynowych A1, A2 i A3
    dla ropniaczków B1,B2 i B3 i tu tak samo im więcej tym lepiej


    3. Czasy eksploatacji:

    niezależnie od oleju- 1 rok.

    LUB (średnia wielu producentów)

    mineralny - do 10000km
    półsyntetyk do 15000km
    syntetyk do 20000km
    longlife do 30000km
    ja zalecam

    mineralny ok 10000km
    półsyntetyk ok 12000 km
    syntetyk ok 15000km

    w longlife nie wierzę

    w DIESLACH -20% -- pisałem wyżej o sadzy.

    a tak w ogóle to najlepiej co 10000km to robić,

    UWAGA!! To już moje widzi mi się...

    Są silniki dla których są zalecane oleje LONG LIFE, .. ja w to nie wierzę... biorąc pod uwagę założenia producentów dla nowych aut ...
    AUTO MA JEŻDZIĆ 5 LAT I TRZEBA JE UTYLIZOWAĆ to ok...
    Ale jak mamy zamiar jeździć długo.. to nie żałujmy silnikom .. wlejmy normalnego syntetyka i zmieniajmy go co te 15000km- ... to tak jak z myciem rąk... wolimy jak są czyste.
    i taka dygresja na ten temat na koniec... W moim aucie mam napisane na skrzyni
    LIFE TIME OIL... LIFE TIME>>> póki skrzynia sie nie rozleci.. to ok.. średnia dla rozczłonkowania takiej skrzyni to ok 200,000- 250,000 km
    i TU niespodzianka !!! oleje te robi dla BMW firma ESSO-MOBIL... i zaleca ich wymianę co 60.000KM... ciekawe nie ??
    Serwisy w USA tak też robią w europie nie.. ja wymieniłem swój w skrzyni po 120.000 bo wcześniej też myślałem że jak napisali Lifetime... to czad można zapomnieć i wylałem ze skrzyni smołę a nie olej.. wierzcie lub nie.
    LIFE TIME.. dobre sobie.. to tak jak by nam dano na całe nasze życie uzdatniacz do zamiany moczu w wodę.. i kazano nam to pić w kółko..

    Tutaj fotki pokazujące gdzie szukać klasyfikacji. (przepraszam za jakoś.. tel. komórkowy)
    CASTROL:


    API

    SAE


    MOBIL: CIEKAWOSTKA
    foto banki półsyntetyka dedykowanego do diesla..


    ma klasę tylko dla diesla wg. API, Ale wg ACEA ma i dla diesla i dla benzyny :D
    poniżej foto bańki, która nie ma dopisane DIESEL na naklejce

    i !!! API mam już i dla benzyny i dla diesla, a w ACEA.. ta sama klasa co w oleju dedykowanym do diesla.

    oto dowód na uniwersalność oleju.. i wprowadzanie w błąd klienta przez koncerny naftowe.



    Pozdrawiam.
    dwa słuszne wybory w życiu to R6 i V12


    BLOG MOJE AUTO
    MOJE AUTO komentarze- te pozytywne jak i negatywne mile widziane.

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Leon740i
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    605
    BMW
    740iA m62b44
    Skąd
    Ząbki
    100% prawdy :)

    próbowalem juz to kiedys wytlumaczyc mniej wiecej na forum ale widac mi sie nie udalo, moze teraz wszyscy zrozumieja co i jak bo chyba jasniej nie da sie tych wszystkich spraw naswietlic

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •