Witam, koledzy czy ktoś może potwierdzić, że poniższa konfiguracja OBD1 zadziała pod Carsoftem 6.1.4 z moim M30 (pożyczyłem interfejs który diagnozował E36 i stąd obawy...)?
Możecie sprawdzić jak to u Was wygląda i porównać?
![]()
![]()
Witam, koledzy czy ktoś może potwierdzić, że poniższa konfiguracja OBD1 zadziała pod Carsoftem 6.1.4 z moim M30 (pożyczyłem interfejs który diagnozował E36 i stąd obawy...)?
Możecie sprawdzić jak to u Was wygląda i porównać?
![]()
![]()
Comprimentos!
Ja używam takiego interfejsu z tym carsoftem w mojej e38 i jest ok, natomiast nie podpowiem na temat pinów bo na zdjęciach nie bardzo widzę jak masz polutowane(brak zgodności kolorów z opisem na interfejsie i słaba widoczność pinów we wtyku).
pzdr
W każdym BMW z takim gniazdem rozkład PINów jest taki sam. Czasami zamiast pinu 20 jest 17 ale jest to w tej wtyczce uwzględnione (zielony kabelek łączący dwa piny: 17 i 20).
Jak działało z E36 to ta konfiguracja pinów jest dobra dla E32.
Czarny przewód na zdjęciu to masa, niebieskie to linia K, czerwone to linia L a biały to +12V.
P.S. Nie mam zielonego pojęcia ale u mnie program Carsoft widzi moje E32 735i tylko i wyłącznie po zmostkowaniu linii K i L razem (normalnie drutem). Inne programy widzą auto bez problemu bez tego mostka. Na tym zdjęciu musiałbyś zrobić mostek między niebieskimi a czerwonymi. Z tym zwarciem nie widzi jednak ani E-38 728 ani 740 wiec nie wiem dlaczego u mnie tak trzeba.
Ok, podłącze i zobaczymy czy trzeba będzie mostkować czy nie, zastanawiała mnie konfiguracja gdyż widzę "fabryczny" lut na PINie między szarym a niebieskimi przewodami.
Comprimentos!
Ale przecież w BMW gniazda mają taki sam układ pinów, z uwzględnieniem nr 20/17 (jak wyżej pisze).
Problem tylko polega na tym, że nie każdy Carsoft obsłuży dane auto.
Czasem się zdarzy że wersje poniżej 6.5 nie łaczą się z kompem e32.
Okres i wypłata... jedno i drugie jest co miesiąc, a jak nie ma to znaczy, że ktoś was zdrowo wyruchał...
A ja słyszałem co innego - w starszych modelach trzeba było zmienić konfigurację kabli i z każdym (dedykowanym) carsoftem auta współpracowały, kiedy ostatnio to podłączałem miałem 2 E36: sedana z 94 i coupe z 91 - w 1szym połączenie działało przy drugim kolega zmienił pin i w końcu zadziałało, a niby to i to BMW :D W związku z tym zadałem powyższe pytanie jednakże czuje że temat skończy się jak zwykle na testach empirycznych :what: POZDR!
Comprimentos!
Pozmieniać "konfigurację kabli" to za dużo powiedziane. Jest czasem potrzeba zamienienia linii K i L lub też zwarcia ich razem (na przykład u mnie). Wszystko dlatego, że Carsoft jest mocno niedopracowany jeżeli chodzi o starsze modele BMW. Podejrzałem kiedyś transmisję jakie idzie do auta i Carsoft nieprawidłowo wywołuje sterownik - adresowanie jest inne niż w specyfikacji protokołu KW71. Silnik jest pod adresem 0x10 a Carsoft odpytuje adres 0x80 0xF0. Dlatego czasem działa, czasem nie a czasem trzeba pomieszać liniami. Być może w oryginalnym fabrycznym interfejsie jest jakaś cyfrówka, która coś jeszcze robi z sygnałem czego nie ma w interfejsach pirackich (np. multipleksowanie linii).
Ergo: możliwości "konfiguracji kabli" są trzy:
1. K i L po ludzku
2. K i L zamienione
3. K i L zwarte
Testowanie zaplanowane na dzisiaj :] zobaczymy co z tego wyjdzie 8/
Comprimentos!
No i zadziałało - w tej konfiguracji jak powyżej z Carsoft-em 6.1, w modelu z '88 udało mi się skasować błąd DME i odczytać, że EGS jest OK. Live data nie zadziałało, dziwne też jest że ABS nie odpowiedział?
Comprimentos!
Nic w tym dziwnego. W E32 Carsoft widzi tylko i wyłącznie DME i EGS (to drugie nie zawsze). Czasem udaje się skasować błąd poduszki chociaż odczytać się go nie da. Live Data działa w BMW po 95 czy 96 roku.