Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Wątek: [elektryka] OBD

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    92
    BMW
    E32
    Skąd
    Wrocław

    [elektryka] OBD

    Witam, koledzy czy ktoś może potwierdzić, że poniższa konfiguracja OBD1 zadziała pod Carsoftem 6.1.4 z moim M30 (pożyczyłem interfejs który diagnozował E36 i stąd obawy...)?

    Możecie sprawdzić jak to u Was wygląda i porównać?




    Comprimentos!

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Skąd
    Warszawa
    Ja używam takiego interfejsu z tym carsoftem w mojej e38 i jest ok, natomiast nie podpowiem na temat pinów bo na zdjęciach nie bardzo widzę jak masz polutowane(brak zgodności kolorów z opisem na interfejsie i słaba widoczność pinów we wtyku).
    pzdr

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    W każdym BMW z takim gniazdem rozkład PINów jest taki sam. Czasami zamiast pinu 20 jest 17 ale jest to w tej wtyczce uwzględnione (zielony kabelek łączący dwa piny: 17 i 20).
    Jak działało z E36 to ta konfiguracja pinów jest dobra dla E32.
    Czarny przewód na zdjęciu to masa, niebieskie to linia K, czerwone to linia L a biały to +12V.

    P.S. Nie mam zielonego pojęcia ale u mnie program Carsoft widzi moje E32 735i tylko i wyłącznie po zmostkowaniu linii K i L razem (normalnie drutem). Inne programy widzą auto bez problemu bez tego mostka. Na tym zdjęciu musiałbyś zrobić mostek między niebieskimi a czerwonymi. Z tym zwarciem nie widzi jednak ani E-38 728 ani 740 wiec nie wiem dlaczego u mnie tak trzeba.

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    92
    BMW
    E32
    Skąd
    Wrocław
    Ok, podłącze i zobaczymy czy trzeba będzie mostkować czy nie, zastanawiała mnie konfiguracja gdyż widzę "fabryczny" lut na PINie między szarym a niebieskimi przewodami.
    Comprimentos!

  5. #5
    Vip Vip
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1,949
    BMW
    było e32 m60, teraz pożyczam matiza od żony
    Skąd
    Kraków
    Ale przecież w BMW gniazda mają taki sam układ pinów, z uwzględnieniem nr 20/17 (jak wyżej pisze).

    Problem tylko polega na tym, że nie każdy Carsoft obsłuży dane auto.

    Czasem się zdarzy że wersje poniżej 6.5 nie łaczą się z kompem e32.
    Okres i wypłata... jedno i drugie jest co miesiąc, a jak nie ma to znaczy, że ktoś was zdrowo wyruchał...

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    92
    BMW
    E32
    Skąd
    Wrocław
    A ja słyszałem co innego - w starszych modelach trzeba było zmienić konfigurację kabli i z każdym (dedykowanym) carsoftem auta współpracowały, kiedy ostatnio to podłączałem miałem 2 E36: sedana z 94 i coupe z 91 - w 1szym połączenie działało przy drugim kolega zmienił pin i w końcu zadziałało, a niby to i to BMW :D W związku z tym zadałem powyższe pytanie jednakże czuje że temat skończy się jak zwykle na testach empirycznych :what: POZDR!
    Comprimentos!

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Pozmieniać "konfigurację kabli" to za dużo powiedziane. Jest czasem potrzeba zamienienia linii K i L lub też zwarcia ich razem (na przykład u mnie). Wszystko dlatego, że Carsoft jest mocno niedopracowany jeżeli chodzi o starsze modele BMW. Podejrzałem kiedyś transmisję jakie idzie do auta i Carsoft nieprawidłowo wywołuje sterownik - adresowanie jest inne niż w specyfikacji protokołu KW71. Silnik jest pod adresem 0x10 a Carsoft odpytuje adres 0x80 0xF0. Dlatego czasem działa, czasem nie a czasem trzeba pomieszać liniami. Być może w oryginalnym fabrycznym interfejsie jest jakaś cyfrówka, która coś jeszcze robi z sygnałem czego nie ma w interfejsach pirackich (np. multipleksowanie linii).

    Ergo: możliwości "konfiguracji kabli" są trzy:

    1. K i L po ludzku
    2. K i L zamienione
    3. K i L zwarte

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    92
    BMW
    E32
    Skąd
    Wrocław
    Testowanie zaplanowane na dzisiaj :] zobaczymy co z tego wyjdzie 8/
    Comprimentos!

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    92
    BMW
    E32
    Skąd
    Wrocław
    No i zadziałało - w tej konfiguracji jak powyżej z Carsoft-em 6.1, w modelu z '88 udało mi się skasować błąd DME i odczytać, że EGS jest OK. Live data nie zadziałało, dziwne też jest że ABS nie odpowiedział?
    Comprimentos!

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Nic w tym dziwnego. W E32 Carsoft widzi tylko i wyłącznie DME i EGS (to drugie nie zawsze). Czasem udaje się skasować błąd poduszki chociaż odczytać się go nie da. Live Data działa w BMW po 95 czy 96 roku.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •