Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: [elektryka] OBD

  1. #11
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    92
    BMW
    E32
    Skąd
    Wrocław
    A czym można sprawdzić sondę lambda (jeśli macie linka do działającego softu to proszę)? Wydaje mi się że jest zwarta (za duże spalanie niezależnie od trybu jazdy)...
    Comprimentos!

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    258
    BMW
    E34,E60,E92 :)
    Skąd
    RZ/DW
    Cytat Zamieszczone przez pit3er
    A czym można sprawdzić sondę lambda (jeśli macie linka do działającego softu to proszę)? Wydaje mi się że jest zwarta (za duże spalanie niezależnie od trybu jazdy)...
    W moim przypadku diagnozowane było CDIF-em 2, napięcie lambady 0,5 V, wymieniłem na nową oryginalną ( ok. 650 PLN) , spalanie spadło w mieście o około 2-3 l/100. Subiektywnie jest mocniejszy i równiej pracuje. Pozdrawiam :)
    E12 525 79' było....
    E32 735i manual 91' - ***** w crahstescie...
    E39 540i manual 96' było...

    E60 530iA 03'

    ...E34 S38B38 :)
    ...E92 S65B40 :)

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Cytat Zamieszczone przez pit3er
    A czym można sprawdzić sondę lambda (jeśli macie linka do działającego softu to proszę)? Wydaje mi się że jest zwarta (za duże spalanie niezależnie od trybu jazdy)...
    Niczym bo taki soft spiracony nigdzie nie istnieje (nie licząc jakiegoś DISa bo w INPA nie ma e32). Istniał też już raczej nie będzie bo e32/e34 zaczynają być na wymarciu. Zostaje albo dowolny mechanik z legalnym komputerem (np. marki Gutman) albo odwiedzenie mnie - mam soft do silnika M30 własnego autorstwa, który potrafi takie rzeczy - chętnie przetestuję na kolejnym aucie zanim zabezpieczę przed spiraceniem i puszczę na allegro :) . Jeśli jesteś zainteresowany to szczegóły spotkania na priv.

  4. #14
    Cytat Zamieszczone przez skalpel
    w INPA nie ma e32
    Czy oby na pewno?

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Hm, instalowałem dwie różne wersje INPA (linki podane przez Grega na peb oraz linki podane przez słynnego nerwusa na innym forum) i w żadnej nie było. Z aut zbliżonych jest e34 z nowszymi silnikami i stąd być może będą chodzić jakieś moduły nie związane z silnikiem i jest też E31 więc pewnie 750 będzie chodzić.

    U mnie wygląda to tak:



    i po wybraniu opcji Old Modells mamy dostępne:




  6. #16
    Sprawdzę, jak to u mnie wygląda. Ale faktycznie może być problem z m30.... DIS-em udało mi się podłączyć do e34 z silnikiem m20 - technologicznie ta sama epoka.

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    i?

  8. #18
    I nie ma e32 ;)

    Miałeś rację. Nie ma po prostu żadnych skryptów do m20 i m30 w INPIE. Natomiast DIS potrafi coś odczytać ze sterowników tych silników.... Zatem do sensownej diagnozy pozostaje DIS.

  9. #19
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    .. Dis mialem na jednej E32 podlaczony, lecz nie rozpoznal auta. Nie wiem, czy to wina auta czy problem lezal po mojej stronie.
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Czy jesteś w stanie zrobić jakieś screeny, z których wynikałoby coś sensownego - np. lista możliwych do podejrzenia parametrów itp? Czy może nie da rady tego zrobić bez podłączania się do silnika?

    Ja w moim własnym programie potrafię póki co odczytać:
    - napięcie zasilania ECU,
    - obroty silnika,
    - temperaturę płynu chłodzącego,
    - temperaturę powietrza zasysanego,
    - otwarcie klapy przepływomierza w % (nie znam wzoru aby to przeliczyć na litry),
    - napięcie sondy lambda,
    - czas wtrysku,
    - kąt wyprzedzenia zapłonu,
    - switche: Park/Neutral, zamknięta przepustnica, w pełni otwarta przepustnica, kompresor klimatyzacji, przycisk klimatyzacji

    Jestem w stanie dodatkowo odpalić na niepracującym silniku testy (cykliczne włączanie i wyłączanie):
    - zaworu wolnych obrotów (słychać jak stuka głośno podczas testu),
    - zaworu odpowietrzania zbiornika paliwa (słychać jak klika),
    - wtryskiwaczy grupy 1 i 2 (słychać cichutkie cykanie)

    Wszystko do odczytania za pomocą standardowego interfejsu K-L albo takiego do Carsoftu (w programie można wybrać interfejs). Jakby DIS potrafił coś jeszcze (a pewnie potrafi) to bym to dodał do swojego programu po podsłuchaniu transmisji :P

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •