A czym można sprawdzić sondę lambda (jeśli macie linka do działającego softu to proszę)? Wydaje mi się że jest zwarta (za duże spalanie niezależnie od trybu jazdy)...
A czym można sprawdzić sondę lambda (jeśli macie linka do działającego softu to proszę)? Wydaje mi się że jest zwarta (za duże spalanie niezależnie od trybu jazdy)...
Comprimentos!
W moim przypadku diagnozowane było CDIF-em 2, napięcie lambady 0,5 V, wymieniłem na nową oryginalną ( ok. 650 PLN) , spalanie spadło w mieście o około 2-3 l/100. Subiektywnie jest mocniejszy i równiej pracuje. Pozdrawiam :)Zamieszczone przez pit3er
E12 525 79' było....
E32 735i manual 91' - ***** w crahstescie...
E39 540i manual 96' było...
E60 530iA 03'
...E34 S38B38 :)
...E92 S65B40 :)
Niczym bo taki soft spiracony nigdzie nie istnieje (nie licząc jakiegoś DISa bo w INPA nie ma e32). Istniał też już raczej nie będzie bo e32/e34 zaczynają być na wymarciu. Zostaje albo dowolny mechanik z legalnym komputerem (np. marki Gutman) albo odwiedzenie mnie - mam soft do silnika M30 własnego autorstwa, który potrafi takie rzeczy - chętnie przetestuję na kolejnym aucie zanim zabezpieczę przed spiraceniem i puszczę na allegro :) . Jeśli jesteś zainteresowany to szczegóły spotkania na priv.Zamieszczone przez pit3er
Czy oby na pewno?Zamieszczone przez skalpel
Hm, instalowałem dwie różne wersje INPA (linki podane przez Grega na peb oraz linki podane przez słynnego nerwusa na innym forum) i w żadnej nie było. Z aut zbliżonych jest e34 z nowszymi silnikami i stąd być może będą chodzić jakieś moduły nie związane z silnikiem i jest też E31 więc pewnie 750 będzie chodzić.
U mnie wygląda to tak:
i po wybraniu opcji Old Modells mamy dostępne:
![]()
Sprawdzę, jak to u mnie wygląda. Ale faktycznie może być problem z m30.... DIS-em udało mi się podłączyć do e34 z silnikiem m20 - technologicznie ta sama epoka.
i?
I nie ma e32 ;)
Miałeś rację. Nie ma po prostu żadnych skryptów do m20 i m30 w INPIE. Natomiast DIS potrafi coś odczytać ze sterowników tych silników.... Zatem do sensownej diagnozy pozostaje DIS.
.. Dis mialem na jednej E32 podlaczony, lecz nie rozpoznal auta. Nie wiem, czy to wina auta czy problem lezal po mojej stronie.
Pozdr.
Greg38
UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!
http://7er.pl
http://bmw.n-sacz.pl
http://bmw-diag.pl
http://obd-can.pl
http://auto-diag.de
Czy jesteś w stanie zrobić jakieś screeny, z których wynikałoby coś sensownego - np. lista możliwych do podejrzenia parametrów itp? Czy może nie da rady tego zrobić bez podłączania się do silnika?
Ja w moim własnym programie potrafię póki co odczytać:
- napięcie zasilania ECU,
- obroty silnika,
- temperaturę płynu chłodzącego,
- temperaturę powietrza zasysanego,
- otwarcie klapy przepływomierza w % (nie znam wzoru aby to przeliczyć na litry),
- napięcie sondy lambda,
- czas wtrysku,
- kąt wyprzedzenia zapłonu,
- switche: Park/Neutral, zamknięta przepustnica, w pełni otwarta przepustnica, kompresor klimatyzacji, przycisk klimatyzacji
Jestem w stanie dodatkowo odpalić na niepracującym silniku testy (cykliczne włączanie i wyłączanie):
- zaworu wolnych obrotów (słychać jak stuka głośno podczas testu),
- zaworu odpowietrzania zbiornika paliwa (słychać jak klika),
- wtryskiwaczy grupy 1 i 2 (słychać cichutkie cykanie)
Wszystko do odczytania za pomocą standardowego interfejsu K-L albo takiego do Carsoftu (w programie można wybrać interfejs). Jakby DIS potrafił coś jeszcze (a pewnie potrafi) to bym to dodał do swojego programu po podsłuchaniu transmisji :P