Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 29

W±tek: wje¿d¿anie automatem na stromy podjazd

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Sk±d
    Warszawa

    wje¿d¿anie automatem na stromy podjazd

    Mam pytanie jak w temacie, w instrukcji obslugi mêtnie klucz± w tej sprawie. Do tej pory, jak np.wyje¿d¿a³em z gara¿u podziemnego lub rusza³em z kim¶ na holu zawsze w³±cza³em program/bieg pierwszy w automacie. W siódemce jest w to miejsce dwójka, czy mam t± pozycjê traktowaæ jako odpowiednik?
    Zale¿y mi na tym, ¿eby prawid³owo u¿ywaæ skrzyni, w dotychczas posiadanych autach wynagradzane mi to by³o bezusterkow± prac± mimo, ¿e w chwili zakupu skrzynie nie zawsze wygl±da³y na idalne.
    pzdr

  2. #2
    Banned
    Do³±czy³
    Nov 2009
    Posty
    365
    BMW
    E38 4.4 97' i E38 750iL 98' INDIVIDUAL
    Sk±d
    Warszawa
    Dwójka to odpowiednik drugiego biegu, nie pierwszego. Przy ruszaniu pod strom± górkê mo¿esz spokojnie go u¿ywaæ. No i raczej to lepsze ni¿ pi³owaæ go na pierwszym biegu.

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Sk±d
    Warszawa
    Dziêki za dobre chêci Kolego ale niewiele mi pomog³e¶. Przypuszczam, ¿e program 2 to s± dwa biegi, jedynka potem dwójka i nic dalej, czyli jazda górska, je¶li tak to znaczy, ¿e dobrze kombinujê. Gdyby to by³o ruszanie z dwójki to to by by³o w³a¶nie "pi³owanie" czyli gorzej ni¿ na D. Program/bieg pierwszy w automatach na sztywno blokuje skrzyniê co powoduje mniejszy u¶lizg, zwiêksza moment na ko³ach i przy okazji oszczêdza skrzyniê w chwilach gdy trzeba du¿ej si³y by ruszyæ z miejsca.
    pzdr

  4. #4
    Cytat Zamieszczone przez ginspirations
    No i raczej to lepsze ni¿ pi³owaæ go na pierwszym biegu.
    Ciekawa teoria.... Wydawa³o mi siê, ¿e pierwszy bieg jest do tego, ¿eby w³a¶nie skutecznie przenie¶æ moment (no i nie przeci±¿aæ jednocze¶nie mechanizmów).

  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Sk±d
    Warszawa
    Dok³adnie tak, tylko gdzie znale¼æ tak± ZBLOKOWAN¡ jedynkê w siódemce, skoro u mnie programy zaczynaj± siê od 2?

  6. #6
    Ja bym siê nie przejmowa³. Dajesz "D" i na przód.

  7. #7
    Super Moderator Awatar EVAN
    Do³±czy³
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Sk±d
    Kêtaki
    Cytat Zamieszczone przez pawe³_wawa
    Dok³adnie tak, tylko gdzie znale¼æ tak± ZBLOKOWAN¡ jedynkê w siódemce, skoro u mnie programy zaczynaj± siê od 2?
    I tak ruszasz z jedynki, program "2" u¿ywa 2 biegów - czyli 1 i 2. Je¶li silnik jest pod obci±¿eniem - czyli ruszanie pod strom± górê czy holowanie to i tak nie wbijê 2 biegu.
    Ale ja podobnie jak Sylwekk wbi³bym D i Do przoDu :D
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    146
    BMW
    e38 4,0 aut. 1995
    Sk±d
    Warszawa
    Nie wiem jak to zadzia³a w siódemce, jeszcze jej nie czujê ale w innych automatach ruszanie na zblokowanej jedynce wyra¼nie przebiega inaczej ni¿ na D. Czuæ sztywne, bezpo¶lizgowe po³±czenie kó³ z silnikiem, zdjêcie nogi z gazu daje te¿ efekt jak w manualu. Ruszanie na tym programie jest zalecane tak¿e przy starcie z zatrzymanego gdy chce siê byæ pierwszym ze ¶wiate³. Dla mnie jednak najwazniejszy jest aspekt ochrony skrzyni biegów na ka¿dy dostepny sposób st±d moje pytanie. Tak czy owak sam to wypróbujê ale mo¿e kto¶ ma na ten temat trochê wiedzy.

  9. #9
    Banned
    Do³±czy³
    Nov 2009
    Posty
    365
    BMW
    E38 4.4 97' i E38 750iL 98' INDIVIDUAL
    Sk±d
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez EVAN
    I tak ruszasz z jedynki, program "2" u¿ywa 2 biegów - czyli 1 i 2.
    By³em przekonany ¿e jak wrzucisz 2, to ci±gnie od razu z drugiego biegu. Zwykle tak chyba jest... :| ja mam skrzyniê ze steptronickiem i u mnie jest tak, ¿e jak wrzucê 2, to rusza z 2, wrzucisz 3, to odpowiednio pójdzie z 3 itd.

    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Ja bym siê nie przejmowa³. Dajesz "D" i na przód.
    Dok³adnie tak samo uwa¿am... Wydaje mi siê ¿e dla takiego silnika, wjazd pod górkê nie jest wiêkszym wysi³kiem i z pierwszego biegu. Z drugiego biegu lepiej bo nie ma zagro¿enia ewentualnym po¶lizgiem.

  10. #10
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2009
    Posty
    16
    BMW
    M5
    Sk±d
    Warszawa
    D i nic wiêcej. Ja bym nie macha³ d¼wigni±, nie ma tekiej potrzeby.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •