-
Zaawansowany Użytkownik
Dokładnie tak ! Stopien sprezania to parametr zalezny od wykorbienia wału, wysokosci cylindra i objętosci komory spalania, czyli wynikający z proporcji objętosci wewnetrznej cylidndra gdy tłok znajduje sie w pozycji dmp ( dolny martwy punkt ), a jego objetosci gdy tłok jest w gmp ( gorny martwy punkt ).
Czyli dla zobrazowania gdy pominiemy kształt komory spalania ( kształt komory głowicy i denka tłok ) i przyjmiemy je jako płaszczyzny to wowczas jesli tłok porusza sie na długosci 10cm, pozostawiajac komore spalania o wysokosci 1cm, tworzy stopien sprezania wynoszący 11:1 ( 11cm wysokosci całego cylindra do 1cm minimalnej odleglosci denka tloka od głowicy ). Ten parametr pozostaje zawsze taki sam, chyba ze np planujemy głowice.
Natomiast stopien kompresji to parametr wynikajacy z kondycji silnika i mowiacy jak szczelny jest cylinder ( pierscienie, zawory itd. ). Czyli jesli kompresja wynosi np 15bar to do takiej wartosci pozostaje szczelny dany cylinder.
Dlatego bardzo wazne jest nie mylic tych dwoch zupelnie innych pojęc.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum