Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: [mechanika] Wspomaganie raz jeszcze

  1. #1
    bmw4woman
    Gość

    [mechanika] Wspomaganie raz jeszcze

    Sledząc na forum tematy związana ze wspomaganiem, wyszło ze mam zalany płyn czerwony a powinien być CHF11S zielony, Nie wiem jak długo auto tak jeździ, czy jeżeli teraz zmienię na taki jak powinien być czyli CHF11S to jest ryzyko że np. padnie pompa? Czy niewłaściwy płyn może być powodem tego, że raz mam gorsze wspomaganie, raz lepsze?

  2. #2
    użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,914
    BMW
    Mała Ladacznica E30 M10 Coupe
    Skąd
    WPI
    To, że jest zalany ATF może świadczyć o kończącej się pompie, ale nie koniecznie!
    ATF jest gestszy więc "przepuszczająca" pompa może dzięki temu wytworzyć większe ciśnienie. Może poprzedni właściciel zrobił to celowo, a może z niewiedzy.. :/

    Niepokojąca jest też zmienna siła z jaką działa wspomaganie!

    To wiekowe auto więc trzeba wziąć pod uwagę kończącą się pompę.
    [URL=http://www.youtube.com/watch?v=VDqIJUMsR3A].:WIERNOSC jest NUDNA:.[/URL] :D

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Miałem dokładnie taką samą sytuację - układ był zalany przez poprzedniego właściciela dextronem, a nie było naklejki na korku, więc tak jeździłem, ale niestety pompa pomału zaczęła wydawać dziwne dźwięki ... Robiłem coś przy samochodzie i w schowku znalazłem ta okrągłą naklejkę, a tam - chf :/


    Pompa nadawała się już do wymiany, więc zmieniałem, zalałem oryginalnym olejem CHF 11s z aso (Pentosin) i śmiga już dobrych kilka lat ...

  4. #4
    bmw4woman
    Gość
    Panowie dzięki za szybkie odpowiedzi, a czy taką pompę można regenerować? Czy jest to nieopłacalne, a może wogóle się tego nie robi?

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Rozbierałem kiedyś taką pompę - robi się nadmierny luz między wirnikiem a bieżniami - jeżeli jest dostęp do obu części to można je wyszlifować (ale wydaje mi się, że dostęp jest tylko do przedniej) ... Zmiana siły wspomagania może być spowodowana "sklejaniem" łopatek ...


    Zasada działania tej pompy jest taka:

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •