Cytat Zamieszczone przez krzywy191
powiem ci jak powinno sie ladowac lub doladowac aku, przynajmnij my tak robimy w pracy, najwazniejsze to abys kupil gruszke czyli miernik gestosci elektrolitu (Areometr czy jakos tak) i sprawdz nim jakiego koloru jest elektrolit, ma byc czysciutki nie brazowy, jak jest czysty i klaorowny ladujesz aku najlepiej 1/10 jego pojemnosci, czyli aku 85ah 8.5ampera, jak masz 5 amperowy to troszke malo jak na ten aku, ladujesz go do momentu az elektroli osiagnie odpowiednia gestosc, czasem prostowink wskazuje ze juz OK ale laduj az do osiagniecia odpowiedniej gestosci, jezeli ladujesz juz z dobe a aku powiebiera okolo 4 amper to jest cos nie tak, powinno spac do 1-2 amper, wydaje mi sie ze konczy sie akumulator, ale jezeli po naladowaniu auto ci odpala i niema problemow moze bedzie dobrze
Dokładnie j/w, ale w tym przypadku obstawiam zwarcie wewnętrzne (skoro nie widziałeś już poziomu po odkręceniu koreczków i jak sprwdzisz elektrolit pewnie bedzie już brązowawy) może jeszcze troszkę posłuży ale przy większym mrozie padnie całkiem możesz podjechać gdzies na warsztat (najlepiej do firmy sprzedającej akku) i tam ci sprawdzą pod obciążeniem to jedyny dobry test i wyjdzie czy masz jeszcze jakieś szanse czy trzeba już szykować kasę na nowy. pozdro