Tylko pilift lub wymiana modułu na LM2
Tylko pilift lub wymiana modułu na LM2
Jemu chodzi o opcje Heimleuchten czy jakoś tak, funkcjonalność 4 guzika na pilocie.
A "welcome lights" wymaga LM2, bo polift to nie znaczy że ma LM2 odrazu.
A ta opcja z 4 guzika to w każdym module zrobisz, nawet w aucie z 2001roku możesz sobie wybierać światła jakie mają się zapalać.
Może ktoś podrzucić instrukcje jakie dokładnie wpisy trzeba przekodować żeby 4 guzik tak zaprogramować? Byłbym wdzięczny za instrukcję krok po kroku. Jak wspominałem wcześniej udało mi się już zaprogramować składane z pilota lusterka, jeśli procedura kodowania wygląda podobnie to sobie poradzę ale muszę znać które wpisy zmienić czy to będzie LMA czy CAS czy car / key jak to zrobić dobrze? Może będzie to łatwiej ogarnąć przez NCS Dummy - przyznam, że jeszcze nie używałem tego softu tylko sam NCS Expert z odpowiednim profilem.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
W pierwszych rocznikach da się wybrać, które lampy robią za "follow me home". Później pojawił się moduł jak w E60 i tam nie ma funkcji wyboru która lampa.
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Robisz dokładnie tak samo jak w przypadku lusterek tylko do pliku zgrywasz dane z modułu LMA czyli File>load profil i ładujesz zmodyfikowany profi, następnie F1>F3>E65>CAS>F6>F4>LMA>F4 i zamykasz okienko które wyskoczy, nie wyłączaj ncs expert. Uruchamiasz ncs dummy obok pola FSW/PSW or Nettodata to trace1 klikasz BROWSE i wybierasz plik FSW_PSW.trc z folderu NCSEXPER\WORK następnie obok pola Modules klikasz filter, filter by tracefile i wczytują ci sie funkcje modułu. Zjeżdżasz do pola w którym znajdują sie opcje dla follow me Home(nie pamietam jak sie dokładnie nazywają ale powinieneś je rozpoznać bo maja to w nazwie, bedą one w jednym kolorze), i tam ptaszkiem zaznaczasz sobie swiatła które chcesz mieć aktywne po naciśnięciu przycisku. Jest nazwa światła i pod spodem aktiv i nicht_aktiv i zaznaczasz sobie czy ma być aktywne czy nie. Jak już wszystko poustawiasz to klikasz przycisk Export FSW/PSW to man. I nie wyłączasz ncs dummy bo wyzeruje ci plik MAN. Uruchamiasz ncsexpert klikasz F2 Change Job SG_CODIEREN a następnie F3 execute job i gotowe teraz możesz wszystko wyłączyć
Jak byś się nie połapał to powrocie z pracy mogę nagrać filmik
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
mrowa59 Wielkie dzięki! Bardzo dokładna instrukcja, bardzo pomocna. Pełen sukces w kodowaniu. Szczerze mówiąc trochę się obawiałem sposobu z NCS Dummy. NCS Expert jest wystarczająco skomplikowany a tu jeszcze trzeba kolejny soft w trakcie używać ale okazało się, że nie taki diabeł straszny...
Czwarty guzik na pilocie uruchamia ksenony. Udało mi się wybrać odpowiedni czas święcenia, nie udało mi się znaleźć opcji które żarówki mają się świecić. Domyślnie są właśnie ksenony i myślę że to jest dla mnie najlepsza opcja ale jeśli można to zmienić to fajnie by było wiedzieć gdzie tych ustawień szukać (np przeciwmgielne dodatkowo jeśli trzeba więcej światła) - który to wpis?
Przez pomyłkę przeleciałem wszystkie moduły pustym plikiem .MAN i musiałem kodować wszystkie mody raz jeszcze... Więcej praktyki, lepsza wyprawa ;) w kilkanaście minut zrobiłem światła do jazdy dziennej (przygaszone drogowe z LM1 tyle mogę zrobić), składane lusterka z pilota i światła home light z pilota.
Dzięki raz jeszcze za pomoc i szczegółową instrukcję.
Wracając do mojego pierwszego wpisu w tym temacie, odnośnie alarmu wydaje mi się, że go u mnie po prostu nie ma. Jest lusterko z diodą ale większość opisów wskazuje by przy kodowaniu alarmu w NCS znaleźć moduł GM5 czy DWA ja u siebie nie znalazłem takich skrótów, chyba, że są gdzieś głębiej schowane. Trochę mnie to nurtuje bo po VIN alarm widnieje na liście wyposażenia. Może źle szukam, gdzie to powinno być?
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Przeczytałem 48 stron i niestety nie znalazłem infog gdzie aktywować skrętny bixenon, niestety u mnie nie działa, oraz jak aktywowac doświetlanie zakrętów halogenami?
Co masz na myśli?aktywować skrętny bixenon, niestety u mnie nie działa,
Jeśli masz fabryczny dynamic xenon to skrętne działają na włączniku w trybie "Auto"
Bixenon to tylko przysłona w soczewce. Przy włączaniu drogowych otwiera się, aby nie tylko halogen świecił jako drogowe
Słabo szukasz. Pisałem o tym. W LM nie było takiej funkcji.raz jak aktywowac doświetlanie zakrętów halogenami?
LM2 z E60 po liftingu(stosowany też w E65 po lifcie) miał możliwość włączania "drogowego" jako doświetlanie statyczne
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Cursor a aktywowales kiedykolwiek doświetlanie zakrętów w LM2?
Nie chodzi mi o skrętne