Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Wątek: [mechanika] Webasto

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    107
    BMW
    BMW 750 IL e38
    Skąd
    Rajcza
    wydaje mi sie ze ładujesz tylko duży ponieważ terminal jest podpięty do przewodów od alternatora dużego akumulatora pod siedzeniem .
    Kubeł750

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    605
    BMW
    E32 750 iA '91 M70B50
    Skąd
    z fabryki
    Nie chciałbym szerzyć herezji... jednak podejmę temat...

    Starałem się wcisnąć głową przed paski... przejrzałem wszystkie dostępne mi materiały, przeskanowałem RealOEM... grafiki na google ;) etc.

    Więc ot co ustaliłem. W E32 mogą występować dwa alternatory - tzn. główny i pomocniczy. W RealOEM jest dostępny ten osprzęt jako "prądnica pomocnicza" i faktycznie również przy mocowaniu pasków napędowych jest uwzględniona. Zakładam że tłumaczenie nie uwzględniło różnicy między wyrazami "alternator" a "prądnica" bo jak wiemy to nie to samo... ale dalej

    :arrow: prądnica dodatkowa http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=12&fg=21

    :arrow: napęd pasowy dla prądnicy dodatkowej http://www.realoem.com/bmw/showparts...83&hg=11&fg=18

    Przejrzałem dokumenty budowy silnika M70B50 oraz jego najbliższego osprzętu, jednak nie wypatrzyłem nic na temat owych prądnic/alternatorów. Wsadzanie głowy z kanału pomiędzy chłodnicę a silnik również nie przyniosło oczekiwanego rozwiązania...

    Podsumowując: całkiem możliwe że przy drugim akumulatorze występuje również drugi alternator (np. owa "prądnica dodatkowa") i niewykluczone że i ja takową posiadam w swoim aucie.

    ------------
    Czy aby jednak na pewno nie można podładować dużego z małego? Tu szczerze śmiem wątpić. I tu jest ta herezja której boję się poczynić :] Jednak empirycznie doświadczyłem że można.

    Miałem dupnięty główny aku. i podładowywałem zarówno go jak i ten mniejszy. Kiedy wyczerpał się duży, mały również poszedł za nim w niepamięć. Dla małego było to o tyle drastyczne, że w końcu doczekał się wyczerpania ostatecznego... "świeć panie nad jego amper-duszą"

    Innym razem chciałem uruchomić motocykl, więc podłączyłem do klem dużego kablami aku z motocykla.... w pośpiechu zapomniałem uruchomić BMW, aku w aucie był na wyczerpaniu niewiele mniej od tego z motocykla... BMW wydało z siebie ostatnią syrenę alarmu i aku w motorze wydał resztki mocy jakie miał... alarm pochłonął resztki obu akumulatorów.............

    Na swoje szczęście miałem jeszcze Peugota 406 w pobliżu który przez następne 20 minut miał zaszczyt ładować aku mojego motocykla :] Bateria z betki trafiła pod prostownik i tak skończyła się ta historia.

    A jej morał? Mały aku został wyssany przez duży, tak z motocykla po przez kable jak i ten mały z bagażnika - przez cokolwiek nie byłby podłączony.
    usługi i bezpieczeństwo IT
    BMW E32 750iA '91 (magia V12 ) | Ex: BMW E32 735i '87
    Honda VT 1100 chopper
    Schematy E32 (czytelna lista plików)

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    107
    BMW
    BMW 750 IL e38
    Skąd
    Rajcza
    Co do owej "prądnicy" .. Jest to alternator a nie prądnica i znajduje się pod sprężarka od klimatyzacji i bardzo łatwo jest go znaleźć wczoraj żeby sie dowiedzieć jak jest on podłączony i czy działa wyjąłem go z auta jest on podłączony pod mały aku w bagażniku i ma taki sam regler jak główny alternator ponieważ już szczotki wyzionęły ducha musiałem go wymienić i zrobiłem mały test odpiłem główny alternator i zostawiłem tylko mały ładowanie było tylko na małym aku w bagażniku .
    Kubeł750

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    605
    BMW
    E32 750 iA '91 M70B50
    Skąd
    z fabryki
    AAAaaa.... no widzisz :) teraz i ja tam zajrzę, aczkolwiek pogoda nie nastraja do sterczenia w garażu.
    Nie zrozumiałem, czy wyjąłeś "duży aku" i został tylko "mały" oraz że ładował się on z głównego alternatora, pomimo braku "alternatora pomocniczego"?

    BTW: mógłbyś używać nieco więcej znaków interpunkcyjnych, byłoby zdecydowanie łatwiej odczytać i zrozumieć treść :diabel:
    usługi i bezpieczeństwo IT
    BMW E32 750iA '91 (magia V12 ) | Ex: BMW E32 735i '87
    Honda VT 1100 chopper
    Schematy E32 (czytelna lista plików)

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    215
    BMW
    Obecnie brak
    Skąd
    Bydgoszcz
    U mnie raczej nie można podładować dużego przez klemy od małego - miałem problem z aku i nie mogłem dostać się do środka auta, ale naszczęście dociąganie klapy nie zadziałało, więc otworzyłem bagażnik. Cały szczęśliwy podpiąłem się pod klemy od małego aku i nic. Dopiero kiedy wpiąłem się za przekaźnikiem, wtedy prąd był w "ogólnej" instalacji elektrycznej i auto otworzyłem.

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    107
    BMW
    BMW 750 IL e38
    Skąd
    Rajcza
    Odpiąłem przewody od głównego alternatora . Po odpaleniu auta ładował tylko pomocniczy alternator i ładował tylko akumulator w bagażniku a na akumulatorze głównym nie było ładowania .
    Kubeł750

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •