Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: [mechanika] Webasto

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    215
    BMW
    Obecnie brak
    Skąd
    Bydgoszcz

    [mechanika] Webasto

    Mam nietypowe pytanie - czy do sprawnego działania webasto potrzebny jest drugi akumulator, jeśli auto jest wyposażone w instalację na 2 aku? Pytam, bo wcześniej miałem w bagażniku starego BOSCHA, który był niesprawny, ale webasto załączało się (przynajmniej tak mi się wydaje, bo było słychać takie brzęczenie). Później wyrzuciłem ten stary akumulator. Dziś próbowałem włączyć webasto tą funkcją bez ustawiania godziny (ZEIT+S/R), ale wydaje mi się, że nie było żadnej reakcji, oprócz tego, że zaświeciły się 2 diody czerwone przy przycisku ZEIT. Czy przy pracy webasto powinno dymić z okolic prawego nadkola, czy też nie. Jaki powinien być objaw pracującego urządzenia - przyznaję nie czekałem, aż auto się nagrzeje. Co mogło się stać, że wtedy działało (tak myślę), a teraz nie?

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    223
    BMW
    E32 M30B30 '88, G12 750ix
    Skąd
    Wrocław
    Jesli nie masz tego akumulatora webasto nie bedzie dzialac. Mozesz to ominac. Zmostkowac przekaznik, ktory jest z tylu i zaizolowac klemy, aby niczego nie dotykaly. Jednak webasto moze Ci bardzo szybko rozladowac baterie. Przed 89 roku e32 wychodzilo z webasto i bez 2 akumulatora, ale po tym roku juz nie. Webasto slychac... taki maly odkurzacz(dmuchawa dostarczajaca powietrze no komory spalania). Spaliny idą pod auto z prawej strony, bardziej w okolicy przednich drzwi niż nadkola.
    <<STOS>>

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    215
    BMW
    Obecnie brak
    Skąd
    Bydgoszcz
    Dzięki!
    Jeśli teraz nie mam tego akumulatora, to czy było by dobrym pomysłem, żeby klemy w bagażniku podpiąć pod prostownik 10A (nie ma on funkcji rozruchu!) i sprawdzić, czy lepiej poczekać, aż nabędę akumulator - nie chcę nić uszkodzić, ale ciekawość mnie zżera, czy ono działa, czy nie?

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    409
    BMW
    g11 740d xdrive
    Skąd
    Elbląg.Cork
    Proponował bym ci poczekać na sprawny akumulator z prostownikiem to różnie bywa

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Cytat Zamieszczone przez koggi
    Dzięki!
    Jeśli teraz nie mam tego akumulatora, to czy było by dobrym pomysłem, żeby klemy w bagażniku podpiąć pod prostownik 10A (nie ma on funkcji rozruchu!) i sprawdzić, czy lepiej poczekać, aż nabędę akumulator - nie chcę nić uszkodzić, ale ciekawość mnie zżera, czy ono działa, czy nie?
    Prostownik ma napięcie biegu luzem rzędu 15,5-16V. Jeżeli w instalacji nie będzie żadnego akumulatora to radzę tego nie podpinać - kto wie jakie zabezpieczenia są na sterownikach - ja bym się nie odważył sprawdzać. Zrób na chwilę mostek na przekaźniku tak jak napisał kolega wyżej - będziesz wiedział czy działa.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    215
    BMW
    Obecnie brak
    Skąd
    Bydgoszcz
    Ok też myślałem, że z prostownikiem może być niebezpiecznie.
    Po pracy sprawdzę na akumulatorze kolegi. Zastanawia mnie tylko jedno, że na tym starym Boschu, którego miałem żarówka 21W 12V świeciła po naładowaniu max 5 min i zaczynała przygasać, a webasto chodziło - czyżby na rozruch starczyło?. Dlatego myśłałem, że ten 2 akumulator nie jest potrzebny.

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    605
    BMW
    E32 750 iA '91 M70B50
    Skąd
    z fabryki
    bo najwidoczniej akumulator robił mostek na klemach i moc była brana z drugiego akumulatora (tego pod kanapą). One oba wspomagają się: jeśli pada ten pod siedzeniem (np. przy uruchamianiu - ale musi być, nie że go nie ma!) to wówczas "brakujący" prąd brany jest z tego małego (umiejscowionego w bagażniku)

    Ja również posiadam dwa akumulatory i webasto :] więc potwierdzam co wcześniej zostało napisane.
    usługi i bezpieczeństwo IT
    BMW E32 750iA '91 (magia V12 ) | Ex: BMW E32 735i '87
    Honda VT 1100 chopper
    Schematy E32 (czytelna lista plików)

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    215
    BMW
    Obecnie brak
    Skąd
    Bydgoszcz
    Dzięki jeszcze raz wszystkim!
    Faktycznie po włożeniu akumulatora do bagażnika wszystko działa jak należy :)

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    107
    BMW
    BMW 750 IL e38
    Skąd
    Rajcza
    Z tego co wiem jeśli są dwa akumulatory to są i dwa alternatory które działają osobno jeden ładuje baterie pod fotelem a drugi ta w bagażniku a baterie nie są w żaden sposób ze sobą połączone przynajmniej tak jest u mnie .
    Kubeł750

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    215
    BMW
    Obecnie brak
    Skąd
    Bydgoszcz
    Ja mam połączone ze sobą za pomocą przekaźnika. Tak jeszcze trochę poza tematem zastanawiam się, czy jak ładuję ten duży pod siedzeniem przez terminal pod maską, to ten mały też, czy nie? Wiem, że w drugą stronę to nie działa, tzn. przez klemy od małego aku dużego się nie podładuje.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •