Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Wątek: czasy otwarcia wtrysków INPA

  1. #21
    Cytat Zamieszczone przez RockR
    Ja nie mam na myśli uszkodzenia czujnika spalania stukowego, tylko pytam jaki ma on udział w doborze mieszanki i czy dobrze myślę, że to on sygnalizuje że gdzieś jest błąd zapłonu. Spalaie stukowe to inaczej przypadkowe zapłony a sam czujnik działa na zasadzie mikrofonu.

    Zostawmy ten czujnik spalania stukowego i skupmy się na tym co napisalem powyżej.
    Spalanie stukowe

    Czujnik powoduje opóźnienie zapłonu, aby zniwelować spalanie stukowe.

  2. #22
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Dzięki sylwekk ;)

    a co z tym:
    "Wytłumaczcie mi jak działa ten cały system diagnozujący/dobierający mieszankę. Co i na jakiej podstawie dobiera czasy otwarcia tych wtrysków, bo ja rozumuję tak, że wychodzi mi sprzeczność, czyli czegoś pewnie nie wiem. Mój to rozumowania jest następujący: Nie sądzę aby telepawka tego silnika spowodowana różnicami w ilości paliwa po jednej i drugiej stronie była spowodowana błędem elektroniki. Wydaje mi się, że jeżeli rozrząd byłby dobrze ustawiony a strony zsynchronizowane odpowiednio, to różnica ponad 100 (!) krotna w czasie otwarcia wtrysku po jednej i po drugiej stronie wypier***lila by ten silnik z ram (może tutaj się mylę? może po prostu nie spala większości tego co leje?).
    Z drugiej jednak strony, jeżeli problem spowodowany jest poprawnym adaptowaniem czasu wtrysku do ruchu wałka w prawej rozsynchronizowanej względem lewej głowicy to skąd błędy zapłonów własnie w tej, powinny by się raczej pojawić w lewej, w której nie ma żadnego czujnika"

    Nikt nie potrafi odpowiedzieć?

  3. #23
    Myślę, ze przelewanie jednej strony jest jednak spowodowane przez nieprawidłowe dobory elektroniki. A te z kolei są powodowane np. złymi odczytami z czujników. Zamieniałeś miejscami sondy lambda? Kiedy zmieniałeś świece? Czy masz w tym aucie LPG?

  4. #24
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Nie ma LPG, ale będzie jak tylko ten silnik zacznie równo chodzić.

    Świece zmieniłem profilaktycznie bodaj we wrześniu wraz z "fajkami" BERU 2-cewkowe, przerwy sprawdzone. Stare świece były ładne, co ciekawe takie same po obu stronach silnika. Ładnie brunatne.

    Nie przyszło mi do głowy nawet zamieniać miejscami sondy. Nie jestem pewien ale obie miały chyba podobne odczyty. Zamienię stronami wszystkie 4 pary cewek i zamienię sondy, potem podepnę INPE. Niech się tylko trochę cieplej zrobi bo narazie moje plany są dosłownie zmrożone :D Napiszę jakie są rezultaty.

  5. #25
    Zakres pracy sondy to jedno. Druga sprawa to dynamika zmian tych odczytów. Jeśli sonda "chodzi" w prawidłowym zakresie a silnik jest zalewany, to mogłoby świadczyć, że jednak sonda sprawna nie jest. Na początek zamień miejscami i testuj.

  6. #26
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    ok, poddałeś mi ciekawy trop :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •