Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Wątek: czasy otwarcia wtrysków INPA

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    465
    BMW
    735 M62TUB35
    Skąd
    Zambrów
    hmm inpa jest bardzo dobrym programem do diagnozy BMW, przynajmniej ja tak uważam. Miałem uwalony czujnik położenia wałka i Inpa odrazu waliła błędem, jeśłi chodzi o vanosy to INPĄ można podejrzeć jak się zachowują bez problemów. Lada dzień będę miał w warsztacie GUTMANN-a to się pobawię ciekawe jak sie spisze w BMW. Ponoć jest mocny.

  2. #12
    Vip Vip Awatar max mt
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,156
    BMW
    E38 735iA i E39 530d
    Skąd
    Koszalin
    Panowie dołączę się do postu, mam również duże czasy wtrysków ale cylinder 5,6,7,8 czyli jedna strona. Dodatkowo taki błąd (62 Misfire recognition sum defect OBDII Error !! - INPA) Co on oznacza? Czy ktoś wie?
    ~~ черный бумер ~~
    Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
    EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    ej, a jakie mieliście objawy przy uszkodzonym czujniku polożenia wałka? Bo u mnie też on jest, a wtryski leją mi od sierpnia już 2-3 razy mocniej w tej prawej głowicy! Strasznie sie pogorszyło... :/

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    465
    BMW
    735 M62TUB35
    Skąd
    Zambrów
    U mnie miała od czasu do czasu zachwianie w pracy do tego stopnia, że albo ja zakołysało ostro albo zgasła całkiem. Odpalała odrazu i znowu było wszystko ok. Zawsze inpa pokazywała błąd 139 Camshaft sensor bank 1. Może troszkę przekręciłem. Dawno to było. Akurat u mnie czujnik położenia wałka rozrządu w pierwszej głowicy.

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Czy czujniczek z M60B30 '95 będzie pasowal do M62B35 '97 ??

    U mnie po odłączeniu czujnika nic się nie dzieje, inpa nie widzi żadnej różnicy, tylko jak próbuję jechać bez niego to strasznie muli jakby miał 1/2 mocy, ale chodzi tak samo.

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    465
    BMW
    735 M62TUB35
    Skąd
    Zambrów
    a spróbuj odłączyć czujnik odpalić auto niech chwilkę pochodzi, potem zgaś i podłącz INPĘ. Wtedy powinien wyskoczyć błąd. U mnie jak odłączałem czujnik przy pracującym silniku INPA nie zawsze wywalała odrazu błąd, dopiero po ponownym uruchomieniu silnika z odłączonym czujnikiem wywalało błąd. Czy czujniki są takie same tego na 100% nie wiem.

  7. #17
    Vip Vip Awatar Wiktor
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    1,544
    BMW
    EVO VIII
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez RockR
    Czy czujniczek z M60B30 '95 będzie pasowal do M62B35 '97 ??
    M60B30 '95 jest Czujnik prędk. obr. wału krzywkowego 12141731886

    M62B35 '97 jest Czujnik prędk. obr. wału krzywkowego 12141742185
    Pozdrawiam
    Wiktor
    Używajcie polskich znaków - jest różnica czy robisz komuś łaskę czy laske.

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Danek, pisałem na samym początku że błąd czujnika położenia wałka jest caly czas. NIe ma tylko widocznej reakcji na wolnych obrotach, wogóle praca silnika się nie zmienia.

    Wytłumaczcie mi jak działa ten cały system diagnozujący/dobierający mieszankę. Co i na jakiej podstawie dobiera czasy otwarcia tych wtrysków, bo ja rozumuję tak, że wychodzi mi sprzeczność, czyli czegoś pewnie nie wiem. Mój to rozumowania jest następujący: Nie sądzę aby telepawka tego silnika spowodowana różnicami w ilości paliwa po jednej i drugiej stronie była spowodowana błędem elektroniki. Wydaje mi się, że jeżeli rozrząd byłby dobrze ustawiony a strony zsynchronizowane odpowiednio, to różnica ponad 100 (!) krotna w czasie otwarcia wtrysku po jednej i po drugiej stronie wypier***lila by ten silnik z ram (może tutaj się mylę? może po prostu nie spala większości tego co leje?).
    Z drugiej jednak strony, jeżeli problem spowodowany jest poprawnym adaptowaniem czasu wtrysku do ruchu wałka w prawej rozsynchronizowanej względem lewej głowicy to skąd błędy zapłonów własnie w tej, powinny by się raczej pojawić w lewej, w której nie ma żadnego czujnika. :?

    Wytłumaczcie mi po kolei jak działa to całe mapowanie zapłonów, jak dobierana jest ilość paliwa itd... bo chyba mam gdzieś lukę.

    Przyszedł mi na myśl czujnik spalania stukowego - rozumiem że to właśnie on sygnalizuje o błędach zapłonów? A jego nie działanie raczej nie może wpłynąć na pracę silnika?

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    465
    BMW
    735 M62TUB35
    Skąd
    Zambrów
    no dobrze ale co sie czepiać stukowego skoro u Ciebie nie wywala spalania stukowego, w takim razie mieszanka spala się na tyle gładko że stukowy tego nie łapie. Może ja coś porąbałem teraz nie wiem już sam. W każdym razie skoro wali Ci błędem czujnika położenia wałka to najpierw zająłbym się nim i powodami dlaczego błąd cały czas jest.

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Ja nie mam na myśli uszkodzenia czujnika spalania stukowego, tylko pytam jaki ma on udział w doborze mieszanki i czy dobrze myślę, że to on sygnalizuje że gdzieś jest błąd zapłonu. Spalaie stukowe to inaczej przypadkowe zapłony a sam czujnik działa na zasadzie mikrofonu.

    Zostawmy ten czujnik spalania stukowego i skupmy się na tym co napisalem powyżej.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •