Cytat Zamieszczone przez gierobiala
Cytat Zamieszczone przez Tomar
Cytat Zamieszczone przez gierobiala
Cytat Zamieszczone przez sylwekk
Idąc dalej jak takie światła będą obsługiwane? Do czego je podłączysz? Dodasz osobny przełącznik?
Z tego co się orientuję światła do jazdy dziennej szanowanych firm działają na zasadzie kontroli napięcia w akumulatorze.Jeżeli alternator ładuje na wyłączonych światłach powiedzmy 14V to ustrojstwo się zapala,a jak włączysz światła i ładowanie spadnie powiedzmy do 13.5V to ustrojstwo się wyłącza.
Jak właczenie swiateł spowoduje taki spadek napiecia na dłużej niz powiedzmy sekunda to znaczy ze regulator napiecia do wymiany :) Z reszta napiecie nigdy nie jest super stabilne. Jak sobie to wyobrażasz ? Takie swiatła co chwile by sie wyłaczały i włączały. Ktos puscił niezłą plotke.
Podałem tylko przykładowe wartości bo się na tym nie znam a ty się czepiasz..

Temat jest obsługiwany za pomocą modułu..Nie chciało mi się szukać schematów ale zrobiłem to specjalnie dla ciebie.

CYT:Zasada działania opiera się na kontroli napięcia akumulatora. Jak wiemy podczas postoju napięcie akumulatora spada do około 12 - 12,5, 13v. Podczas pracy silnika alternator ładując podnosi napięcie z wcześniej podanych wartości do około 13,6 lub 13,8 powyższe wartości napiecia wskazują na przeładowywanie czyli nieprawidłową pracę układu ładowania powiązaną z wyparowywaniem elektrolitu w akumulatorze itd. Układ automatycznego włącznika kontroluje napięcie i przy progu około 13, 6v załącza przekażnik.

Zaczerpnięte z http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-4729.html
Nie czepiam sie :) Naprawde, ani troche. Chciałem tylko pomóc.

Musisz zobaczyc roznice w Twoim pierwszym przypuszczeniu i cytacie. Z cytatem moge sie zgodzic - moza tak to rozwiazac, bo rzeczywiscie jak WYŁACZYSZ silnik to napiecie w instalacji jest napieciem akumulatora i wynosi powiedzmy 12,5-13V. Właczasz silnik, napiecie w instalacji rosnie co najmniej do 13,5-14V i moduł włacza swiatała. Natomiast nie moze to byc rozwiazane w ten sposob, ze (cytuje Twoją wypowiedz) :

"Jeżeli alternator ładuje na wyłączonych światłach powiedzmy 14V to ustrojstwo się zapala,a jak włączysz światła i ładowanie spadnie powiedzmy do 13.5V to ustrojstwo się wyłącza"

... bo napiecie ładowania nie moze, a raczej nie powinno spasc po samym tylko właczeniu swiateł do tak niskiej wartosci ( powiedzmy te 13,5V ) aby ów przekaznik zadziałał. Poza tym prawidłowa wartosc napiecia przy jakim nastepuje sprawne i prawidłowe ładowanie akumulatora to ok 14,4V i do takiego napiecia dąży regulator napięcia, niezależnie od poboru prądu.

( cela ma napiecie znamionowe 2,1 - 2,2V x 6 daje 12,6-13,2V napiecia akumulatora. Sprawne ładowanie ogniwa nastepuje gdy roznica potencjałów wynosi 0,2V co daje napiecie 2,3V na cele ... czyli x6 daje 14,4V) To tak przy okazji... sorki :)