
Zamieszczone przez
Tomar

Zamieszczone przez
gierobiala

Zamieszczone przez
sylwekk
Idąc dalej jak takie światła będą obsługiwane? Do czego je podłączysz? Dodasz osobny przełącznik?
Z tego co się orientuję światła do jazdy dziennej szanowanych firm działają na zasadzie kontroli napięcia w akumulatorze.Jeżeli alternator ładuje na wyłączonych światłach powiedzmy 14V to ustrojstwo się zapala,a jak włączysz światła i ładowanie spadnie powiedzmy do 13.5V to ustrojstwo się wyłącza.
Jak właczenie swiateł spowoduje taki spadek napiecia na dłużej niz powiedzmy sekunda to znaczy ze regulator napiecia do wymiany :) Z reszta napiecie nigdy nie jest super stabilne. Jak sobie to wyobrażasz ? Takie swiatła co chwile by sie wyłaczały i włączały. Ktos puscił niezłą plotke.
Podałem tylko przykładowe wartości bo się na tym nie znam a ty się czepiasz..
Temat jest obsługiwany za pomocą modułu..Nie chciało mi się szukać schematów ale zrobiłem to specjalnie dla ciebie.
CYT:Zasada działania opiera się na kontroli napięcia akumulatora. Jak wiemy podczas postoju napięcie akumulatora spada do około 12 - 12,5, 13v. Podczas pracy silnika alternator ładując podnosi napięcie z wcześniej podanych wartości do około 13,6 lub 13,8 powyższe wartości napiecia wskazują na przeładowywanie czyli nieprawidłową pracę układu ładowania powiązaną z wyparowywaniem elektrolitu w akumulatorze itd. Układ automatycznego włącznika kontroluje napięcie i przy progu około 13, 6v załącza przekażnik.
Zaczerpnięte z
http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-4729.html