Dla tych którzy myślą że m30 przez te lata nie było modyfikowane to napiszę tylko że się mylą - sam system zasilania paliwem był zmieniany wielokrotnie ( sam miałem e23 na podwójnym gaźniku ), zmiany dotyczyły także samego silnika - rozbierałem np 2szt m30b28 z e23 ( z różnych lat ) i były w nich zupełnie inne tłoki oraz głowice posiadające inne komory spalania - także nie były między sobą zamienne...


Zobaczcie pewną prawidłowość - dawniej producenci klepali jedne silniki przez lata (np bmw, vw , opel czy inni ) - do momentu, aż nie zaczęły się dość szybko zmieniac normy emisji spalin - to wymusiło częste zmiany konstrukcji - i dlatego teraz jeden typ silnika jest produkowany tylko kilka lat i poprawiany lub zmieniany na inny... Widać też spadek jakości produkowanych samochodów - wszystko robi się tak, aby przeszło okres gwarancji, a potem to "jak się uda, a jak nie to nic się nie stanie"...



A co do porównania - już napisałem - jeżeli tak chętnie porównujecie 3.0 z 3,5 to porównajcie sobie 3,5 z 4.0 - różnica w pojemności przecież ta sama - a różnica w parametrach miażdżąca ...


A takie opinie o awaryjności - że komuś padł silnik - mojemu koledze też pękła głowica w m30, przegrzał na trasie silnik , porozrywało mu węże od wody - i co z tego ? Inny delikwent jeździł bez wody w m60 i głowica też odmówiła posłuszeństwa ... Ale to niczego nie dowodzi .


Dla mnie dużym plusem posiadania np m60b30 w manualu jest fakt że można pod maskę wrzucić bez problemu m60b40 i mieć sporego banana na twarzy ...