Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 40

Wątek: M30B35 vs M60B30 argument

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik Awatar m.r.77.bmw
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    312
    BMW
    E34 520
    Skąd
    iNOWROCŁAW
    Cytat Zamieszczone przez Dzuda
    Ciekawy jestem kiedy jedna osoba napisze że i tak V8 lepiej chodzi a wykres się myli ;)

    ;D ;D Wiedziałem że xsilver się odezwie.Kiedyś się przekonamy które silniki były lepsze,wiek robi swoje.

  2. #22
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    44
    BMW
    e32
    Skąd
    lichfield
    CHŁOPAKI MACIE RACJĘ, silniki m30 a zwłaszcza b35 to majstersztyk jak na tamte lata, a i niektóre współczesne jednostki nie umywają się do nich jeśli chodzi np o wytrzymałość. Mimo to kto wie, może gdyby m60tki weszły do produkcji w latach 60tych tez były by tłuczone te +20 lat??
    Postep wymaga ciągłych udoskonaleń, a rynek bezlitośnie weryfikuje jakość i osiągi, więc i m60 /m62 doczekały się nastepców itd, itp...

    Osobiście uważam że nie ma co porównywać tych dwóch linii silnikowych bo istnieje m-dzy nimi przepaść konstrukcyjna i pokoleniowa, to poprostu bezsensowne. M30tki zasługują na szacunek i chwałę i złoty medal w każdej kategorii a M60tki to poprostu inna klasa, która też była potrzebna w historii marki żeby zebrać doświadczenia do produkcji kolejnych jednostek i to też niezłe silniki. No może nie tak wytrzymałe i tanie w obsłudze jak M30 ale wielu ujęły osiągami, zwłaszcza B40 i Alpiny

    Inna sprawa że porównywanie m60b30 i m30b35 jest bez sensu, przynajmniej jesli chcemy odnosić się potem do osiągów! To tak jakby porównać m30b35 i m60b40 co było by deklasacją... :/
    Shadowline 740i w manualu :]

  3. #23
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    605
    BMW
    E32 750 iA '91 M70B50
    Skąd
    z fabryki
    Czemu się nie nakręcać? Takie dyskusje są dobre, kto nie chce nie musi brać w nich udziału :P
    Ja mam V12 M70B50, miałem M30B35 i uważam że M30B35 to naprawdę dobra jednostka i znacznie ciekawszą ma akustykę niżeli M60B30.

    Nie zgodzę się z opinią że M30B35 należy porównywać z M60B40 bo to jednak nie jest następca tej jednostki. Uważam również że wspomniana B40 jest bezkonkurencyjna :]

    Takie porównania w 20... 30 letnich "tryplach" mają tyle samo sensu co w tych 2-3 letnich... które zresztą niedaleko bądź wcale nie odbiegają osiągami od tychże 20.letnich "trypli".

    Tych aut - tj. 7er - nie kupuję się dla koneserskiej smykałki, nie dlatego że nie starczyło pieniędzy na Fiata Stilo 1.9 a taka 7er akurat stała w szopie za psie pieniądze, tylko właśnie dla ducha, który budują między innymi ich jednostki napędowe, solidne i długowieczne blach, wymiary, masa i co kogo jeszcze rajcuje.

    Cytat Zamieszczone przez marcindrift
    Osobiście uważam że nie ma co porównywać tych dwóch linii silnikowych bo istnieje m-dzy nimi przepaść konstrukcyjna i pokoleniowa, to poprostu bezsensowne.
    Wręcz przeciwnie. Właśnie tym zdaniem uzasadniłeś sens takich porównań.
    usługi i bezpieczeństwo IT
    BMW E32 750iA '91 (magia V12 ) | Ex: BMW E32 735i '87
    Honda VT 1100 chopper
    Schematy E32 (czytelna lista plików)

  4. #24
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Cytat Zamieszczone przez m.r.77.bmw
    Wiedziałem że xsilver się odezwie.
    Nie miałem na myśli jego.

    A to że jest porównanie 3,5 a 3,0 V8 wynika z tego względu że mają podobną moc.Bo między 4,0 a 3,5 już jest przepaść patrząc nawet na KM.

    Wiadome że nowszy silnik będzie miał więcej KM do tego inna konstrukcja.

    Tu jest + dla M60 że ma parę km wiecej i +2 cyl a dla m30 że ma większą pojemność.

    Może dlatego też jestem za m30b35 bo mam taką "nie oficjalnie" na katowanie ;) (oczywiście bez żadnych półśrodków czyli lpg czy tanich olei)

    http://www.youtube.com/watch?v=fSMbJ1p0KtU

    http://www.youtube.com/watch?v=Qq9QEoBkdQY

    Jak wspomniałem wcześniej że nie raz robiłem próby z m60b30 e34 i też takie próby robiłem tą właśnie E34 m30b35-na tym placu,która dłużej wytrzyma.Dodam że tą zieloną mam już 2 rok i przynajmniej 3 razy w tygodniu jest katowana ma maxa.Kumpel niestety był tylko 4 razy na "płytach" i poszła uszczelka z głowicą :? Jedyne 3 tygodnie przy ostrej jeździe nią się cieszył.Potem była w Białymstoku na części :)

    Dlatego większość z Was wie dlaczego m30 dla mnie będzie lepsze.A za auta daliśmy dokładnie tyle samo $ i na dodatek ja kupiłem bez sprzęgła...

    Dodam że nie raz w niedzielne popołudnie jest tak katowana że potrafi spalić cały bak benzyny w ciągu kilku h :]

  5. #25
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    36
    BMW
    e32 735iA
    Skąd
    Pionki/Warszawa
    Witam

    w mojej ocenie jak najbardziej słuszne jest porównywanie M30B35 i M60B30. V8 jeździłem ostatnie 2 lata, teraz R6 i jak bym miał drugi raz wybierać to specjalnie bym się nie spinał, który spośród nich wybrać. :) Oba są super pod warunkiem, że są w dobrym stanie i właśnie to powinien być priorytet przy wyborze.

    Co do osiągów to większych różnic nie widzę. Jeżdżą podobnie, M30 na dole lepiej, za to M60 na górze. W praktyce palą tyle samo.


    Aha...jak dla mnie największym plusem M60 był dźwięk, minusem ogólna delikatność w porównaniu z M30.

    Pozdrawiam

  6. #26
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa
    Zauważ że do E39 już nie włożyli 3,0 V8 a zastąpili go dużo lepszą R6 o tej samej pojemności ;)
    Mylisz się Dzuda, do E39 był montowany 3.0 V8, mój kumpel miał nawet taką ;)
    A co do osiągów, to miałem okazję sprawdzić to z kolegą Arkusem, który ma 735 na prawdę w perfekcyjnym stanie i od świateł do świateł szliśmy łeb w łeb ;)
    Co do dżwięku silnika to już chyba rzecz gustu...Ja tam wolę bulgot V8...

  7. #27
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Dla tych którzy myślą że m30 przez te lata nie było modyfikowane to napiszę tylko że się mylą - sam system zasilania paliwem był zmieniany wielokrotnie ( sam miałem e23 na podwójnym gaźniku ), zmiany dotyczyły także samego silnika - rozbierałem np 2szt m30b28 z e23 ( z różnych lat ) i były w nich zupełnie inne tłoki oraz głowice posiadające inne komory spalania - także nie były między sobą zamienne...


    Zobaczcie pewną prawidłowość - dawniej producenci klepali jedne silniki przez lata (np bmw, vw , opel czy inni ) - do momentu, aż nie zaczęły się dość szybko zmieniac normy emisji spalin - to wymusiło częste zmiany konstrukcji - i dlatego teraz jeden typ silnika jest produkowany tylko kilka lat i poprawiany lub zmieniany na inny... Widać też spadek jakości produkowanych samochodów - wszystko robi się tak, aby przeszło okres gwarancji, a potem to "jak się uda, a jak nie to nic się nie stanie"...



    A co do porównania - już napisałem - jeżeli tak chętnie porównujecie 3.0 z 3,5 to porównajcie sobie 3,5 z 4.0 - różnica w pojemności przecież ta sama - a różnica w parametrach miażdżąca ...


    A takie opinie o awaryjności - że komuś padł silnik - mojemu koledze też pękła głowica w m30, przegrzał na trasie silnik , porozrywało mu węże od wody - i co z tego ? Inny delikwent jeździł bez wody w m60 i głowica też odmówiła posłuszeństwa ... Ale to niczego nie dowodzi .


    Dla mnie dużym plusem posiadania np m60b30 w manualu jest fakt że można pod maskę wrzucić bez problemu m60b40 i mieć sporego banana na twarzy ...

  8. #28
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    74
    BMW
    e32 730i v8
    Skąd
    Gdańsk
    Cytat Zamieszczone przez Słowik
    A co do osiągów, to miałem okazję sprawdzić to z kolegą Arkusem, który ma 735 na prawdę w perfekcyjnym stanie i od świateł do świateł szliśmy łeb w łeb ;)

    moze i osiągi są podobne,ale nie zmieni faktu to,ze silniki m30 są bardziej wytrzymalsze.
    M60 są strasznie delikatne

    Bulgot v8 to jest to
    ale dzwięk r6 też jest boski.

    Nie co się oszukiwać BMW produkuje nallepsze r6 i tego nic nie zmieni.

    Sam mam 3.0 v8,ale żałuje że nie kupiłem zdrowego m30b35...ale sprzedać swoją e32 zawsze mogę.
    Jestem jaki jestem

  9. #29
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Cytat Zamieszczone przez Słowik
    Mylisz się Dzuda, do E39 był montowany 3.0 V8, mój kumpel miał nawet taką ;)
    Tak?A co to jest za silnik m54b30 231KM?Co było montowane zamiast 2,8 po FL? O 3,0 V8 pierwszy raz w życiu słyszę

    Jak byś miał jeszcze jakieś wątpliwości ;) http://moto.allegro.pl/18082_e39_199...e_to=&a_text_i[1][0]=&a_text_i[1][1]=&a_text_i[4][0]=&a_text_i[4][1]=&a_text_i[5][0]=2850&a_text_i[5][1]=3100&a_enum[12]=all&a_enum[13]=all&a_text_i[14][0]=&a_text_i[14][1]=&a_enum[15]=all&a_enum[16]=1&a_enum[178]=all&a_enum[199]=all&change_attr=Poka%C5%BC

  10. #30
    M54 było jedynym silnikiem 3.0 w e39. Dostępne od 2000 roku.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •