Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Wątek: M30B35 vs M60B30 argument

  1. #11
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Cytat Zamieszczone przez xsilver
    Pewnie, że lepiej chodzi - świadczą o tym testy przyspieszania na poszczególnych biegach :hah: :hah: :hah:
    Jak będę w krk to zawsze można próbę zrobić ;) Tylko żeby nie było Twoim argumentem ze ja mam bez lpg.Nie raz robiłem próby z 530i V8 więc temat ogarniam ;)

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Nie wiem dlaczego, ale do tematu wracają ciągle osoby posiadające M30 - macie jakiś uraz posiadania starszego konstrukcyjnie silnika ?


    Co to za różnica w 20 letnim tryplu czy przyspieszenie jest o 0,1 sek w tą czy w tamtą ? Ziemia od tego przestanie się kręcić ?

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    44
    BMW
    e32
    Skąd
    lichfield
    Cytat Zamieszczone przez xsilver
    Nie wiem dlaczego, ale do tematu wracają ciągle osoby posiadające M30 - macie jakiś uraz posiadania starszego konstrukcyjnie silnika ?
    Dobre pytanie, ktoś tu ma kompleksy ;D
    Poza tym dla mnie to nie argumenty tylko informacje o przebiegu mocy i momentu ;) a jak się to ma do przyspieszania to inna sprawa. O ile się nie mylę to zależy to również od np stosunku mocy do masy auta, przełożeń w skrzyni, dyfra i innych, że o kierowniku nie wspomnę.

    Gdyby m30 były takie super to były by robione po dziś dzień i nie potrzebowały by kolejnych następców
    Shadowline 740i w manualu :]

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    468
    BMW
    735iA
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez xsilver
    Nie wiem dlaczego, ale do tematu wracają ciągle osoby posiadające M30 - macie jakiś uraz posiadania starszego konstrukcyjnie silnika ?


    Co to za różnica w 20 letnim tryplu czy przyspieszenie jest o 0,1 sek w tą czy w tamtą ? Ziemia od tego przestanie się kręcić ?
    ale to nie jest 0,1 sek :) A tak poważnie to tylko analizujemy :) A co do przyśpieszeń na biegach M30 i M60 3.0... one mają takie same przełożenia w skrzyni i takie same dyfry?


    Pozdrawiam

  5. #15
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Cytat Zamieszczone przez xsilver
    Co to za różnica w 20 letnim tryplu czy przyspieszenie jest o 0,1 sek w tą czy w tamtą ? Ziemia od tego przestanie się kręcić ?
    Jasne że nie ;)

    Cytat Zamieszczone przez marcindrift
    Gdyby m30 były takie super to były by robione po dziś dzień i nie potrzebowały by kolejnych następców
    Zauważ że do E39 już nie włożyli 3,0 V8 a zastąpili go dużo lepszą R6 o tej samej pojemności ;)

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    44
    BMW
    e32
    Skąd
    lichfield
    Cytat Zamieszczone przez Dzuda
    Zauważ że do E39 już nie włożyli 3,0 V8 a zastąpili go dużo lepszą R6 o tej samej pojemności
    Która konstrukcyjnie niewiele ma wspólnego z M30, no - poza p[ojemnością i liczbą cylindrów

    Swoją drogą M60 też nie są doskonałe i też potrzebowały następcy
    Shadowline 740i w manualu :]

  7. #17
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Technika stety/niestety idzie do przodu i nawet najlepszy silnik musi mieć swojego zastępce.W innym przypadku bmw nie nadążałoby za innymi wielkimi koncernami(audi czy mercedes)...

  8. #18
    Czyli jaki morał? Boże Narodzenie ważniejsze czy Wielkanoc? Panowie, proszę się nie nakręcać.

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Cytat Zamieszczone przez marcindrift
    Gdyby m30 były takie super to były by robione po dziś dzień i nie potrzebowały by kolejnych następców
    Nie wiem o czym piszesz kolego,silnik m30 to legenda,produkcja od 1968 do 1994 roku,najbardziej znany silnik bmw produkowany w wielu konfiguracjach i montowany w każdym modelu bmw,od najsłabszej 525 po m5 czy alpinę (po modyfikacjach).m60 3 lata.Tak jak pisałem wcześniej m60 to super silnik,ale nie zapisał się w historii bmw w przeciwieństwie do silnika m30.

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Hmmm ktoś tu stwierdził, że posiadacze M30 mają kompeksy ja mam M62 czyli V8 a mimo to w porównaniu M30B35 z M60B30 jestem za R6 bo nie dość, że tańszy w serwisie dużo bardziej odporny na ciężkie traktowanie pali podobnie moc i moment ciut lepsze w całym zakresie obrotów no chyba, że ktoś zaraz zaprzeczy wykresowi w żywe oczy wcale mnie to nie zdziwi bo niektórzy wiedzą lepiej jak hamownia :)

    Do tego jak koledzy napisali M30 był produkowany 26lat tymczasem M60 przez 4 lata bo od 1992 do 1996 :) ewentualnie jakby przyjąć M62 jako ten sam motor ogólnie to był robiony o pare lat dłużej ale nawet nie połowę tego czasu co M30 :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •