Nie wiem jak w Grandzie, ale w innych znanych mi samochodach - te pozycje 1, 2, ew. 3 - służą do ograniczenia maksymalnego biegu na który wskoczy skrzynia. Używane np. do wyjeżdżania ze śniegu, itp.
Z reguły można je przełączać w trakcie jazdy - ale POD WARUNKIEM że np. przy zmianie z 2 na 1 mamy akurat prędkość/obroty silnika mieszczące się w zakresie pracy biegów 2 i 1!!
Nie ma to oczywiście wiele wspólnego ze sterowaniem typu Steptronic (w BMW) czy Tiptronic (w Audi) - czyli ręcznym zmienianiem biegów podczas jazdy.
Czy skrzynie amerykańskie mają się nijak do europejskich... bo ja wiem? Zważywszy że na świecie jest pewnie kilku producentów skrzyń automatycznych (ZF, BorgWarner, Aisin Seiki...), którzy dostarczają je koncernom po obu stronach Atlantyku - to nie spodziewałbym sie rewolucyjnych różnic. :)