Nikt jeszcze dotąd nie powiedział - że TYP SKRZYNI to jedno a STEPTRONIC (lub jego brak) to drugie.
W 740i były dwa typy skrzyń - 5HP30 do okolic rocznika '96 oraz 5HP24 od tego momentu wzwyż. Te dwie skrzynie różnią się mocno - choćby tym, że 5HP30 jest bez porównania większa.
Steptronic to dodatkowe "ręczne" sterowanie, które opcjonalnie można znaleść również w 5HP30 (nie wiem czy były 5HP24 BEZ Steptronic'a).
Co do awaryjności - spotykałem się z opiniami na korzyść jednej i przeciwko drugiej - jak i dokładnie przeciwnymi.
Czytając forum mam wrażenie, że żadne skrzynie BMW (właściwie producentem jest ZF) nie należą do szczególnie bezawaryjnych. Przez "bezawaryjne" rozumiem tu np. GM-owskie THR-700R4/4L60(E) czy skrzynię, którą BorgWarner robił dla Merca W126.
PS. jak masz C4 to muszę kiedyś "obmacać" przy okazji jakiegoś spota! ;D