a może lepiej żeby omijał takich jak Ty- wszystkowiedzących z "reszty zachodniego świata" ...Zamieszczone przez ginspirations
Co Ty możesz wiedzieć o wymianie mojego oleju ... i o tym jak moja skrzynia chodzi ...
a może lepiej żeby omijał takich jak Ty- wszystkowiedzących z "reszty zachodniego świata" ...Zamieszczone przez ginspirations
Co Ty możesz wiedzieć o wymianie mojego oleju ... i o tym jak moja skrzynia chodzi ...
Pewność na każdym kilometrze ...
Bez względu na silnik roczniki 1994 i 1995 mają skrzynie automatyczne starego typu.Zamieszczone przez ginspirations
Od roku 1996 do końca produkcji E38 wszystkie automaty to Steptronic.
Nie dotyczy rynku Amerykańskiego - tam do końca produkcji były automaty starego typu poza wersją 740iS gdzie był Steptronic.
Pozdrawiam
Wiktor
Używajcie polskich znaków - jest różnica czy robisz komuś łaskę czy laske.
Nie ma znaczenia czy Steptronic czy nie ,obsługa jest taka sama ,mam na myśli serwis.
W skrzyni bez Steptronica tez jest hamowanie silnikiem ,wiem bo tak u siebie mam :)
Generalnie nie wiem do czego ten Steptronic jest potrzebny ,chyba do tego żeby gadać ,że sie go ma :D
Moja skrzynia (5-HP18) ma 432 000 przebiegu ,zmieniam olej i filtr co 60-70 tys i wszystko gra
Zamieszczone przez ELVIS
Super, życzę Ci 1000000 :]
Steptronic to taki lift w e38 ... jest choć nie wszystkim się podoba... i nikt nie wie czy był potrzebny.
Faktem jest, że lepiej wygląda w kabinie :]
Pewność na każdym kilometrze ...
Tyle co sam powiedziałeś. Ciesz się że ładnie chodzi, bo daję głowę że do czasu... a potem pojawi się Twój post "co się dzieje z moją skrzynia".Zamieszczone przez sennapowieka
Super, życzę Ci 1000000 :]
Steptronic to taki lift w e38 ... jest choć nie wszystkim się podoba... i nikt nie wie czy był potrzebny.
Faktem jest, że lepiej wygląda w kabinie :]
Kolejna bzdura. Może tobie się nie podoba, bo nie masz tego "lftu", a fajnie było by go przecież mieć :] Potrzebny owszem nie jest, ale przydatny i umilający życie owszem.
Po prostu skrzynia ze steptroniciem to opcja. Mało tego jest nowsza i tyle w tym temacie. Z ciekawości jak hamujesz silnikiem nie mając steptronica?Zamieszczone przez ELVIS
ginspirations, czy jeździłeś kiedykolwiek ze skrzynią automatyczną bez steptronica?.......Z ciekawości jak hamujesz silnikiem nie mając steptronica?
Jak przyjrzysz się uważnie, masz tam dodatkowe pozycje 4,3,2.... One właśnie służą do hamowania silnikiem. Poza tym automat standardowy, wprawdzie w dużo mniejszym stopniu, ale jednak też wyhamowuje silnik, jak zdejmiesz nogę z gazu.
ginspirations jestes na forum dwa miesiace a nabijasz posty wszedzie choc sam nie wiesz o czym piszesz, na dodatek sadzisz sie do kazdego. Krytykujesz kolege za olej w skrzyni mowisz o skapstwie a zabijasz silnik gazem. Co do ASB to nie sa zbyt awaryjne produkcji ZF czego nie mozna powiedziec o modelach GM.
Po prostu skrzynia ze steptroniciem to opcja. Mało tego jest nowsza i tyle w tym temacie. Z ciekawości jak hamujesz silnikiem nie mając steptronica?[/quote]
Zdejmuję nogę z gazu i hamuję silnikiem,proste.
Szczególnie jeśli zjeżdzam z górki ,nie musze używać hamulca i nie przełączam na 2,3,4 :)
Co za typ ... :xZamieszczone przez ginspirations
Znowu wiesz lepiej co mam ... chyba, że liftu nie odróżniaszZamieszczone przez ginspirations
Zakończ pisać post za postem jak Ci kolega wyżej radzi ... pozdrawiam
dla autora postu- lektura http://forum.bmwautoklub.pl/printvie...7c27694c814fd7
Pewność na każdym kilometrze ...
Nikt jeszcze dotąd nie powiedział - że TYP SKRZYNI to jedno a STEPTRONIC (lub jego brak) to drugie.
W 740i były dwa typy skrzyń - 5HP30 do okolic rocznika '96 oraz 5HP24 od tego momentu wzwyż. Te dwie skrzynie różnią się mocno - choćby tym, że 5HP30 jest bez porównania większa.
Steptronic to dodatkowe "ręczne" sterowanie, które opcjonalnie można znaleść również w 5HP30 (nie wiem czy były 5HP24 BEZ Steptronic'a).
Co do awaryjności - spotykałem się z opiniami na korzyść jednej i przeciwko drugiej - jak i dokładnie przeciwnymi.
Czytając forum mam wrażenie, że żadne skrzynie BMW (właściwie producentem jest ZF) nie należą do szczególnie bezawaryjnych. Przez "bezawaryjne" rozumiem tu np. GM-owskie THR-700R4/4L60(E) czy skrzynię, którą BorgWarner robił dla Merca W126.
PS. jak masz C4 to muszę kiedyś "obmacać" przy okazji jakiegoś spota! ;D
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau