Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 54

Wątek: Awaryjnosc w normalnym starym automacie a steptronic'u?

  1. #41
    Cytat Zamieszczone przez ginspirations
    Owszem, chociażby w Grand Cherokee, ale biegi dostępne poza trybem automatycznym to 1,2,3. Poza tym w instrukcji jest informacja że wszystkie z tych przełożeń należy zmieniać na postoju, przy płaskiej powierzchni, a więc przynajmniej w WJ nie służą one do hamowania silnikiem.
    Z tego morał, że GrandCherokee ma 4-biegowy automat. Kolejna sprawa, że jeśli nie służą do hamowania (bo niby trzeba je włączać na postoju) to do czego służą? Do dekoracji? Odrobinka dokształcenia w temacie nie zaszkodzi. Polecam lekturę instrukcji od e38...

  2. #42
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    216
    BMW
    740d
    Skąd
    ddz
    Przeczytalem instrukcje granda i tak jak myslalem wymyslasz cos na poczekaniu zeby nie wyjsc na glupka. Nie ma zadnej adnotacji odnosnie zmiany tych przelozen na postoju.

  3. #43
    no przecież biegi można włączać i podczas jazdy. Nic złego się nie dzieje a i faktycznie nie ma notki o tym, żeby nie przełączać podczas jazdy.
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  4. #44
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Leon740i
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    605
    BMW
    740iA m62b44
    Skąd
    Ząbki
    Witam
    z tego co ja pamietam, producenci mowia ze biegi 1 2 3 uzywa sie do ciagniecia przyczepy itp

  5. #45
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Nie wiem jak w Grandzie, ale w innych znanych mi samochodach - te pozycje 1, 2, ew. 3 - służą do ograniczenia maksymalnego biegu na który wskoczy skrzynia. Używane np. do wyjeżdżania ze śniegu, itp.

    Z reguły można je przełączać w trakcie jazdy - ale POD WARUNKIEM że np. przy zmianie z 2 na 1 mamy akurat prędkość/obroty silnika mieszczące się w zakresie pracy biegów 2 i 1!!

    Nie ma to oczywiście wiele wspólnego ze sterowaniem typu Steptronic (w BMW) czy Tiptronic (w Audi) - czyli ręcznym zmienianiem biegów podczas jazdy.

    Czy skrzynie amerykańskie mają się nijak do europejskich... bo ja wiem? Zważywszy że na świecie jest pewnie kilku producentów skrzyń automatycznych (ZF, BorgWarner, Aisin Seiki...), którzy dostarczają je koncernom po obu stronach Atlantyku - to nie spodziewałbym sie rewolucyjnych różnic. :)
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  6. #46
    Banned
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    365
    BMW
    E38 4.4 97' i E38 750iL 98' INDIVIDUAL
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Z tego morał, że GrandCherokee ma 4-biegowy automat. Kolejna sprawa, że jeśli nie służą do hamowania (bo niby trzeba je włączać na postoju) to do czego służą? Do dekoracji? Odrobinka dokształcenia w temacie nie zaszkodzi. Polecam lekturę instrukcji od e38...
    Niestety instrukcję, do E38 mam jedynie w wersji Niemieckiej.
    Małe sprostowanie w kwestii Granda.
    Jest to skrzynia 5 biegowa, a nie 4. Specjalnie wziąłem też instrukcje do ręki i faktycznie trochę namieszałem. Begi te tak jak kolega powyżej już wspomniał służą do ciągnięcia przyczep, lawet itp, oraz do wyjeżdżania z grząskiego terenu, a nie do ręcznej ich zmiany, czy tym samym hamowania silnikiem. Prawdą jest też że przy włączeniu 3 skrzynia będzie ciągnąć do 3 biegu (to samo dla 2). Co do zmiany biegów na postoju.... tutaj moja wpadka, chodziło o tryb pracy zawieszenia, a nie biegów.

  7. #47
    Widzę, że idziesz w zaparte. Otóż zatem informuję, że te dodatkowe biegi oznaczone cyframi wykorzystuje się np. przy długich zjazdach do hamowania silnikiem. Wyobrażasz sobie zjazd gdzieś w alpach czy innych górach na hamulcu? Tarcze do wymiany po jednej, dwóch wycieczkach.

  8. #48
    Michał - rzeczywiscie się zgodzę że producentów jest niewielu, ale nadal uważam, że automaty amerykańskie maja się nijak do europejskich. Pomimo tego, że sama skrzynia będzie taka sama, to jeszcze jest sprawa elektroniki i oprogramowania.

    Jak w BMW jest skrzynia adaptacyjna i świetnie działa odczytując zamierzenia kierowcy, tak np w Subaru Foresterze `07 USA mało nie znienawidziłem skrzyni a konkretnie oprogramowania które jest dramat6czne.

    I śmiem powiedzieć że Subaru ma lepszą skrzynię. Mechanicznie.

    I co z tego??

    Sama skrzynia to dopiero początek, a autorowi tematu chodziło o to która jest bardziej awaryjna.

    A czy jest pewność że to nie te same skrzynie a różnią się sterownikami? Nie ma pewności. Trzeba poszukać w ETK, a przyznam szczerze że nie sprawdzałem. Awaryjność jest znikoma
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  9. #49
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grześ73
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    206
    BMW
    e38 728
    Skąd
    Warszawa/Ursynów
    I właśnie możliwość kontroli prawie pełnej nad skrzynią przy jednoczesnym możliwym trybie w pełni automatycznym moim zdaniem jest świetnym rozwiązaniem. Zresztą o trafności tego rozwiązania świadczy fakt że dalej takie skrzynie są wkładane do nowych aut. Wypowiedzi osób, że steptronic to zbędny bajer i takie tam w mojej ocenie świadczą o nie do końca przemyślanych wnioskach. Co tu dużo mówić możliwość wybór biegów w steptronicu, w dół czy w górę wedle własnej oceny czyli przyspieszanie czy hamowanie silnikiem to wielkie zalety.
    Co do awaryjności to jak koledzy wcześniej mówili - przede wszystkim traktowanie i oleje. Ja na dzień dobry po kupnie musiałem wymienić skrzynię - była zaniedbana - olej jak smoła.
    Tak na marginesie to ciekaw jestem jak sprawują się skrzynie bezstopniowe (chyba toyota stosuje) - może to jeszcze lepsze rozwiązanie - ale nie jest szeroko stosowane więc ma pewnie jakieś istotne wady (cena, żywotność?)
    Czyli zadbana skrzynia posłuży długo. Dodam jeszcze, że do silnika 2800 pasuje skrzynia z e39 więc kupno drugiej to nie problem.

  10. #50
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    165
    BMW
    E38 740i z 1999 r. i E39 528i z 1997 r. małżonki
    Skąd
    Białystok
    Jeżdżę automatami od kilkunastu lat i pokonywałem niekiepskie góry. Blokowanie biegów w automiacie to nieodzowna rzecz do jazdy w górach zarówno w tradycyjnej skrzyni jak i steptronicu, z tym że w steprtonicu jest to bardziej komfortowe. Zwykły automat nie przerzuci biegu wyżej niż wybrane przełożenie natomiast steptronic to zrobi jeśli uzna, że obroty są za wysokie. Amerykańskie automaty to inna bajka. Te kórymi jezdziłem (z końca lat 80-tych i początku 90-tych) były obliczone na jazdę z max predościami 120-140 km/h (nie miały wydajnych systemów chłodzenia oleju), stąd też po przyjżdzie do Polski i pokatowniu takich aut skrzynie te padały jak muchy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •