Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Pokaż wyniki od 51 do 54 z 54

Wątek: Awaryjnosc w normalnym starym automacie a steptronic'u?

  1. #51
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tomar
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    159
    BMW
    E38 m62b44 , E39 m62b44
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez WojtekE_32
    Jeżdżę automatami od kilkunastu lat i pokonywałem niekiepskie góry. Blokowanie biegów w automiacie to nieodzowna rzecz do jazdy w górach zarówno w tradycyjnej skrzyni jak i steptronicu, z tym że w steprtonicu jest to bardziej komfortowe. Zwykły automat nie przerzuci biegu wyżej niż wybrane przełożenie natomiast steptronic to zrobi jeśli uzna, że obroty są za wysokie. Amerykańskie automaty to inna bajka. Te kórymi jezdziłem (z końca lat 80-tych i początku 90-tych) były obliczone na jazdę z max predościami 120-140 km/h (nie miały wydajnych systemów chłodzenia oleju), stąd też po przyjżdzie do Polski i pokatowniu takich aut skrzynie te padały jak muchy.
    Zgadza sie w 100% ! A nie daj boze jak przyszło czasem holowac cięzszą przyczepe. Moment i po skrzyni. Delikatesy straszne.

    P.S. Góry i steptronic :) Fajna sprawa. Z reszta często nawet w miescie jeżdże w trybie manualnym. Nawet tak dla przyjemnosci i czesto hamujac silnikiem. Naprawde lubie te skrzynie. Dla mnie tylko steptronic. Mam prawie pełna kontrole. Z reszta w trasie rowniez. Zwykły automat nie odczyta moich zamierzen i redukuje dopiero po wcisnieciu gazu. Steptronic... bajka ! Odpowiednio wczesniej sobie redukuje i jazda na lewy pas. Poza tym w zwykłym automacie denerwuje mnie to ze wystarczy, ze na chwile odpuszcze gaz w zwiazku z sytuacja na drodze i juz mi wrzuca nastepny bieg, a ja sekunde pózniej znow potrzebuje pełnego przyspieszenia. No ale wiadomo... Szkoda wałkowac temat bo juz nic nie wnosze.

  2. #52
    Banned
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    365
    BMW
    E38 4.4 97' i E38 750iL 98' INDIVIDUAL
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez sylwekk
    Widzę, że idziesz w zaparte. Otóż zatem informuję, że te dodatkowe biegi oznaczone cyframi wykorzystuje się np. przy długich zjazdach do hamowania silnikiem. Wyobrażasz sobie zjazd gdzieś w alpach czy innych górach na hamulcu? Tarcze do wymiany po jednej, dwóch wycieczkach.
    Przeczytaj jeszcze raz moją poprzednią wypowiedź. Chyba się nie zrozumieliśmy. Skrzynia w grandzie, czy np w explorerze (którego też swego czasu miałem) nie jest przystosowana stricte do hamowania silnikiem. Biegi te służą do zblokowania biegu na którym skrzynia ma zakończyć pracę i oczywiście można nazwać to hamowaniem skrzynią, ale raczej nie takie zamierzenie było producenta. Tak jak napisałem te biegi służą do jazdy w cięższym terenie (czyt. np góry których temat przytoczyłeś), czy do holowania przyczep. Także mam wrażenie że mówimy o tym samym.

    Cytat Zamieszczone przez Tomar
    Zgadza sie w 100% ! A nie daj boze jak przyszło czasem holowac cięzszą przyczepe. Moment i po skrzyni. Delikatesy straszne.
    To prawda. Niestety amerykańskie auta mają zwykle delikatne skrzynki. Osobiście nie miałem nigdy problemów, choć wielu moich znajomych, którzy jeżdżą podobnymi autami i kupowali je z zamiarem ciągnięcia np. łodzi na mazury, grubo się przeliczyli. Szczególnie jeżeli mówimy o automatach z lat 90. Brak odpowiedniego serwisu i ciężka eksploatacja robią swoje.

  3. #53
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Pisząc o blokadach biegów faktycznie pominąłem kwestię hamowania silnikiem (np. w górach).

    Cytując artykuł ze strony automat.pl:

    Cytat Zamieszczone przez automat.pl
    Podczas jazdy na drugim biegu na normalnym programie do jazdy w przód (oznaczenie "D" , "A" , lub "OD") odpuszczenie pedału przyspieszenia w określonym zakresie prędkości powoduje włączenie trzeciego biegu i swobodne toczenie się samochodu. Przy zblokowaniu drugiego biegu w tych samych warunkach samochód na drugim biegu hamowany jest silnikiem. Z opisanych wyżej względów funkcja blokady drugiego biegu jest bardzo przydatna w przypadku holowania przyczepy oraz podczas zjazdów ze wzniesień o dużym kącie nachylenia przy niewielkich prędkościach jazdy. Przy samochodach z przednim napędem w warunkach ośnieżonej lub oblodzonej drogi, podczas korzystaniu z funkcji blokady drugiego biegu należy szczególnie pamiętać o właściwościach hamowania samochodu przez silnik.
    I jeszcze o przełączaniu:

    Cytat Zamieszczone przez automat.pl
    Przełączanie dźwignią zmiany biegów programu blokady drugiego biegu można realizować również w czasie jazdy pod warunkiem, że prędkość samochodu w danej chwili mieści się w zakresie normalnej prędkości jazdy dopuszczalnej dla drugiego biegu. Przełączanie z programu blokowania drugiego biegu do programu normalnej jazdy można wykonywać bez względu na prędkość jazdy na zblokowanym drugim biegu (mieszczącą się oczywiście w zakresie dla tego biegu).
    Czy Stepronic to "bajer" - to zależy od preferencji. Np. mnie on jest kompletnie po nic (może z 5 razy w życiu zmieniłem tym bieg), ktoś inny może chcieć sobie "powachlować".
    Faktem jest, że każda współczesna skrzynia ma programy 1, 2 - więc do gór i śniegu Steptronic nie jest potrzebny.

    Co do aut amerykańskich - one też potrafią ciągnąć przyczepy. Trzeba tylko pamiętać, że w tym celu w większości modeli była dodatkowa opcja (zwana Heavy Duty Package, Towing Package, lub podobnie) - zawierająca m.in. chłodnicę oleju w skrzyni.
    Z niedostosowaniem do Autobahn-owych prędkości to trochę prawda. Jednak to co dotyczy Forda Taurusa niekoniecznie dotyczy Impali SS czy Maraudera.
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  4. #54
    Ja dorzucę od siebie do tematu tylko tyle, że jak się dbało o skrzynię od samego początku, to zrobi się 500tyś czy bańkę bez względu na to którą skrzynię się miało. A jak ktoś odpala furę i od razu piz** w gaz, albo będzie sobie ćwiczył altoneny z przepinką przez R to może i co rok remontować :] Co do starszych skrzyń, to nic im nie brakuje- stary dobry poczciwy i wytrzymały automat. Steptronik to inna bajka. Ja byłem z niego bardzo zadowolony, z tych samych względów co koledzy wcześniej wspomnieli- hamowanie i zabawa biegami, do tego dostosowanie się do stylu jazdy. Jak miałem lenia to turlałem się cały czas na D, jak przyszła ochota to można się było pobawić. A co do wspominanej wcześniej wymiany oleju, to mogę tylko przytoczyć słowa moich mechaników- jak był wcześniej regularnie wymieniany, to nie ma dyskusji, trzeba wymieniać. Natomiast jeśli auto ma przelatane 300-400 tyś i nikt nigdy tego nie robił, to zalanie świeżego oleju może spowodować rozszczelnienie skrzyni a co za tym idzie wszyscy wiemy. Tak więc wymiana na własne ryzyko
    Ex BMW: E34 525i '89, E38 740i '95, E38 750 iL '00, Jag X330

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •