Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: [ elektryka] M30B35 brak iskry

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    51
    BMW
    e32 735i
    Skąd
    Łódź

    [ elektryka] M30B35 brak iskry

    Witam,

    Od kilku dni zmagam się z moim autem.. Mianowicie pewnego dnia po zgaszeniu juz nie odpalila, chodziła normalnie wszystko było ok stała ok półtorej godziny i nic.. na dtugi dzien jakimś cudem odpalilem dojechalem pod dom zgasiłem i kaplica.. nie ma iskry a co za tym idzie brakuje również podawania paliwa:/ dodam że wymieniłem czujnik położenia wału i dalej to samo, teraz mam pytanie co może być jeszcze powodem braku iskry? jak ew. sprawdzić kolejne części..

    Z góry dziękuje za porady i uwagi..

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    605
    BMW
    E32 750 iA '91 M70B50
    Skąd
    z fabryki
    Z tego co wiem - tak przynajmniej zapamiętało mi się gdy wymieniałem pompę przy swojej poprzedniej betce - pompa paliwa podaje paliwo w pozycji nr 2 kluczyka w stacyjce - bez względu na to czy był rozruch czy go nie było...

    Jeśli zatem nie podaje paliwa to problem jest w elektryce. Zacznij od sprawdzenia wszystkich bezpieczników pod maską a następnie modułów. Po drugiej stronie jak bezpieczniki masz jeszcze pozostałe komputery - między innymi ten od sterowania silnikiem. Sprawdź również i je.
    usługi i bezpieczeństwo IT
    BMW E32 750iA '91 (magia V12 ) | Ex: BMW E32 735i '87
    Honda VT 1100 chopper
    Schematy E32 (czytelna lista plików)

  3. #3
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,285
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Cytat Zamieszczone przez amato
    Z tego co wiem - tak przynajmniej zapamiętało mi się gdy wymieniałem pompę przy swojej poprzedniej betce - pompa paliwa podaje paliwo w pozycji nr 2 kluczyka w stacyjce - bez względu na to czy był rozruch czy go nie było...
    To nie wiem co to było za e32:) U mnie popmka podaję jak kręce rozrusznikiem.

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    51
    BMW
    e32 735i
    Skąd
    Łódź
    Mi również się wydaje, że pompa podaje dopiero przy rozruchu i jest to również związane z iskrą (przeczytałem na jakimś forum proszę mnie poprawić jeśli się mylę). Jak mogę sprawdzić moduł ?
    Druga sprawa to czy komputer Motronic 1.3 z e34 m20b20 jest taki sam jak w e32 m30b35?

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    107
    BMW
    BMW 750 IL e38
    Skąd
    Rajcza
    Siemanko chciałbym coś sprostować każdy samochód wyposażony w wielo punktowy wtrysk paliwa i elektryczna pompke paliwa ma to do siebie że po przekręceniu stacyjki w pozycje 2
    pompka podaje paliwo na listwę wtrysków po to żeby nie odpalać silnika na sucho i nie uszkodzić wtrysku po napełnieniu listwy pompka sie wyłącza chyba ze odrazu przekręcimy na pozycje 3 wtedy pompka idzie bez przerwy wraz z uruchamianym silnikiem lub już uruchomionym . Za rozdzielenie iskry na poszczególne świece odpowiedzialny jest rozdzielacz a za iskrę cewka więc jeśli nie masz iskry to w pierwszej kolejności sprawdź cewkę zapłonową jak i kopułkę i palec rozdzielacza.... Co do komputera z e34 to żeby on pasował musi mieć takie same numery ponieważ silniki maja różne czasy wtrysków i różne wiązki ....
    Kubeł750

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    16
    Pompka chodzi dopiero przy rozruchu i to jest normalne we wszystkich BMW z jakimi się spotkałem. Jeśli chodzi o kompy to tylko m30b35 lub m30b30. Sprawdź cewkę i przewody, kopułkę, palec rozdzielacza czasami wystarczy przeczyścić. Powodzenia!

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    107
    BMW
    BMW 750 IL e38
    Skąd
    Rajcza
    Kolego jeśli chcesz możesz sprawdzić wystarczy odpiąć przewód zasilacjący paliwem listwę wtrysków i przekręcić na pozycje 2 zobaczysz ze zaleje ci silnik paliwem :)
    Kubeł750

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    16
    Paliwo poleci z wężyka i pew nie silnik będzie mokry ale pamiętaj o tym iż sprawna pompka nabija 3 bar ciśnienia i trzyma nawet wtedy kiedy silnik jest wyłaczony wiec nawet jeśli nie przekręcisz kluczyka to i tak zaleje komorę silnika paliwem. Jeśli chcesz sprawdzić to weź miernik w łapy podłacz sie do kostki pompki paliwowej i zobacz czy masz napięcie kiedy kluczyk jest w pozycji 2 we wszystkich e34 i e32 z jakimi miałem doczynienia napięcie pojawia się dopiero w momencie rozruchu silnika!

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    107
    BMW
    BMW 750 IL e38
    Skąd
    Rajcza
    tak ale jeśli nie masz ciśnienia to pompka sie włączy i wyłączy
    Kubeł750

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    605
    BMW
    E32 750 iA '91 M70B50
    Skąd
    z fabryki
    Koledzy - jak pisałem wyżej - w pozycji 2 idzie impuls na pompę paliwa. Miałem M30B35 z '87 i zmuszony byłem doszukać się przyczyny nie odpalania na Pb - powodem okazała się zbyt słaba i źle podłączona pompa (poważnie! spec który gmerał tam przeciął przewody i zalutował je odwrotnie... przez co pompa zamiast pompować paliwo bulgotała je :D )

    Wracając do tematu - sprawdzałem miernikiem mając jednocześnie pompę na wierzchu - pozycja 2 i impuls poszedł. Bez bicia jednak przyznam że trzymałem tak kluczyk tylko chwilkę bo tylko tyle było mi potrzebne aby wiedzieć co z tym prądem i czy pompa sprawna.
    usługi i bezpieczeństwo IT
    BMW E32 750iA '91 (magia V12 ) | Ex: BMW E32 735i '87
    Honda VT 1100 chopper
    Schematy E32 (czytelna lista plików)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •