Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Wyrzuciło cały olej silnikowy!

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    60
    BMW
    było e32 735, obecnie saab 900 NG V6, niebawem ponownie e32
    Skąd
    Kraków

    Wyrzuciło cały olej silnikowy!

    Witam. Wczoraj wracając do domu w pewnym momencie zapaliła mi się kontrolka od oleju, niezwłocznie zjechałem na pobocze, otwieram maskę patrze a tu cały silnik zarzygany olejem(najbardziej zarzygany jest w miejscu gdzie znajduje sie obudowa filtra oleju) po chwili pod samochodem kałuża oleju, lało sie tak jakbym odkrecił korek spustowy oleju.zaobserwowałem jeszcze ze jakies 15 min przed tym co sie stało podczas uruchamiania samochodu kontrolka od oleju gasła po jakiś 2-3sekundach. gdzie szukać wycieku, i co mogło byc przyczyną?

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar MCGUMA
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    616
    BMW
    e32 735i, e46 318, ex(e30 325i touring, e30 325i coupe, e30 318 sedan, )
    Skąd
    Mielno/Koszalin
    Zrób foto i pokaż jak to wygłada??


    Przyczyn może być wiele np

    Pęknięta podstawa filtra
    Najprawdopodobniej albo niedokrecony dekiel lub stary oring.Pewnie się to rozszczelniło i tyle.

    Tym bardziej,ze kontrolka zgasła po 2,3 sec,wiec chyba wczesniej zaczeło sie z tamtąd sączyć.

    Wymień filtr i oring,zalej dobry olej i powinno być ok,aha i dokręć z czuciem bądż według wskazań książki serwisowej
    Jest e32 7xx,E30 325i 24v swap na e30 335i :) i sprzedane :(

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Nie jesteś w stanie sam zlokalizować pod maską miejsca tak dużego wycieku?
    Czarne e32 w benzynie!


  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar MariuszE38
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    1,161
    BMW
    Sprzedane
    Skąd
    Toruń
    Jeśłi koło obudowy filtra jest najwięcej oleju to pewnie gdzieś tam trzeba szukać albo w innym miejscu...
    ex:
    E36 325 TDS AC Schnitzer (160KM, 305Nm)
    E38 728iA Shadowline Individual
    E53 X5 4,4i Sport Pack

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    60
    BMW
    było e32 735, obecnie saab 900 NG V6, niebawem ponownie e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
    Nie jesteś w stanie sam zlokalizować pod maską miejsca tak dużego wycieku?
    niedawno dopiero ją przytargałem do domu, popatrzyłem pod maskę nie było widać dokładnie skąd się lało.. jutro postaram się wtargać ją do garażu i zacznę szukać przyczyny.Wolałem zapytać najpierw na forum, bo może ktoś już miał taki przypadek.


    dodam jeszcze że na bagnecie nie ma śladu oleju.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    267
    BMW
    E32 735iA 88'
    Skąd
    Warszawa
    Witam
    Czy twój samochód wyposażony jest w chłodnicę oleju, bo jeśli tak to może któryś z węży doprowadzających olej do chłodnicy pękł i stąd ten wyciek w okolicach obudowy filtra oleju

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    120
    no bo cały olej został pod autem, ze znajomym mielismy taką awarię na trasie.okazało sie ze to własnie była obudowa filtra oleju a własciwie to uszczeka pusciła a jedna sruba calkiem sie odkreciła.

    Ja bym stawiał na obudowe...

    Pozdrawiam
    Lada Niva do zabaw w terenie...

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    323
    BMW
    745iLi320i
    Skąd
    Murowana Goślina
    tam są takze węże z olejem, możliwe, że któryś z nich poszedł... silnik z filtrem jest też jakoś połączony.

  9. #9
    Jesli nie możesz zlokalizować, to umyj silnik, zalej olej i odpal na chwilkę. Duży wyciek będzie dokładnie widać.

    Powodzenia
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    258
    BMW
    E34,E60,E92 :)
    Skąd
    RZ/DW
    Dwa razy miałem takowy przypadek w e12 m30b25 i winę ponosiła gumowa uszczelka pod deklem puchy. Nadmieniam,że raz stało się to w zimie (-20, olej mineralny) , następnym razem tuż po zmianie oleju jesienią. W obu przypadkach auto dostało nowy olej i uszczelkę, z tym że od tamtej pory dokręcam dekiel w dwóch etapach ( być może niepotrzebnie , ale..): dość mocno do chwili uzyskania wyraźnego oporu i odpalam silnik..jeśli olej podcieka, dociągam jeszcze mocniej , odpalam i obserwuję. Nie bez kozery do filtra oleju dodają nowe podkładki pod śrubę, korek oleju oraz dwie uszczelki- na śrubę i pod dekiel puchy.Życzę aby to była tylko i wyłącznie ta przypadłość ;) . Pozdrawiam.
    E12 525 79' było....
    E32 735i manual 91' - ***** w crahstescie...
    E39 540i manual 96' było...

    E60 530iA 03'

    ...E34 S38B38 :)
    ...E92 S65B40 :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •