-1.
740i po fl M62TU44
740d M67
-2. kupilem w De
-1.
740i po fl M62TU44
740d M67
-2. kupilem w De
740i 4.4 -> M62B44Zamieszczone przez Prosiak
Po lifcie:
740d:Zamieszczone przez 7ka
M67
Ja swoją upolowałem w Warszawie od właściciela (40+) agencji nieruchomości, który po prostu przesiadł się w nowszą, ale wcześniej obejrzałem kilkanaście sztuk, na przestrzeni kilku miesięcy. Z ciekawości obejrzałem/przejechałem się też 740d i dlatego jestem jej przeciwnikiem. W między czasie widziałem też 735 no i jak dla mnie była za bardzo mułowata, a więc decyzja zapadła że nie starsze jak 98' i 4.4V8, albo 5.4 V12 (z większym nastawieniem na V12, ale nie znalazłem nic godnego uwagi). W między czasie byłem przejazdem, u helmuta i tam też obejrzałem 2,3 sztuki, ale prawdę mówiąc, wcale nie były lepsze od tych w Polsce.
To niestety prawda. Wiem że na allegro pojawiają się, ogłoszenia nawet za 23-25tyś, ale widziałem już takie auta i wiem czym to się je. W przedziale cenowym do 30tyś nie da się kupić dobrej 740d.Zamieszczone przez blitz
ta mi sie strasznie podobaZamieszczone przez blitz
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10412195
Moje autko przyjechało do kraju prosto od delera BMW w Niemczech, gdzie zostawił je ktoś w rozliczeniu biorąc nowe e65. Samochód przeszedł kompleksowy przegląd wraz z wymienieniem wszystkiego co tylko stukało, pukało czy nie działało. Dzięki znajomościom w owym serwisie kupił je pierwszy właściciel w Polsce. Nie nacieszył się nim długo ponieważ miał upotrzone e60 u tego samego dilera a ja stałem się posiadaczem 740d w zasadzie przez głupi przypadek. Wcześnij obejrzałem setki ofert i przemieżyłem nasz kraj wzdłuż i w szerz szukając odpowiedniego auta. Nie szukałem na zachodzie ponieważ dwa lata wcześniej ściągałem Peugeota 607 z DE i nie był on wolny od wad plus sporo problemów z rejestracją. Jednostka 4,0d w moich rękach jest praktycznie bezawaryjna - byc może dlatego że serwisowane jest w ASO do dnia dzisiejszego (przy przebiegu ponad 425 000).
ginspirations, napracowałeś się strasznie nad argumentacją ale niestety, nie na temat. Kolega chce diesla i na tym się skupiamy. Jeśli natomiast chcesz się z nami podzielić historią z poszukiwań, chętnie poczytamy, choćby w Twoim temacie powitalnym. Tyle OT ode mnie.
Co do samego 740D - Jeśli kolegę stać na utrzymanie (pod tym hasłem rozumiem możliwość naprawy w przypadku awarii) to czemu nie.... Wiele w przypadku 740D zależy od sprawności poszczególnych elementów (głównie turbiny i przepływomierze).
Podczas spotu 27.12.2007 przejechałem się jednym takim 740D i muszę powiedzieć, że super wrażenie robi utrzymujący się moment obrotowy przez cały zakres przyspieszania. Trzeba tylko odczekać turbodziurę.
Opinii w stylu, że coś jest szybsze od czegoś, wcale nie brałbym pod uwagę. Z mojej perspektywy każdy silnik w e38 daje radę, a auto z założenia nie jest rajdówką.
Ja dodam od siebie nie optymistyczne kalkulacje:
- wymiana wtryskiwacza 1211,87 (jest ich 8)
- wymiana turbosprężarki 7187,40 (są 2)
nie wiem jak z regeneracją tych części. Silnik M67 jest chyba najdroższym pod względem napraw silnikiem w E38 (jak się nie mylę). I wg mnie nie ma sensu ryzykować kupować diesla. To jest taka trochę rosyjska ruletka. Niby wszystko cacy, piekne autko się wyrwie a tu zonk i turbo poszło.
Ale fakt faktem że klubowicze z 740d nie narzekają jakoś specjalnie na te auta :)
Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza się do jazdy do celu
lecz jest celem samym w sobie.
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/
Supermen, druga część wypowiedzi nie na temat. Kolega chce diesla. Podałeś suche fakty i dobrze. On podejmie decyzję. Co do kosztów napraw, V8 i V12 w benzynie do najtańszych również się nie zaliczają (michał_5000 mógłby coś w tym temacie powiedzieć). Osiągi też wbrew pozorom dość zbliżone.
A propos regeneracji wtrysków m67. Ja miałem minionego lata taką przyjemność - po diagnozie dwa lały (wymiana komór) a dwa kwalifikowały się tylko do regulacji. Robili mi to w bosch-u w Sochaczewie. Łącznie z robocizną, diagnozą w warsztacie kosztowało mnie to 3 koła. Czy dużo, oceńcie sami. Dodam jeszcze, że przy przebiegu 250 tys. km. przy robocie nad wtryskami, gość stwierdził, że wcześniej nic tam nie było dłubane.
Pozdrawiam!
Po ładnych cyferkach z dokładnością do groszy - wnioskuję że przekleiłes po prostu ceny z ETK.Zamieszczone przez Supermen
Oczywiście nikt nikomu nie broni kupować turbin w ASO - ale biorąc bezpośrednio od Garrett'a wyjdzie ze 3-4 kPLN (co nadal jest sporym wydatkiem).
Nie jest też tak - jak niektórzy piszą - że forumowicze z 740d nie mieli problemów. Pewne tematy (w tym właśnie wymiana turbo) się pojawiały, trzeba użyć wyszukiwarki.
I nie jest również tak - jak piszą inni - że benzyna to miód-malina, bezawaryjna i do tego tania w (nielicznych) naprawach. Przykładem jest auto moje czy bitka. Jak się zmobilizuję, to zrobię jakąś kompilację/zestawienie kto jakie kłopoty miał z mitycznym M62B44/M62TUB44.
Sumarycznie jednak podejrzewam - że 740d okazałoby się droższe w poważnych naprawach od 740i. Również używany silnik jest droższy i trudniej osiągalny.
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau
dziękuję wszystkim za wypowiedzi :) i może ktoś opisze jak sie sprawuje 740i lub 750i z gazem?