Strona 9 z 9 PierwszyPierwszy ... 789
Pokaż wyniki od 81 do 87 z 87

Wątek: [ elektronika] PROGRAMOWANIE KLUCZYKA /zle wlozone baterie p

  1. #81
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    ja kupowałem nową folię razem z gumkami i zamocowałem luźno, warto przetrzeć przyciski i folię spirytusem

  2. #82
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    129
    BMW
    E38 740 d, F01 730 d
    Skąd
    Polska

    Post Problem z kluczykiem (baterie?), może ews...?

    Witam! Opiszę problem po kolei. Przed świętami padła mi pompka paliwowa w zbiorniku. Zanim usterka została prawidłowo zdiagnozowana zarżnąłem rozrusznik (kręciłem aż prawie padł). Podobnie z akumulatorem - służył co prawda 3,5 roku ale mało jeżdżę swoją beemką i uznałem, że czas na niego. W trakcie walki z pomką paliwa został całkowicie zregenerowany rozrusznik, kupiłem nowy akumulator (900 ah i 920 prądu rozruchowego - Topla).
    Auto stało 3 tygodnie na mrozie, bez aku, kluczyk leżał w nieogrzewanym garażu - może padła w nim bateria - wymieniałem ją chyba 6 lat temu. Do próby odpalania był czasowo podpinany aku.
    I teraz puenta. Po naprawie jak auto w końcu odpaliło, następnie raz odpala od strzału a wiele razy nie chce nawet zakręcić rozrusznik ( nawet kontrolki nie przygasają). Po wielu próbach (np. ze 20 razy kręcenia kluczykiem - cisza - rozrusznik nie kręci, w końcu zapali od strzała). Sprawdzałem czy ews widzi kluczyk (instrukcja z zablokowaniem centralnego zamka i kluczyk w pozycję 1) raz widzi - odezwie się centralny zamek - auto odpala, za chwile nie widzi i rozrusznik nie kręci, za chwilę pokręcę kluczykiem w stacyjce lub test z centralnym i poruszam lewarkiem i auto zapala. Po lekturze wielu wątków na forum zacznę od wymiany baterii w kluczyku ( w zapasowym bateria chyba prawie całkiem padnięta bo nie otwiera auta zdalnie ale raz przy jego użyciu auto odpala a raz nie...). Druga sprawa to podejrzenie padniętego ews - kluczyk nie komunikuje się z autem.
    Co Panowie sądzicie i proponujecie?
    Pozdrawiam!

  3. #83
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    2,120
    BMW
    E65 3.0D
    Skąd
    Barlinek

    Post

    Wymien dla pewnosci baterie i zaprogramuj od nowa kluczyk ale ja stawiam na brak kuminikacji kluczy ews lub ews z dme. Sprawe ulatwilo by zczytanie bledow np. Inpa. Moze rozjechana synchronizacja ews-dme.
    Ostatnio edytowane przez pokolacji ; 11-01-2015 o 16:13

  4. #84
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    216
    BMW
    e38 730d
    Skąd
    Racibórz

    Post

    To co napiszę to wynik moich doświadczeń - może to nie być prawda - wtedy może ktoś poprawi, ALE:
    wydaje mi się że bateria nie ma nic do twojego problemu. Komunikacja z kluczem (z kluczem w sensie IMMOBILISER) leci niezależnie - poprzez technologię podobną do RFID. (radiowo leci tylko odryglowanie drzwi, deaktywacja alarm)
    Wnioskuję - bo mam trzy klucze. jeden sprawny bateria OK - działa pilot itp
    drugi taki sam ale bateria padaka - tutaj otwieram zamek mechanicznie w drzwiach - zawsze włącza się alarm, ale jak tylko go włożę do stacyjki to alarm cichnie i auto odpala. No i trzeci - plastikowy - on w ogóle nie ma baterii i przycisków - a też działa - tak jak ten z padniętą baterią.

    Inna sprawa że ostatnio zdecydowałem się na wymianę baterii (dokładnie wg tego DIY)- i teraz oba bateriowe klucze śmigają. trzeba było po wymianie wkodować go wg isntrukcji z neta (coś jak to) ale to nie ten temat - więc tak tylko ...


    edit... trochę poszukałem i popatrz na to

    jak byk napisano że battery nie ma nic do komunikacji z EWS - czyli to co powyżej raczej jest prawdą - więc narazie daruj sobie baterkę - to coś poważniejszego
    Ostatnio edytowane przez pacraf ; 11-01-2015 o 17:41

  5. #85
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    2,120
    BMW
    E65 3.0D
    Skąd
    Barlinek
    Nom na chlopski rozum racja. Programowanie kluczyka tez raczej ma tylko znaczenie jesli mowimy o centralnym zamku z kluczyka i alarmie bo odpalic auto da sie bez programowania kluczyka metoda z neta nawet ja niedziala na pilot w kluczyku. Dalej uwazam ze trzeba kompa zapodac bo problem jest gdzies z komunikacja kluczyk-ews lub ews-dme.
    Pzdr

  6. #86
    Doświadczony Użytkownik Awatar charzun
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    1,182
    BMW
    E38
    Skąd
    Wrocław
    Blog
    1
    Mi sie tak robilo ale w lato kiedy po dluzszej trasie mocno wszystko sie nagrzalo, wstapilem na stacje zgasilem auto, zatankowalem, wchodze, przekrecam kluczyk, kontrolki sie zapalily, przekrecam dalej (w pozycje rozrusznika) i nic.... ciiiiszaa... Kilkakrotne proby odpalenia nie zadzialaly... Auto postalo z 20min i odpalilo od razu.. Pozniej kilka razy mi sie tak zrobilo.. na pewno bylo to od temperatury.. I tez wogole mi kontrolki nie przygasaly podczas proby odpalenia.. niestety do dzis nie znalazlem przyczyny..

  7. #87
    Zaawansowany Użytkownik Awatar F75
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    255
    BMW
    E32 750i
    Skąd
    Gdynia
    Blog
    1

    Post

    Panowie mam w swoim aucie E32 dwa kluczyki- scyzoryki. Już minął czas aktywności ich baterii i muszę je wymienić. Baterie to 4 szt 1,35v. Moje pytanie to czy ktoś robił to w scyzorach? Czy tu też wymiana w ciągu minuty obejdzie się bez programowania? Dopytuję dlatego, że w moim kluczyku jest jeden przycisk do otwierania - zamykania i nie wiem czy udami się je zaprogramować wg procedury.
    moja trzecia córka ... E32 750i.... już zabytek

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •