Poka¿ wyniki od 1 do 6 z 6

W±tek: Zamarz³ p³yn ch³odniczy!

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    300
    BMW
    740i
    Sk±d
    Kraków

    Zamarz³ p³yn ch³odniczy!

    Mo¿na powiedzieæ ¿e narobi³em sobie niez³ego bigosu :( Auto sta³o 3 dni w gara¿u. Jak wszyscy wiemy przysz³y straszne mrozy (u mnie -18 stopni w nocy) Po tych 3 dniach dzisiaj wyprowadzi³em auto. Po przejechaniu kilkuset metrów zauwa¿y³em ¿e auto bardzo szybko siê nagrza³o a wskazówka temperatury przekroczy³a ¶rodek skali. Zjecha³em na najbli¿szy CPN, podnoszê maskê, patrzê a tu.....zamarzniête twarde wê¿e od ch³odnicy ! :( Zblad³em ze strachu jak przypomnia³em sobie ¿e je¿d¿ê na bardzo rozcieñczonym koncentracie. Zacz±³em siê zastanawiaæ jak to mo¿liwe ¿e zapomnia³em go na zimê zmieniæ! Co za mato³ ze mnie >:-( A mia³em przecie¿ kupiony nowy w gara¿u który le¿a³ i czeka³ a¿ go wlejê. Od razu zacz±³em siê zastanawiaæ czy nie rozwali³o bloku silnika lub ch³odnicy. Ch³opaki z CPNu powiedzieli ¿ebym ju¿ go nie odpala³ tylko zaholowa³ go do ciep³ego gara¿u. Nie mog³em znale¼æ nikogo kto by mnie zaholowa³ wiêc poczeka³em a¿ silnik ostygnie i dawaj szybko do swojego gara¿u. Polecia³em po suszarkê, nowy koncentrat do ch³odnic i szybko na kana³. Gdy podnios³em maskê o dziwo zobaczy³em ¿e wê¿e s± ju¿ nagrzane.A w miêdzy czasie jak wraca³em zadzwoni³em do swojego mechanika i powiedzia³ ¿e jak ch³odnica zamarz³a to ju¿ nic tego nie ruszy bo nie ma obiegu. Widocznie mój p³yn nie by³ zamarzniêty na amen jak czyta woda a raczej zrobi³a siê bardzo gêsta "kasza" która siê jednak roztopi³a. Wlaz³em do kana³u, odkrêci³em korek i szybko spu¶ci³em to ustrojstwo z ch³odnicy, zala³em w³a¶ciwy p³yn i odpowietrzy³em uk³ad. Wszystkie wê¿e ciep³e, reduktor rozgrzany i auto chodzi na gazie.
    I teraz moje pytanie: Jakie by by³y objawy gdyby mi rozwali³o blok lub ch³odnicê? Czy by³yby one widoczne od razu?
    I drugie pytanie...Zauwa¿y³em ¿e zasuwa mi olej w okolicy skrzyni biegów. Wcze¶niej tego nie by³o. Czy mo¿e mieæ to zwi±zek z tym moim zamarzniêtym p³ynem? Co siê mog³o staæ? Ju¿ siê bojê :(

  2. #2
    Vip Vip Awatar wisior
    Do³±czy³
    Aug 2008
    Posty
    1,296
    BMW
    BMW E61 525ia
    Sk±d
    Gdañsk
    Witam co do ch³odnicy to zobaczysz od razu plame pod autem , je¿eli chodzi o blok to zale¿y gdzie by pêk³o , je¿eli od ¶rodka to zrobi Ci siê emulsja zamiast oleju , a jak na zewn±trz to równie¿ bêdzie plama pod autem ...

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    300
    BMW
    740i
    Sk±d
    Kraków
    Plam na zewn±trz ¿adnych nie ma a chodzi³ do¶æ d³ugi kawa³ek czasu i nic nie wylecia³o. Jutro poje¿d¿ê i sprawdzê czy nie ma syfów w oleju....

  4. #4
    Masz szcze¶cie :) w tym nieszczê¶ciu

    Je¶li nic nie cieknie i silnik dzia³a prawid³owo, to nic siê nie sta³o. W takich przypadkach najs³abszym ogniwem jest ch³odnica i nagrzewnica. Musia³y by nastac mega mrozy i wszystko zamarzn±æ na ko¶æ ¿eby blok rozsadzi³o wiêc spokojnie. Z reszt± po odpaleniu b6y³by straszny pisk paska z nieobracaj±cej siê pompy wodnej a to by¶ na 100% us³ysza³ ;)

    Co do wycieku ze skrzyni to nie ma zadnego zwi±zku z "przy³apaniem" przez mróz p³ynu. Sprawd¼ jeszcze jaki olej Ci wycieka - czy to jest silnikowy czy ze skrzyni.

    Znaj±c ¿ycie stawiam na simmering skrzyni. Jest tañszy niz ten na wale :P
    Czyste sumienie wynika najczê¶ciej ze z³ej pamiêci

  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    300
    BMW
    740i
    Sk±d
    Kraków
    Dziêki Sylwek za odpowied¼. Uspokoi³e¶ mnie trochê tym co napisa³e¶. Chcia³em tylko powiedzieæ ¿e silnik pracuje bez zarzutów, nie ³apie temperatury i wszystko wygl±da tak jak dawniej wiêc mam nadziejê ¿e tylko skoñczy³o siê na strachu.

    Je¶li chodzi o skrzyniê biegów to pracuje równie¿ prawid³owo, aksamitnie przepina biegi, nic nie szarpie i nie ma ¿adnych objawów ¿e co¶ jest nie tak. Powiedz mi tylko ile kosztuje simmering skrzyni? Ostatnio da³em swojej Buni po garach bo chcia³em sprawdziæ ile pójdzie, wiêc prze³±czy³em na PB, skrzynie na tryb sport i heja. Zbastowa³em dopiero jak zamkn±³em budzik wiêc troszkê pochodzi³a na wysokich obrotach. Czy to mog³o mieæ wp³yw na rozwalenie simmeringu?

  6. #6
    Je¶li to simmering na skrzyni to kosztu czê¶ci s± ma³e - oko³o 50 PLN, ale wymiana bardziej k³opotliwa i kosztowna :P

    Jazda nic nie ma wspólnego. To czê¶æ gumowa i ma swoje lata a pracuje w kiepskich warunkach.

    Ja juz zabieg mam za soba ;)
    Czyste sumienie wynika najczê¶ciej ze z³ej pamiêci

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •