Strona 7 z 11 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 101

Wątek: [mechanika] e38 stukający VANOS

  1. #61
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    oczywiście że są

  2. #62
    Początkujący Użytkownik Awatar JackRM
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    53
    BMW
    '01 E53 X5 4.4 SportPack
    Skąd
    Roma Italia
    są ale dodatkowo mają na karku jeszcze valvetronic :)

  3. #63
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grzechu4don
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    530
    BMW
    E38 na gwincie w 20 calach
    Skąd
    Bydgoszcz
    ciekawe jak żywotność vanosa w e65, bo przecież pierwotnie w e38 miał być "wieczny"
    ciekawe czy doszli technologicznie do tego.....

  4. #64
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez Rafciu Zobacz posta
    Wystarczy troszkę pomyśleć kolego i mieć dostęp do tokarki :)
    OK, a zatem można Ci przesłać VANOSy i naprawisz? :)
    A ile to u Ciebie kosztuje? W końcu jeśli opracowałeś technologię, to należy Ci się odpowiednie wynagrodzenie.


    Jeśli już o technologii rozmawiamy: zależy gdzie jest problem -- jeśli w osadzeniu wałka, to zatulejować i po kłopocie. Jeśli problem jest w o-ringach wewnątrz VANOSa, to tulejowanie może czasem nic nie pomóc i trzeba wymienić zużyte o-ringi wewnątrz nastawnika.
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  5. #65
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,142
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez JackRM Zobacz posta
    są ale dodatkowo mają na karku jeszcze valvetronic :)
    Dokladnie i cala "robote" w N62 odwala valvetronic :)
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  6. #66
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    Zazwyczaj osadzenie wałka jest ok. Tylko nielicznym zdaża się wytarcie łoży. Powodem jest małe ciśnienie oleju na górze silnika bo nastawniki go nie utrzymują.
    Cała operacja "regeneracji" nastawników polega na wymianie uszczelnienia. Jednak nie da się tego zrobić bezinwazyjnie, ponieważ uszczelnienie jest plastikowe i fabrycznie nastawniki są prasowane. Jedynym sposobem, aby to ustrojstwo naprawić jest roztoczenie zaprasowanego kołnieża, wyjęcie starego uszczelnienia i dorobienie nowego. O ile pierwsze dwa punkty są proste jak drut, o tyle przy wymyślaniu uszczelnienia troche trzeba pogłówkować. Najprościej było by wstawić ciśnieniowe simmeringi zbrojone metalem i po kłopocie, jednak okazauje się że ciśnienie mogło by je zwyczajnie wypychać z nastawnika, a to troszku niebezpieczne dla silnika. Ja osobiście opracowałem aluminiowy pierścień, z pakietem oringów i wkładek teflonowych wewnątrz nastawnika. Działa to jak narazie bez problemów, aczkolwiek przy wysokiej temperaturze otoczenia i nagrzanym oleju (5W50), słychać delikatne pukanie z pod prawego dekla.

  7. #67
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    489
    BMW
    745 e65
    Skąd
    janów lub
    oj chyba kolego boss nie za bardzo wiesz na czym polega rozrząd w n62 , valvetronic nic nie odwala roboty za wanosy, valvetronic to zmienny skok zaworów ssących i pełni rolę przepustnicy a wanosy to zmienne fazy rozrządu jak sie myle niech ktoś poprawi

  8. #68
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grzechu4don
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    530
    BMW
    E38 na gwincie w 20 calach
    Skąd
    Bydgoszcz
    tak sobie ostatnio myślałem że skoro wymiana oringów jest taka skomplikowana i nie daje pełnej gwarancji że będzie "fabryka" po zabiegu i skoro nowe vanosy kosztują majątek czy nie ma opcji zamówienia tego z innego kraju żeby wyszło dużo taniej ??

  9. #69
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SHOTGUN
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    106
    BMW
    e38 4.4 m62tu
    Skąd
    Białystok
    Rafciu!aJeśli tak jak piszesz, możliwa jest regeneracja vanosików i wiesz jak to zrobić, to może za opłatą jaką ustalisz, będziesz skłonny coś zaproponować.Byłoby super!!!Natomist, grzechu4don podał niezłą propozycję...Na pewno jest jakieś Państwo zwane rajem podatkowym, gdzie są servisy bmw....i tam może?Albo bezpośrednio u producenta...W sumie uważam, że ten stukający vanos jest błędem konstrukcyjnym, i jeżeli stuka już po przejechaniu 100tyś km przy prawidłowym serwisowaniu, to bmw powinno dokonać naprawy w swoim zakresie zxa darmo...Tak było jak mialem kiedys honde prelude...tam przykładowo błedy w konstrukcji tego auta jakie pojawiały się, albo które wychodziły po latach, były likwidowane na koszt producenta. Taka naprawa była zapisywana w kompie ASO i po numerze VIN można było sprawdzć czy zlikwidowano usterkę czy nie...W przypadku motoru m62tu, ta przypadłość czyli stukające vanosy to norma i można uważać je za wadę konstrukcyjną...Silniki, z których słynie BMW powinne być bezawaryjne przy dużych przebiegch...Na pewno nic w silniku nie powinno stukać.Pozdrawiam
    SHOTGUN

  10. #70
    Zaawansowany Użytkownik Awatar SHOTGUN
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    106
    BMW
    e38 4.4 m62tu
    Skąd
    Białystok
    Dodatkowo, znalazłem jakąś firmę regenerującą części do bawarek...Jeśli ktoś zna w miarę angielski, może znajdzie tam zregenerowane vanosiki...ceny podają tańsze...tak piszą od tych kupowanych w serwisie, od 52 do 85%.Adresik:http://data.bmrparts.com/bmwparts/BM...ock_VANOS.html
    SHOTGUN

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •