Pokaż wyniki od 1 do 10 z 36

Wątek: Oryginalne Xenony z E32 750iL

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    system automatycznej regulacji sterowanej płynem tez byl ale chyba nie z ksenonami, cos takiego jak w e30 z tym ze doczepione ciegno do wahacza.
    jesli chodzi o ksenon i nivo to na poczatku nie bylo takiej technologii i potrzeb w samochodach ktora mialaby regulowac swiatla automatycznie.
    nivo sie sprawdza ale sa pewne nie dogodnosci:
    1 przy hamowaniu swiatla opadaja
    2. przy mocnym przyszpieszaniu podnosza sie i oslepiaja

    z tym ze nivo zastepuje reczną regulacje swiateł, chodzi o obciazenie tylu, zeby np.ktos kto nie mysli np. zatankuje caly zbiornik, zapakuje bagaznik i wsadzi worek ludzi do srodka nie zapomnial obnizyc swiatla

    dlatego tez kontruktorzy opracowali elektryczna regulacje ktora szybko zmienia ustawienie swiateł z poprzez czujniki z przodu i z tylu.


    ogolnie obecne przepisy mowia o 3-ech glownych warunkach posiadania ksenonow:
    1 spryskiwaczach
    2. samopoziomowanie
    3. homologacja lampy skrot dc dla ksenonu lub dc/r dla bixenonu (lub bez znaczka hc dc dc/r, problem jest poniewaz prawo polskie jest nie precyzyjne i nie obejmuje naszych e32 bez symboli hc dc , jest na szczescie drugi przepis ktory mowi tylko o wymogu samopoziomowania ze przed ktoryms rokiem samopoziomowanie przy ksenonach nie bylo wymagane tak samo jak spryskiwacze)
    ogolnie jak policjant jest w miare kumaty to bedzie znal firme hella czy bosch i jak nie znajdzie homologacji hc to powiniem sobie dac spokoj i odpuscic.
    jak mi zabiora dowod to zrobie sobie papiery u rzeczoznawcy ze moge miec, mam spryski mam lampy ory, i mam nivo z tym ze mam silnik m30(jezdze 7 lat i nikt sie nie doczepil, w starej nawet nie mialem nivo i spryskow.)

    ciekawostka:e39 w sedanie przed liftem
    doposazenie w ory ksenony w serwisie bmw
    instrukcje bmw:
    zamowic dwie lampy
    zamowic zestaw spryskiwaczy
    zamowic zestaw samopoziomowania(a tu ciekawostka, czyjnik tylko do tylnego zawieszenia)
    ktos kto by to zalozyl mialby problem z przegladem wg.polskiego prawa. a w szwabi mozna.
    Ostatnio edytowane przez luki730i ; 17-10-2012 o 07:09

  2. #2
    Banned
    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    298
    BMW
    e4444
    Skąd
    z d
    Cytat Zamieszczone przez luki730i Zobacz posta
    ale sa pewne nie dogodnosci:
    1 przy hamowaniu swiatla opadaja
    2. przy mocnym przyszpieszaniu podnosza sie i oslepiaja

    Czyli jednak.
    tuczi spokojnie, nie zaburzaj miru dyskusji ;)

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Cytat Zamieszczone przez mandrax1 Zobacz posta
    Czyli jednak.
    tuczi spokojnie, nie zaburzaj miru dyskusji ;)

    Mój bład - racja.


    A oznaczenia DC na ori lampach xenonowych z e32 nie będzie - bo wtedy takiej homologacji nie było - te które miałem w rękach miały HC (zarówno hella jak i bosch - są na forum zdjęcia i temat o tym)!
    Ostatnio edytowane przez xsilver ; 20-01-2013 o 07:46

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    Cytat Zamieszczone przez xsilver Zobacz posta
    Panowie - samopoziomowanie nie działa w czasie rzeczywistym - tzn. nie macha lampą non stop w zależności od ugięcia zawieszenia (na wybojach, przy przyspieszaniu czy hamowaniu) - to by było komiczne ;) Samopoziomowanie ma kolega w e46 i działa ono z pewnym opóźnieniem (nawet podczas długiego przyspieszania na danym biegu wysokość lamp się nie zmienia).


    A oznaczenia DC na ori lampach xenonowych z e32 nie będzie - bo wtedy takiej homologacji nie było - te które miałem w rękach miały HC (zarówno hella jak i bosch - są na forum zdjęcia i temat o tym)!


    z tego co sie proientuje to dziala szybko z tym ze auto musi miec sygnal predkosci, a jak sobie naciskasz jak auto ma predkosc zero to wtedy jest zwloka z 5 sek.
    poczytaj w necie to znajdziesz mi sie nie chce :)
    mala czulosc na male ugiecia zawieszenia moga powodowac zatarte laczniki potencjometrow, mozna sobie to komputerem sprawdzic jak czule sa potenjometry
    Ostatnio edytowane przez luki730i ; 24-10-2012 o 20:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •