Tak czy siak ładowanie jest ok a to że test pokazuje za niskie to poprostu wziąć pod nogi. Nie ma to jak zmirzyć zwyczajnym miernikiem ładowanie bezpośrednio na aku, jeżeli jest za niskie to proponuję dokonać pomiar pomiędzy plusem akumulatora (klema) a masą nadwozia. Jeśłi to dalej daje złe wyniki, przechodzimy do silnika i mierzymy ładowanie pomiędzy puszką z B+ służącą do rozruchu silnika umiejscowioną na nim a masą silnika. Jeśli występują rażące róznice w wynikach to powodem są straty na przewodach idących do akumulatora, masie silnik- nadwozie. Należy tam szukać przyczyn. Różnice mogą i będą zawsze występowały ale nie powinny przekraczać wartości około 0.2V im więcej tym gorzej. Ładowanie dopuszczalne przy włączonych światłach mijania na biegu jałowym, mierzone na aku nie powinno być mniejsze niż 13,8V dobre powinno wynosić 14,0V, no i nie może być większe niż 14,5V! To ostatnie żadko kiedy występuje przy nawet bardzo sprawnej instalacji i alternatorze, to tylko wartość zakładana, od której można odstąpić. Wynika to z produkowanych regulatorów napięcia które przeważnie wychodzą z napięciem znamionowym równym 14V.