Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Wątek: [mechanika] Płyny eksploatacyjne e32 750iL z 1993

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    215
    BMW
    Obecnie brak
    Skąd
    Bydgoszcz
    Słyszałem pogłoski, że powinno być to co na korku, ale jeśli poprzednik zalał i długo jeździł na ATF, to wymiana na CHF może mi uszkodzić układ poziomowania zawieszenia - nie wiem ile w tym prawdy?

  2. #12
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez koggi
    A może coś takiego: VALVOLINE MAXLIFE - półsyntetyk, który podobno ma mało substancji czyszczących. Może na taki powrót z minerału byłby najlepszy?

    jakie substancje czyszczace?????? a mineralny ich nieposiada??????

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    215
    BMW
    Obecnie brak
    Skąd
    Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191
    jakie substancje czyszczace?????? a mineralny ich nieposiada??????
    Oczywiście, że ma. Chodzi mi dokładnie o TBN (Total Basic Number) - Ogólna Liczba Zasadowa, która pośrednio jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju, czyli informuje o zdolności do wymywania osadów. Z tego, co wiem to nie powinna ona w moim przypadku przekraczać około 8 mg KOH/g - i to właśnie zapewnia ten VALVOLINE MAXLIFE, pomijając oczywiście inne właściwości oleju, bo są i pełne syntetyki mająca TBN na poziomie 8,5.

    Pytam, może i o takie duperele, ale nie chcę zaszkodzić swojemu autku - a im więcej szukam, tym mniej wiem ;)

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar rodzinabmw
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    3,221
    BMW
    było 730i V8 manual SATIN CHROME co mnie pokusiło by je sprzedać???
    Skąd
    okolice Sulechowa
    A stąd taka moja wypowiedź że większość użytkowników leje mineralny bo jest poprostu tańszy. Z tego co ja wyczytałem na forach to do V przewidziany jest minimum polsyntetyk. U nas też był zalany mineral przez poprzednika, wlalem castrola 10W-40 samochód przejechał ok 2500 zł od wymiany i nie bierze oleju-wniosek prosty gość wlal albo z niewiedzy albo z oszczędności.

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    M70 ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych , naciąg łańcucha też nie jest z kołka osikowego - i ty chcesz jeździć na oleju mineralnym ?

    Ale jeżeli poprzednik jeździł na dobrym mineralu i zmieniał go planowo to silnik powinien być czysty. Dla pewności co tam w środku jest , zrzuć miskę olejową i zobacz jak wygląda - jak nie będzie w środku szlamu i osadów to ja bym lał przynajmniej półsyntetyk.

  6. #16
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Koggi mi oczywiście chodziło o płyn ATE a nie ATF ;)

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    215
    BMW
    Obecnie brak
    Skąd
    Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez Dzuda
    Koggi mi oczywiście chodziło o płyn ATE a nie ATF ;)
    Domyśliłem się :D

    To decyzja zapadła - przesiadka na półsyntetyk.
    Teraz, jeśli możecie, to zasugerujcie mi jaki. Ja tak asekuracyjnie obstawiałbym ten VALVOLINE MAXLIFE, ale się nie upieram.

    P.S.
    A co z tymi płynami do skrzyni, dyferencjału i wspomagania?

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    215
    BMW
    Obecnie brak
    Skąd
    Bydgoszcz
    Czy ktoś może mi powiedzieć ile kupić tego płynu CHF 11S do wspomagania (auto z NIVO), aby przepłukać układ po ATF i zalać go od nowa?

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Jurij
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    257
    BMW
    Ex. e32 740iL 92, jest e32 735iL 89
    Skąd
    Olsztyn, Geldermalsen NL
    http://forum.7er.pl/wspomaganie-kier...-vt6488,15.htm

    Proszę bardzo. Opisałem swoją wymianę. Do takiej wymiany najlepiej zaopatrz się w około 10 litrów. Za pierwszym razem niestety nie wypłuczesz wszystkiego. Ja zrobiłem płukankę jeszcze dwa razy po jakimś czasie i na wiosnę muszę zrobić jeszcze raz. Różnica jest odczuwalna. Płukać należy do momentu aż płyn będzie zielony, ew. zielonkawo przezroczysty. Jakbyś miał dodatkowe pytania to pisz na PW.

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    107
    BMW
    BMW 750 IL e38
    Skąd
    Rajcza
    nie wiem co wy macie z tymi pół syntetykami i nie wiem tez czy ktoś wie o tym ze jeśli zmiesza sie poł syntetyk z mineralnym to wytracaja sie granulki stałe to wygląda jak taki drobny piasek a potem ten piasek masz w silniku dalej juz chyba nie muszę mówić co sie dzieje . półsyntetyk można wlać po remoncie silnika ja jest on suchy i wyczyszczony a nie mieszac i nie mowie tego bo sobie wymysliłem tylko na własnej skórze sie o tym przekonałem . moje pierwsze v12 jedziło na mineralnym 15w/40 i silnik żar ten olej jak wsciekły zalałem go 20w/50 i wszystko wrociło do normy co z tego ze jest hydraulika zaworów jak masz duzy przebieg to mozesz tak zrobic popychacze beda przepuszczac mniej oleju i dzieki temu beda lepiej i ciszej chodzic rozbierałem ten silnik do śróbki wiec wiem co mówie ........
    Kubeł750

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •