Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 53

W±tek: Padniêty Alternator ch³odzony ciecz±

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Nastêpny post Nastêpny post
  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar tgracing
    Do³±czy³
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Sk±d
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee

    Post

    Szukaj u¿ywki w sklepach które zajmuj± siê sprzeda¿±-napraw± altków itp. Lub oddaj do zaufanego serwisu naprawy, mi uda³o siê za 340z³ naprawiæ. Spalone 5 diod i mostek. Wsadzili albo u¿ywkê albo chinola http://www.hurtowniarozrusznikow.pl/...FBMUgwKkJPU0NI
    Wa¿ne, ¿e dzia³a. Dowiedzia³em siê równie¿, ¿e te alternatory padaj± g³ownie przez stare akumulatory, które maj± ju¿ ma³± pojemno¶æ, a tym samym alternator próbuje go ci±gle ³adowaæ (regulator dostaje taka info od kompa, ³adowanie na voltomierzu np. 12,3, ale alternator ³aduje non stop max pr±dem) i w koñcu siê w ¶rodku wszystko pali. Mi taki zjarany altek podnosi³ temp. cieczy do 114 stopni i ju¿ mia³em wymieniaæ wisko, bo silnik nie móg³ siê sch³odziæ (np. autostrada 130 km/h i stale temp. 114). W trakcie demonta¿u prze¶ledzi³em jak biegnie kana³ wodny do alternatora i okaza³o siê, ¿e p³yn z altka kana³em p³ynie bezpo¶rednio do pompy w miejscu gdzie znajduje siê czujnik i to by³a przyczyna za wysokiej temp. Naprawi³em altka, kupi³em dwa nowe silveru varty (100Ah i 74Ah) i ³adowanie wróci³o do normy (13,2V), a co najwa¿niejsze temperatura w normie 108-111. Pozdrawiam Robert
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Sk±d
    ¦l±sk
    Cytat Zamieszczone przez tgracing Zobacz posta
    Dowiedzia³em siê równie¿, ¿e te alternatory padaj± g³ownie przez stare akumulatory, które maj± ju¿ ma³± pojemno¶æ, a tym samym alternator próbuje go ci±gle ³adowaæ (regulator dostaje taka info od kompa, ³adowanie na voltomierzu np. 12,3, ale alternator ³aduje non stop max pr±dem) i w koñcu siê w ¶rodku wszystko pali.
    Serio e38 jest takie 'kumate'? :) kto¶ to potwierdzi? W³a¶nie dzisiaj nieoczekiwanie pad³ alternator po zmianie tego ma³ego akumulatora na taki z mniejsz± pojemno¶ci± (nie pamiêtam niestety jak± dok³adnie, akumulator ten byl moze z 3-4 cm wê¿szy od oryginalnego). Auto d³ugo sta³o i poprzedni ca³kiem siê roz³adowa³ a trzeba by³o wyjechaæ wiêc na szybko zosta³ wymieniony na taki jaki by³ pod rêk±. Po oko³o 10km przy przeci±gniêciu pod 4 ty¶ obr za¶wieci³a siê lampka ³adowania i tak ju¿ zosta³a. £adowania brak. Tak krótki dystans wystarczy aby ubiæ alternator?
    Ostatnio edytowane przez dobrus ; 23-11-2015 o 18:34

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •