Szukaj używki w sklepach które zajmują się sprzedażą-naprawą altków itp. Lub oddaj do zaufanego serwisu naprawy, mi udało się za 340zł naprawić. Spalone 5 diod i mostek. Wsadzili albo używkę albo chinola http://www.hurtowniarozrusznikow.pl/...FBMUgwKkJPU0NI
Ważne, że działa. Dowiedziałem się również, że te alternatory padają głownie przez stare akumulatory, które mają już małą pojemność, a tym samym alternator próbuje go ciągle ładować (regulator dostaje taka info od kompa, ładowanie na voltomierzu np. 12,3, ale alternator ładuje non stop max prądem) i w końcu się w środku wszystko pali. Mi taki zjarany altek podnosił temp. cieczy do 114 stopni i już miałem wymieniać wisko, bo silnik nie mógł się schłodzić (np. autostrada 130 km/h i stale temp. 114). W trakcie demontażu prześledziłem jak biegnie kanał wodny do alternatora i okazało się, że płyn z altka kanałem płynie bezpośrednio do pompy w miejscu gdzie znajduje się czujnik i to była przyczyna za wysokiej temp. Naprawiłem altka, kupiłem dwa nowe silveru varty (100Ah i 74Ah) i ładowanie wróciło do normy (13,2V), a co najważniejsze temperatura w normie 108-111. Pozdrawiam Robert





Odpowiedz z cytatem